Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

datingfraude

Ook ik heb via datingsite een connectie met iemand  (een nederlander) die als arts in Syrie werkt en daar een contract heeft tot 2022. Het is daar burgeroorlog en hij moet soldaten of mensen oplappen in ziekenhuis. Maar hij wil daar weg omdat redelijk gevaarlijk is en hij bang is dat ziekenhuis gebombardeerd zal worden. Maar nu heeft hij verlof aangevraagd om effe naar huis te mogen in Amsterdam. Maar zijn bank en creditcards zijn in Syrie geblokkeerd en hij heeft geen geld om naar huis te komen. Nu vraagt hij mij of ik zijn vlucht wil betalen met de zekerheid dat ik direct in Holland geld terug krijg. Ik ( stommerd ) heb 1500,00 euro over gemaakt naar de Ver.Emiraten waar het geld naar toe moest op de bank van de ambassade aldaar. Helaas  is dat geld daar niet aangekomen en mijn bank heeft het in onderzoek waar het geld gebleven is. Ben al 2 weken aan het wachten en bellen of ze al iets ontdekt hebben, maar dat kon wel weken duren zeiden ze.

Wat moet ik hiermee en is dit ook fraude en hoe zou ik mijn geld kunnen terug krijgen?

Mijn datingvriend zei maak het opnieuw over ...ik betaal je alles terug als ik thuiskom JAJA????

Dat doe ik dus NIET nog eens...wacht nog steeds op mijn geld terug!

Bezig met laden...

35 Reacties *

15 juni 2021
Ik heb er even een bericht aan gewaagd om te waarschuwen voor dit soort praktijken: https://community.slachtofferhulp.nl/node/1196
15 juni 2021
Bedankt Eva!
14 juni 2021
Dank je wel voor het navragen Eva.
14 juni 2021
Hallo allemaal, ik heb navraag gedaan over deze partij. Bij Slachtofferhulp Nederland is deze partij niet bekend. Zij adviseren ook om voorzichtig te zijn voor recovery fraude. Er zijn wel partijen die slachtoffers bijstaan, maar er zijn er dus ook die niet per se goede bedoelingen hebben. Lees er meer over op deze pagina: https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude/ik-ben-fraudeslachtoffer-en-krijg-ongevraagd-hulp/ Als er nog meer vragen zijn, stel ze gerust.
01 juni 2021
Beste allemaal, goed dat jullie voorzichtig zijn. Ik heb contact gezocht met [~2768] maar tot nu toe nog geen reactie gekregen. Ik heb de site intern doorgestuurd om te kijken of er iemand is bij Slachtofferhulp die ervan heeft gehoord. Tot nu toe nog niet dus tot ik meer uitsluitsel heb, graag voorzichtig zijn. Als ik uitsluitsel heb, kan ik iets doen en zal ik jullie zeker berichten.
31 mei 2021
Ik heb ook navraag gedaan via een chat via Facebook met Scamhaters United en zij zeggen dat beide website 100% fake zijn. Als je naar Instagram en Youtube kijkt, kun je zien dat hier ook niets van klopt: https://www.instagram.com/lallroyal_recovery/ https://www.youtube.com/watch?v=zzanQZazHk0
31 mei 2021
Scam haters heeft aangegeven dat beide sites lallroyal.org en .com oplichting betreft. Donna Walden vertel svp je verhaal. Ik krijg nu het idee dat oplichters ook op deze site actief zijn. Beangstigend, wij vertellen, weliswaar anoniem, onze verhalen onze diepe ellende in het vertrouwen dat dit de plek is om te verwerken wat er is gebeurd.
26 mei 2021
Donnna Walden Ik heb geen idee wat voor organisatie het is maar je neemt het wel erg voor ze op. Ik ben w erg benieuwd naar jouw eigen verhaal. Geld wat is overgemaakt naar rekening nummers van scammers wordt er direct weer afgehaald om te voorkomen dat ze het kwijtraken als een rekening wordt geblokkeerd. Rekeningen hebben een hele hoge omloop snelheid. Daar is geen geld van terug te halen. Als dat bedrijf betrouwbaar is waarom is dit dan niet bekend bij organisaties die slachtoffers helpen die opgelicht zijn. Best raar toch! Groeten Sylvia Slachtoffer I Ambassadeurs
26 mei 2021
lallroyal is haar website aan het upgraden van lallroyal.com naar lallroyal.org. hetzelfde bedrijf met 2 website. Als ik geen hulp van hen heb gekregen, zal ik het hier niet delen, stel alstublieft vragen en zorg ervoor dat u uw feit goed begrijpt voordat u het deelt.
26 mei 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Je zult vast begrijpen dat ik eerst wil checken of dit bedrijf wel betrouwbaar is. Een vriend heeft zich aangemeld en kreeg een overeenkomst toegestuurd die echt niet klopte. En ja natuurlijk zou ik graag mijn geld terug krijgen. Alleen erg bang om weer bedrogen te worden
26 mei 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~1792] Ik vind het een raar verhaal.
25 mei 2021
Ik heb het gevraagd bij scam haters united en zij melden dat niemand je geld of bitcoin kan terughalen. Bovendien raar dat ze 2 websites hebben lallroyal.org en lallroyal.com. Op beide staan dezelfde telefoon nummers om contact op te nemen.
08 mei 2021
Ja inderdaad hoe betrouwbaar is dat?? Ik heb geld overgemaakt naar een Turkse bankrekening, ik kan mij niet voorstellen dat zij dat terug kunnen halen, de bank is het in ieder geval tot nu toe niet gelukt
22 mei 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ze kunnen helpen. Ze hielpen me vorige maand mijn bitcoin terug te krijgen. lallroyal.org is de website om oplichters te melden.
25 mei 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~2768] nieuw Ik heb het gevraagd bij scam haters united en zij melden dat niemand je geld of bitcoin kan terughalen. Bovendien raar dat ze 2 websites hebben lallroyal.org en lallroyal.com. Op beide staan dezelfde telefoon nummers om contact op te nemen.
08 mei 2021
Dat vraag ik me ook af. Ik kom deze website wel tegen, maar hoe betrouwbaar is dit? https://lallroyal.com/index.php/contact/
22 mei 2021

Als antwoord op door 4609bc1f68d747…

Het is lallroyal.org. Ze hebben me vorige maand ooit geholpen om de 3btc terug te krijgen die ik online van oplichters had verloren.
07 mei 2021
Wat is de lallroyal recovery groep ??
22 mei 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Het is een online herstelgroep die mensen helpt hun verloren geld / bezittingen terug te krijgen van oplichters. Je kunt ze bekijken op lallroyal.com voor meer informatie.
07 mei 2021
Oplichters hebben de neiging om altijd een goed achtergrondverhaal te hebben om je van ze te laten houden. Ik verloor vorige maand ook 23.000 aan hetzelfde verhaal, maar ik nam contact op met de lallroyal recovery-groep en zij hielpen me mijn geld terug te krijgen.
21 september 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hi Donna Walden, Ik verloor in 6 weken tijd aan hetzelfde verhaal, 33000. Zou je willen aangeven welke stappen heb jij ondernomen om het geld terug te krijgen? Ik schaam me kapot. Ik heb aan niemand van mijn omgeving verteld. Ik verzamel moed om alsnog te doen. Een opluchting dat deze community bestaat.
24 maart 2021
Hi Pearly52 Wat een naar verhaal! Dit is helaas 100% datingfraude. Ander verhaal zelfde werkwijze. Geen geld meer overmaken. Hij zal gaan zeggen dat je niet genoeg van hem houd, hij zal boos worden en vervolgens weer heel lief. Ze doen alles om je over te halen om g e ld te storten. Maak alsjeblieft niet nog meer over je krijgt het niet terug! Het kan zijn dat het geld niet is aangekomen omdat het tegen wordt gehouden door de bank omdat er een onderzoek loopt naar de rekening. Als dat zo is dan wordt het op een gegeven moment terug gestort naar jouw rekening. Bij mij heeft dit ruim 2 maanden geduurd. Reken er niet op dan kan het alleen meevallen. Vind jezelf vooral niet dom en schaam je niet. Je bent niet de enige die dit is overkomen. Jij bent slachtoffer in dit verhaal. En vergeet niet dat je ook verdrietig mag zijn: voor jou was de relatie namelijk wel echt. Als je wilt praten weet dat je hier altijd een luisterend oor vindt. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeurs
23 maart 2021
ABN AMRO heeft helemaal niets gedaan. Ze wisten nota bene dat het een “verdachte “bank rekening was maar mij daar niets van verteld. Ben nog een klacht aan het opstellen. Alleen ter verwerking van. Van die bank hoef je niks te verwachten ?
23 maart 2021
Zeker fraude!!! Contact verbreken en je geld... tja dat zal onvindbaar zijn gok ik.... google maar eens op geldezels. Dan krijg je een idee hoe dit allemaal razendsnel in zijn werk gaat. Bizar dat ik ook met mijn gezonde verstand er in getrapt ben en met mij nog steeds weer mensen...... het is een heel ongrijpbaar gebeuren en zou nog meer aandacht moeten krijgen. Punt is dat slachtoffers zich schamen en misschien blijft het daarom nog steeds te weinig onder de aandacht.. Ik heb ook aangifte gedaan (heb me nog tot hogere bedragen laten verleiden....) en ook die aangifte ging niet van een leien dakje! Want er werd door een agent geïnsinueerd dat ik meegewerkt had aan terrorisme!!! Dankzij slachtofferhulp en een goede vriend heb ik alsnog bij een andere agent aangifte gedaan, alleen durfde ik dat niet meer door die eerste agent..... Ik moet zeggen dat medewerkers van de Rabobank echt heel erg tot steun waren en het cybercrime-team (ja joh...) heeft uiterste best gedaan het uit te zoeken. Van deze medewerkers hoorde ik dus voor het eerst de term geldezels...... Sterkte !!
24 maart 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hi miss piggy Er komt gelukkig steeds meer bekendheid voor dit fenomeen. Zoals je aangeeft schamen mensen zich er enorm voor. Het is helaas nog niet zover dat de politie iets kan doen met de aangiftes. De organisaties zijn vaak onvindbaar voor hen. Rekeningnummers en telefoonnummers worden vaak en snel gewisseld. Jij maakt een compliment aan jouw bank. Mooi! Deze afdelingen doen geweldig werk heb ik ervaren. Het zijn vaak grote internationale samenwerkingen. Helaas heb ik het geld er niet mee teruggekregen maar ze hebben we 30 rekeningen uit de lucht kunnen halen. Iedere rekening is er een waarmee we het de scammers lastig hebben gemaakt! Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeurs
24 maart 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~623] Hallo ik kreeg gisterenavond van bank te horen dat geld is aangekomen daar waar ik naar toe stuurde.. Nu is natuurlijk de vraag of hij daadwerkelijk naar Nederland op verlof komt... Hij zou vandaag bij ambassade na vragen of geld er is en vliegticket aanvragen. Of het waar is moet ik nog zien. Maar dat wil wel zeggen dat ik geld niet terug krijg of als hij werkelijk komt dat ik dan geld terugkrijg??? Toch maar even afwachten?? Gr. PEARLY
24 maart 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~2595] Lieve Pearly Hij gaat niet komen! Sorry dat dit hard klinkt. Het geld is weg. Mogelijk dat hij heeft geprobeerd om het je nog een keer over te laten maken. Lees de verhalen op deze community. Het verhaal is steeds hetzelfde. Laat je alsjeblieft niet verleiden om nog meer geld over te maken! Wat je wel kan doen is hem nu uit de tent lokken door meer informatie te verzamelen wat je evt kan delen met je bank of organisaties die datingfraude willen bestrijden. Voor mij was dat ook een stukje verwerking (lees wraak) Ook de boeking van de vlucht kan nep zijn als hij deze stuurt. Laat hem maar een foto sturen als hij op het vliegveld staat. Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
24 maart 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~623] je hebt zo gelijk. Het is een psychologisch spel dat ze spelen. En hopen tegen beter weten in. Ik heb zelfs op Schiphol gelopen ?domme koe die ik was
24 maart 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~1792] Je bent geen domme koe! Je bent slachtoffer van gewetenloze misdadigers. Ik kreeg zelf ook de vluchtgegevens. Maar hoorde de dag ervoor niets. Daarom ben ik niet gegaan. Anders had ik er misschien ook wel gestaan.
26 maart 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~623] Hallo Sylvia Mijn bank had onderzoek gestart en gezegd dat geld goed overgemaakt is en moet zijn aangekomen bij vn. kantoor in Syrië maar vriend zegt dat niet aangekomen is... Nogmaals mijn bank gevraagd om overboeking terug te storten naar mij, dat gaat niet. Is opnieuw onderzoek aangevraagd waar geld dan terecht is gekomen want van mijn bank kreeg ik bewijs dat storting goed was op nr. dat mijn vriend me opgaf. Dus hij moet het hebben oftewel het kantoor wat hij opgaf. Geld onvindbaar... Hij boos op kantoor ik boos dat geld weg is.. Heb gezegd dat ik niks meer betaal en weer op 2e onderzoek wacht of ik geld terugkrijg. Hij zei ik zal ook moeten wachten en blijft gewoon aardig tegen mij. Ik speel nog even mee maar ben alert!! Heb hem gezegd dat hij maar andere manier moet vinden om. zijn vakantieticket te bemachtigen.. Dat ik hem heel graag in het echt wil zien in Nederland! Dan pas kan ik gaan geloven! Groetjes Pearly
26 maart 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~623] Ik kreeg een foto van “hem” op het vliegveld. Leek behoorlijk echt en nam ik ook eerst aan als waarheid. Een dag later begon de noodkreet en geldvraag. . Via Yandex heb ik een fotoscan en kwam ik erachter dat deze foto gewoon op de Instagram pagina stond van de echte persoon. Daar heb ik bijna alle foto’s teruggevonden die ik toegestuurd heb gekregen. Dat is toch een bevestiging en geruststelling. Ik heb te doen met de mensen wiens foto’s worden misbruikt.
27 mei 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~623] ik ben ook erg benieuwd naar het verhaal van Donna Walden, want ik heb ook beide websites bekeken en kreeg er nu niet echt een goed gevoel bij. Als ik bekijk hoe ik door de Rabobank Cyberafdeling ben geholpen, de toelichting etc etc kan ik me niet voorstellen dat het via een andere weg zou lukken. Het geld is per direct gewoon van rekeningen gehaald en onvindbaar.
22 maart 2021
Hoe je je geld terug kunt krijgen weet ik niet. Het is zeker fraude. Je kunt aangifte doen. Heb ik wel gedaan. Ze dóen er niéts mee maar je kunt wel je verhaal kwijt. Veel sterkte.
22 maart 2021
tja heel vervelend hoor.
22 maart 2021
Het bekende verhaal. Gelijk contact verbreken