Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Te goed gelovig...

Dit is de eerste keer dat ik iets deel over mijn ervaring met fraude. Ik schaam mij en ben vooral heel erg boos op mezelf dat ik zo stom heb kunnen zijn om iemand te vertrouwen. Het begon allemaal met een berichtje van een vage kennis. Hij wilde zaken met mij doen en we zouden makkelijk en snel geld verdienen. Natuurlijk was mijn interesse gewekt en ik dacht: 1 investering kan geen kwaad. Ik kan het altijd proberen. Dit start bedrag ging om een paar duizend euro. Ik dacht dat het hiermee klaar was, en oh wat had ik het mis... Het was elke keer wel weer iets anders waarvoor ik weer geld moest inleggen. Accountkosten, verzekeren van ons bedrag 2x en ga zo maar door. Toen ik door had dat er ondertussen al een behoorlijk geld bedrag daar naar uit was gegaan, besloot ik dat ik wilde stoppen. Bij het eerste beste ding waar weer een paar honderd euro voor overgemaakt moest worden was ik het zat. Dit ging helaas niet zo makkelijk als ik had gehoopt. Ik ben bedreigd, mijn familie is bedreigd, ik werd gebeld en er werd uitgekeken naar mijn auto. Normaal gesproken ben ik niet snel bang aangelegd, maar dit keer was het anders. Ik weet namelijk waar deze persoon toe in staat is. Elke keer houdt deze mij weer voor dat ik bijna wordt uitbetaald:maar dan moet ik alleen nog even ..... overmaken. Ik ben ondertussen meer dan 10.000 kwijt. Waar ik hard voor moet werken elke dag. Ergens hoop ik stiekem nog dat er ooit iets van het geld terug komt. Maar ik wil nu vooral dat het gewoon afgelopen is. Ik kan er niet meer tegen. Ik heb geld stress, bang voor consequenties als ik niet betaal en bang om aangifte te doen. Wat als die persoon erachterkomt dat ik aangifte heb gedaan? Dan kan ik beter onderduiken... Iemand die mij weer wat moed in kan spreken?

 

Bezig met laden...

6 Reacties *

14 juli 2021
Wat heftig! Sterkte met alles!
09 maart 2021
Bizar zeg, ik wens je heel veel sterkte. Blijf veilig !!
08 maart 2021
Jeetje zeg... vind het echt heel erg om te horen... ik zou indd aangifte doen, wellicht schrikt het de persoon ook af... heel veel sterkte in ieder geval ik hoop dat je ook iets van geld terug krijgt
08 maart 2021
Heel veel sterkte, hoop dat ze hem pakken.
08 maart 2021
Wat een zware beproeving! Naast het geld dat je hebt verloren, leef je nu ook nog in angst! De schaamte is herkenbaar, en je bent niet alleen. Dit overkomt heel veel mensen. Maar, zoals Saar al zegt, je moet echt aangifte doen. Dit gaat niet vanzelf ophouden, en ik denk dat de dader nog wel meer slachtoffers heeft gemaakt. Probeer in ieder geval een dossier op te bouwen met alle bewijsmateriaal, zoals telefoongesprekken opnemen, bankafschriften, WhatsApp gesprekken, zodat de politie die informatie heeft. En als je echt geen aangifte durft te doen, misschien kan je dan via Misdaad anoniem een melding maken? Heel veel sterkte gewenst, Zoals mijn moeder laatst zei: je hebt het lesgeld betaald, gebruik nu de kennis die je hebt verkregen en blijf waakzaam. Je kan hiermee ook anderen waarschuwen en behoeden tegen fraudeurs door jouw ervaring. Welpje.
08 maart 2021
Ik lees het en krijg tranen in m’n ogen. Maar een ding staat voorop ga aangifte doen en wel vandaag. Bel de politie eerst en vertel je verhaal. Als dit iemand is die je echt kent dan wordt hij opgepakt! Bel ook met je bank, wie weet kunnen zij nog wat geld terug vorderen. We zijn hier allemaal slachtoffers van fraude en bedrog. Je bent niet dom of te goed gelovig. Eerlijk gezegd kan ik nog steeds mijn verhaal niet vertellen. Omdat ik ook mijzelf oliedom vind en omdat ook ik veel geld ben kwijt geraakt. Ook ik kreeg bedreigende WhatsApp berichten. Ik zal nooit een cent van mijn geld terug zien, daar leven een aantal Nigerianen nu goed van denk ik. Echt je bent niet de enige met sores. Ik vind het echt stoer dat je durfde te vertellen . Heel veel sterkte.