Wat zou jij graag terugzien in de community?
We hebben de Slachtofferhulp Community opgericht, omdat we weten dat het fijn kan zijn om in contact te komen met mensen die vergelijkbare ervaringen hebben. Nu we er alweer een tijd mee bezig zijn, willen we graag weten wat we nog meer kunnen betekenen.
We zien dat slachtoffers in de verschillende groepen steun en herkenning bij elkaar vinden. Ook is het een belangrijke plek waar mensen hun ervaringen van zich af kunnen schrijven. De lotgenotengroepen zijn waardevolle plekken waar de leden veel aan hebben.
Jij hebt je ook aangemeld en misschien je verhaal gedeeld, of tips en reacties gegeven op de verhalen van anderen. Om deze community te verbeteren, zijn we op zoek naar verdere suggesties. Wat zou jij graag terug zien in de community? Waar wil je meer over weten? Mis je nog wat? Of heb je een ander idee?
Laat het hieronder weten in een reactie.
2 Reacties
Ik vind het zo frusterend dat degenen die fraude plegen gewoon kunnen doorgaan met het plegen van fraude terwijl ze gewoon met naam, adres, telefoonnummer en op social media bekend zijn. sterker nog, ze steken hun middelvinger op.
Wat vinden andere slachtoffers hier van ?
Waarom wordt daar niets aan gedaan ?
Daarmee verlies ik mijn gevoel van rechtvaardigheid.
Hallo [~1467] bedankt voor je antwoord. Het melden van fraude heeft niet altijd direct effect maar is wel zinvol om te doen. Ik kan me wel begrijpen dat je je daarbij zo voelt. Helaas kunnen wij van Slachtofferhulp hier ook niet meer in betekenen dan jullie een plek geven om het erover te hebben. De vraag is hier dus ook; wat kunnen wij doen zodat slachtoffers hier er met elkaar over in gesprek gaan. Wat zou jij graag terug willen zien? Zou het bijvoorbeeld voor jou helpen als wij een interview houden met iemand van bijvoorbeeld Fraudehelpdesk of de politie over het proces van het melden van fraude en wat daar dan mee wordt gedaan zodat je dit wat meer inzichten geeft?