Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Misbruik door partner

Ik wordt seksueel misbruik door mijn partner. Hij wacht altijd tot ik ga slapen om met mij sex te hebben. Ik verzet nooit omdat 1. Ik denk dat hij recht heeft om met mij sex te hebben ook wanneer ik het niet wil. 2. Het heeft geen zin want hij heeft meer kracht dan ik en kan niet echt vechten. Meestal als dit gebeurt krijg ik ook orgasme dus dan lijk het voor hem dat ik toch wou. Voor mij is dit confusing want ik wil geen sex maar ik raak toch opgewonden. Dit geeft me altijd het gevoel dat ik geen beheersing heb over mijn lichaam of dat ik niet weet wat ik wil. Dan zeg hij altijd je zeg nee maar je wil het heus wel. Mijn vraag is: Is het aan een van jullie overkomen dat je toch wel orgasme krijg bij seksueel misbruik? En hoe ga je om met dit gevoel zelfverraad?

Bezig met laden...

9 Reacties *

17 mei 2021
Lieve Marianella, Goed dat je een voice memo hebt. Ik heb een ervaring met aangifte doen maar misschien is het wel prettig om dit soort bewijs te verzamelen. En voor de duidelijkheid: dit is GEEN grijs gebied! En seks is NIET hetzelfde als moeten plassen. Seks is geen eerste levensbehoefte. Punt. Plassen is iets wat je moet doen omdat je lichaam stoffen uitscheidt. Seks is een handeling die je kunt kiezen wanneer er sprake is van seksuele opwinding. Dat hij een stijve piemel krijgt of simpelweg zin heeft in seks of klaarkomen betekent niet dat het NODIG is. Hij gaat niet dood als hij geen seks heeft. Sterker nog: hij kan gewoon even zelf aan zijn piemel rukken om klaar te komen mocht hij er niet door kunnen slapen. Dus dat is geen excuus om met jou seks te hebben als je slaapt. Als ik google op 'verkrachting in slaap' zijn en (helaas) genoeg resultaten...maar ook bewijs dat het echt verkrachting is. Ik snap wel dat het voor jou als een grijs gebied voelt, en dat is ook lastig. Maar dat je het weet: Niemand heeft 'recht' op seks met jou. Nooit. Dat heb alleen jij. Heel veel liefs en sterkte!
17 mei 2021

Als antwoord op door ba714e1893e44e…

Dankjewel, ik had dit egt nodig. Je heb gelijk en ik ga meer info hierover zoeken. Het voel noch steeds raar maar hoe meer ik me informeer hoe voorbereid ik ben op wat mij verwacht met mij partner.
17 mei 2021
Ja dat is egt waar. Soms voel ik me zo diep in dit dat ik geen uitweg zie. Ik heb wel een voice memo van hem toen ik hem vroeg waarom hij meestal wacht tot ik ga slapen om sex met mij te hebben. Hij zei dat hij dan geil is en dan moet hij sex met mij net als wanneer hij moet pissen midden in de nacht. Maar ja het is een grijs gebied
15 mei 2021
Lieve Marianella, Ik ben, net als jij, verkracht tijdens mijn relatie. Bij mij gebeurde het ook als ik sliep. Hierdoor wordt een van de meest veilige plekken die je hebt, enorm onveilig. Ik heb geen orgasmes gehad bij de verkrachtingen, maar ik begrijp dat een lichaam zichzelf in zo'n situatie beschermt in een natuurlijke reactie op overleving. Het is dus absoluut geen zelfverraad (om jouw woorden te gebruiken). Bewijs is altijd lastig, zeker als het jouw partner betreft. Desondanks kun je bewijs hebben in apps of anderszins. Er zijn professionals die je kunnen ondersteunen (want soms kan iets wat jij niet ziet als bewijs dat wel zijn). Ik begrijp ook dat weggaan enorm lastig is. Toch is blijven niet eerlijk naar jezelf. Bedenk wat jij wilt in het leven. Daarna hoe je dit (met hulp van anderen) kunt bereiken. Er kan meer dan je denkt. ?
13 mei 2021
Dankjewel Leidsmeisje, het is idd een moeilijk situatie ik voel me nu iets minder alleen. In dezelfde zin vind ik ook heel erg dat je ook daarheen moest. Maar je geef me ook een beetje hoop dat ik het kan overkomen.
13 mei 2021
Hoi Marianella, Wat rot om je situatie te horen. Ik heb zelf iets soortgelijks meegemaakt met een partner al woonden we toen niet samen. Ik zei op gegeven moment zelfs 'ja' omdat ik al wist dat we anders ruzie kregen en dan hij dan boos op me zou worden dus ondergaan was makkelijker. Ik ben al 2 jaar bij hem weg maar heb nog veel moeite met dat gevoel van zelfverraad en de reacties van mijn lichaam; ik werd soms ook op gewonden of had een orgasme. Maar het ontbreken van 'nee', het ontbreken van terugvechten betekent niet dat je het wil en het is nog steeds in feite verkrachting want hij gaat over jouw grens heen. Ik hoop dat je tips krijgt van de hulplijn en dat je misschien in staat bent uit het huis te gaan. Dat zelfverraad stopte bij mij niet tot ik mijn eigen gevoel en grenzen respecteerde (en dat was pas veel later). Ik hoop dat het je lukt goede hulp te vinden! Sterkte
13 mei 2021
Dankjewel voor de reactie. Dat is eigenlijk mijn moeite, ik heb niet zoveel mensen waar ik hierover kan praten. Ik had wel veilig thuis duizenden keren gebeld. Ik kan een aangifte doen maar sinds hij mijn partner is wordt het moeilijk om verkrachting te bewijzen. Mensen begrijpen het niet. Hem stoppen is moeilijk doordat hij narcist is en ik kan niet direct weg doordat we een huis samen huren
17 mei 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Wat verschrikkelijk
11 mei 2021
Beste Marianella, Wat naar dat je dit moet ondergaan en wat knap dat je hier om hulp vraagt. Als je wilt dat dit stopt probeer dit dan aan iemand in je omgeving te vertellen. Samen kan je een manier vinden om te zorgen dat het stopt. Ook kan je slachtofferhulp bellen die samen met jou naar een goede oplossing zoekt om dit te stoppen. Het nummer Bel 0900-0101