Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

'Weet je zeker dat hij echt is?

Twee jaar geleden is het inmiddels dat ik er achter kwam dat mijn prins op het witte paard helemaal geen prins was. Het fenomeen datingfraude kende ik niet eens. Sindsdien heb ik er veel over gelezen, gehoord en geschreven.

En niet alleen dat. De eerste periode nadat ik het wist heb ik de jacht gemaakt op scammers op een gerenomeerde datingsite geopend. Leuke foto, engels profiel, een exotische job en toevallig in of bijna naar het buitenland en je was mijn slachtoffer. Mijn missie was om zoveel mogelijk van dat soort profielen uit de lucht te krijgen. Is best aardig gelukt moet ik zeggen. Maar met wraak kom je niet verder.

Ik wilde mensen helpen met mijn ervaring. En het liefst nog meer. Ik ben ambassadeur geworden bij SHN.

Ik heb mijn verhaal gedaan voor in een boek en een podcast serie.

Ik heb meegewerkt aan een landelijke campagne over datingfraude. Dat ik ineens met mijn gezicht bij het RTL nieuws was had ik niet helemaal in kunnen schatten. Maar ik heb alleen maar positieve reacties gekregen: hoe goed en stoer het was dat ik mijn verhaal durfde te delen om anderen te behoeden. Mensen waren verbaasd dat het mij was overkomen: het kan iedereen overkomen was mijn standaard antwoord. 

En ik heb mijn verhaal gedaan voor in de Linda. De Linda heeft een verspreide oplage van 204.959 en een gemiddeld bereik van 1.071.000. In de Linda van deze maand (die met driewerf hoera voor Maxima op de voorkant) staat een 4 pagina's telend interview waar ik stiekem best trots op ben. Vooral om het feit dat ik hiermee zoveel mensen kan waarschuwen en behoeden voor wat mij (lees ons) is overkomen.

Sylvia 

Slachtoffer I ambassadeur 

 

Bezig met laden...

5 Reacties *

12 juni 2021
Niemand hier is dom wat anderen ook zeggen! Wij zijn allemaal sterke vrouwen en mannen die slachtoffer zijn geworden van een stel criminelen. Met de hulp van elkaar komen we er wel! Avanti wat heerlijk om te lezen dat jij je soulmate tegen bent gekomen! Geniet samen van het leven!
26 juli 2021

Als antwoord op door abbaf802786142…

Bedankt, Sylvie, dat gaan we zeker doen!
11 juni 2021
Ja dom ben je zeker niet!! Het is een geluk dat ik de community heb leren kennen waar zoveel gelijkaardige verhalen stonden te lezen! Het was exact hetzelfde wat ik ook heb meegemaakt… ze zijn zo sluw en overtuigend! Ik zelf had ook nog nooit gehoord over datingfraude maar nu ik het zelf heb ervaren, weet ik het wel… en het kan inderdaad iedereen overkomen! Ik heb alvast mijn les geleerd en ondertussen mogen ondervinden dat er wel soulmates bestaan! Ik heb het geluk gehad zo iemand te ontmoeten… dus laat het verleden achter je, leer je les eruit en weet dat echte liefde wél bestaat! Veel succes, Saar! En bedankt voor alle steun Sylvia!
10 juni 2021
Hi Saar01117 Ik ben benieuwd wat je er van vindt. Ik weet niet of het naief is. Pas de laatste 'tijd' is er steeds meer aandacht voor deze vorm van fraude in de media. Dat is ook de reden dat ik me inzet voor dit soort interviews. Zie jezelf vooral niet als dom want dat ben je echt niet, dat zijn wij allemaal echt niet! Je omschrijft het perfect: leef in het heden en verheug je op iedere mooie dag die komt. En of zij gelukkig zijn met het geld... Karma is mijn beste vriend ...
10 juni 2021
Bedankt Sylvia, ik zal het zeker gaan lezen in de Linda! Ik was ook niet bekend met dating fraude. Best naïef. Ben er met beide benen ingetrapt, geloofde alle argumenten die hij aandroeg. Erop terugkijkend snap ik nog steeds niet dat ik zo oliedom heb kunnen zijn. Ik probeer het achter mij te laten en leef in heden en verheug mij weer op morgen. Genoeg om dankbaar voor te zijn. Ooit zal hij zich moeten verantwoorden voor zijn daden, kan mij echt niet voorstellen dat je gelukkig kunt zijn met gestolen geld.