Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Dating fraude

Ik ben opgelicht met dating fraude en ik vraag hoe ik aangifte moet doen, ik schaam me dood en ik heb echt geen zin in dat het terug komt en me het blijft achtervolgen, ik zat daarom te denken om het 'verlies te nemen' en verder te gaan met mijn leven zoals het is en dit als een wijze les te zien. Kan iemand me helpen met wat wijsheid is

Bezig met laden...

19 Reacties *

08 maart 2021
Ik heb aangifte gedaan, politie zei gelijk niets te kunnen doen. Het gaat om een bende Nigerianen dat was duidelijk. Nog steeds zo kwaad op mijn bank, achteraf zeggen dat het overgemaakt is naar een verdacht rekening nummer. Maar niets gezegd terwijl ik meerdere keren heb gevraagd of het nummer wel ok was. En nu zeggen ze dat ik het zelf heb overgemaakt dus helaas..
08 maart 2021
Lieve mensen, ik wil jullie allemaal ook voor de mensen die nog reacties plaatsen alvast bedanken voor de steun
08 maart 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

En hoe ging dat bij jou? Wil je jou verhaal delen hier?
08 maart 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~2499] mijn verhaal staat hierboven beschreven
08 maart 2021
Hoi Wally, naar en vervelend wat je doormaakt, ik ken het gevoel. Je staat in je recht om altijd aangifte te doen bij de politie, des te meer aangifte des te beter. Uiteindelijk zal de politie actie moeten ondernemen het is allemaal een kwestie van tijd. Ik heb ook aangifte gedaan en de politie heeft weinig voor mij betekent. Schaam je vooral niet. Neem vooral de tijd om de situatie te verwerken en een plekje te geven, zodat je het achter je kan laten en verder kan gaan met je leven. Ik ben ook opgelicht en slachtofferhulp (maatje) daar heb ik steun van gehad, misschien iets voor jou? Je staat er namelijk niet alleen voor!
08 maart 2021
Hoi Wally, wat naar voor je. Het hangt er vanaf. Ben je ingelicht dit Nederlanders, altijd aangifte doen. Maar ben je opgelicht door een buitenlandse bende dan is het lastiger. De politie kan dan weinig voor je doen. Maar dan nog kan t wel handig zijn bv als de bank bereid is iets voor je te doen. Maar verwacht er niet veel van. Politie moet je aangifte wel opnemen maar zijn vaak wat horkerig. Overigens mag dat niet maar dat terzijde. Wat jij jezelf af moet vragen is hoeveel ellende je nog kunt hebben. Als je wilt verwerken is jouw instelling een goede. Zoek afleiding, pak je leven op. Afhankelijk van hoe groot je verlies is en hoe je mindset is ben je er sneller of langzamer bovenop. Schaam je vooral niet, je bent in een geraffineerd opgezette val getrapt. Zoals velen met jou. Strekte met de verwerking, je komt er uiteindelijk weer bovenop!
08 maart 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Gelul, politie WEIGERT pertinent aangifte op te nemen, zie mijn eigen post maar...
08 maart 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~2295] nou ja zeg, je kunt ook gewoon reageren. Ik heb andere ervaringen. En gelul ik dacht t niet. Maar goed gezien je reactie heb ik geen enkele behoefte dat met jou over te praten. Dit is een forum om elkaar te steunen, niet om afgezeken te worden.
08 maart 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~586] ik zeik niemand af, dus beter trek je deze valse beschuldiging terug... Ik geef hier gewoon duidelijk aan dat de politie pertinent weigert aangifte op te nemen; ze schijten zelf 7 kleuren bagger voor de echte criminelen en zijn in mijn ogen letterlijk te lui om deze voor hun zo simpele zaken aan te pakken... Aangezien dit mijn ervaring is, zal dat elders helaas echt niet anders zijn...
08 maart 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~2295] mijn reactie afdoen als gelul zegt genoeg. Ik reageer hier ook als slachtoffer met andere ervaring. En met kennis van criminele organisaties en de aanpak daarvan. Dat jij een nare ervaring hebt gehad dat is spijtig maar is niet de enige waarheid. Ik stop deze discussie met jou. Ben liever van waarde voor iemand die mijn hulp waardeert.
08 maart 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~586] natuurlijk, gauw je eigen zegje doen en een ander bruut afkappen, getuigt ook echt van wederzijds respect naar elkaar toe... NOT...
08 maart 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~2295] kijk eens verder op deze site en hoe lang ik hier al actief ben. Je hebt geen idee waar je over praat of wat ik heb meegemaakt. Maar goed, jij bent meer slachtoffer dan ik met een mening die iedereen moet delen begrijp ik. Andere meningen doen er niet toe, andere ervaringen ook niet. Verdiep je eens in internationaal recht, in de werkwijzes van deze bendes en vooral verplaats je eens in een ander. Ik heb mijn situatie verwerkt, gelukkig ook met hulp van fijne mensen hier. Ik wens jou hetzelfde toe.
08 maart 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~586] ken je t gezegde: De pot verwijt de ketel dat t zelf zwart ziet? Dat is hier precies van toepassing... Jij beschuldigt mij ervan mensen af te zeiken (om jouw eigen woorden te gebruiken), maar maakt je hier zelf nog t meeste schuldig aan op mij, keer op keer opnieuw.... Dat gezegd hebbende, zal ik nu inderdaad deze onzinnige discussie sluiten.... Maar nog 1 laatste advies: Kijk vooral goed in de spiegel, die zal je t ware beeld van jou tonen... ON TOPIC: Zoals de meeste reacties inmiddels al duidelijk maken, de politie doet nog altijd niks tot verdomd weinig... Ik vraag me oprecht af, waar de politie nog voor dient in dit land...
08 maart 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~2295] lees nou eens je eigen reacties naar mij eens man, je snapt er echt helemaal niks van. Ja als ik gewoon reageer op iemand post en je doet dat af als gelul vind ik dat beneden peil, ik kan niets doen aan jouw frustratie jegens de politie. Daar was mijn reactie ook niet voor bedoeld. Ik voel mij dus afgezeken door jou ja. En ik heb dat nergens aan verdiend. Ik geef een normale reactie niet aan jou maar aan een ander en JIJ doet dat af als gelul omdat JIJ een andere ervaring hebt en die van mij niet wilt horen omdat JIJ gefrustreerd bent door het gedrag van de politie in jouw geval. Heel erg constructief. En heel erg respectvol. Je kunt trots op jezelf zijn.
08 maart 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~586] nogmaals: kijk vooral GOED in de spiegel... Anders kan ik je een goede opticien aanbevelen en daarmee beëindig ik deze zinloze discussie...
09 maart 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~2295] net gedaan, zag een sterke intelligente succesvolle vrouw die zich door kortzichtige gefrustreerde boze mannen niet meer in de grond laat trappen. Zeker niet als zij reageert op een hulpvraag van iemand anders. Fijne dag!
09 maart 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~586][~2295] ik kan me voorstellen dat de emoties hoog op kunnen lopen maar graag wil ik jullie verwijzen naar onze huisregels waarin staat dat we met respect met elkaar om gaan en elkaar in onze waarde laten. Daar horen dit soort discussies niet bij. Hou het bij je eigen ervaring en laat die van de ander er ook zijn. Bedankt en als iemand vragen heeft, weten jullie mij te vinden. Groetjes, Eva Communitymanager
09 maart 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~349] dat is precies wat ik deed. Ik laat mij niet zo behandelen. Mijn ervaring mocht er niet zijn en werd afgedaan als gelul. Sorry ik maar dat pik dat niet, niet op een forum als dit. Ik word hier niet netjes behandeld en laat dat niet gebeuren. Ik heb behalve in mijn laatste post geen onvertogen woord gezegd. Maar prima ik trek mij terug hier. Jammer voor degenen die mijn reacties altijd wel op waarde geschat hebben. Succes met alles verder!
08 maart 2021
Aangifte doen heeft helaas geen zin, het enige dat de politie zegt is geen capaciteit en eigen schuld... Heb ik ook te horen gekregen, dus ik weet helaas uit eigen ervaring dat aangifte doen geen zin heeft....