Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Schadevergoeding bij fraude

Ik heb een vraag. Ik ben slachtoffer van fraude. Heb geld betaald (veel geld). Aan wat is gebleken oplichters. Ik heb bij abn Amro een klacht ingediend. Toen alles was gebeurd kreeg van de fraude afdeling van de bank te horen dat de bankrekening waar ik bedragen naar heb overgemaakt in verband werd gebracht met fraude en oplichting. Ik had meerdere malen de bank gevraagd of het bankrekening nummer wel ok was. Zelfs een spoedoverboeking gedaan en geen waarschuwing of iets dergelijks gehad. 
Maak ik kans om geld terug te krijgen ?

 

Bezig met laden...

1 Reactie *

06 mei 2021
Hallo Saar01117 Helaas maak je geen kans om je geld terug te krijgen. Je hebt het geld 'vrijwillig' overgemaakt. Op buitenlandse rekeningnummers heeft een Nederlandse bank geen mogelijkheid om naam en nummer te controleren. Bij ING krijg je hier zelfs een melding van. Pas als een nummer geregistreerd wordt als frauduleus kan je geen geld meer storten. De omloopsnelheid van dit soort rekeningnummers is hoog. Zelf heb ik niet 1x naar een zelfde rekeningnummer geld overgemaakt. Dit besefte ik pas later doordat de nummers wel allemaal op dezelfde naam stonden. Hoe zuur het ook is, het geld ben je echt kwijt. Groeten Sylvia Slachtoffer I ambassadeur