Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Moed

Ik weet niet zo goed hoe ik kan beginnen maar ik ben misbruikt toen ik jonger was. Ik ben een jongeman van 31 en dit is gebeurd sinds mijn 4/5 jaar oud tot aan mijn 17jaar. Niet door hetzelfde dader en niet constant. Twee daders waren vrouwen van mijn familie en 2 andere mannen van omgeving. Ik vind heel lastig om toe te geven dat ik slachtoffer ben van seksueel misbruik. In mijn mind is niet zo erg, het is maar gebeurd. Maar ik begin de gevolgen van de misbruikt te zien. Ik heb een relatie met een vrouw gehad, en in de 9 jaar ben ik vaker vreemdgegaan met mannen. Ik kon niet begrijpen waarom ik zo graag gebruikt/misbruikt wilde voelen door andere mannen, waarom ik opgewonden raakte/raak van het beeld dat ik misbruikt wordt, maar nu langzaam begin ik te begrijpen. Ik voel mij ook constant niet man genoeg, constant moet ik mij in mijn hoofd bewijzen dat ik niet gay ben, maar is lastig, omdat om dat te bewijzen moet ik sex met alle vrouwen willen en dat wil ik ook niet, ik hou nog steeds van mijn ex. Ik vind dit alles heel verwarrend, eng en pijnlijk. Ik vind ook eng om hier te delen, want ik ben bang dat ik  veroordeeld word. Maar ja, het is geschreven! Dank je voor lezen en veel sterkte met jouw genezing!

Bezig met laden...

14 Reacties *

23 februari 2021
Zo was mijn vrouw ! Het paste zeker niet bij mij!!
23 februari 2021
Hoi Beluga89, wat dapper dat je hier je verhaal doet. En zoals je merkt, wordt je op geen enkele manier veroordeeld hier. Hier heb je een veilige omgeving om je verhaal te delen. Je merkt aan de reacties heel veel empathie en begrip voor je verhaal. Complimenten dat je dat hier hebt gedeeld. Want dat is een stap in verwerking en helen. We zien hier heel vaak dat seksualiteit een lastig onderwerp is voor slachtoffers van seksueel misbruik. Frigiditeit, promiscuïteit, traumseksualiteit komen vaker voor. Heb je hulp bij het verwerken van je trauma('s)? Ik hoop dat je een therapeut vindt of al gevonden hebt, die je kan helpen in je zoektocht en die je kan ondersteunen in de weg naar herstel. Want met de juiste hulp is dat zeker mogelijk. Ik praat uit ervaring dat je hier geheeld uit kunt komen. Zoek goede hulp om je verleden te verwerken. We zijn er hier voor je. Hier kun je stap voor stap woorden geven en herkenning vinden. Zonder oordeel. Heel veel sterkte.
23 februari 2021

Als antwoord op door c8366708a41e4e…

Edwin, wat is rigiditeit? Ik denk dat mijn overleden vrouw zo was
23 februari 2021

Als antwoord op door c8366708a41e4e…

[~2193] met een F - frigiditeit, ofwel seksueel ongevoeligheid. Dat heb ik ervaren in een relatie. Mijn ex was frigide en voor mij was dat op dat moment heel passend. Dan hoefde er namelijk niets. Niets dat ooit gevaarlijk was.
23 februari 2021

Als antwoord op door c8366708a41e4e…

Ik volg al een paar jaren therapie. Maar dit is pas naar boven gekomen. Pas nu begin ik te begrijpen de invloed van seksueel misbruik in mij leven. Het is heel fijn om zo een warme welkom te ontvangen. Want in mijn hoofd was/ben ik bang dat doordat ik een man ben niet gezien wordt als mogelijk slachtoffer, en dat zou mij nog lastiger maken. Maar juist door ervaring te delen en andere verhalen te lezen word ik sterker. Dank je wel voor je worden!
23 februari 2021
Ik ben blij voor je dat je het heft in eigen handen neemt. En gemotiveerd bent om jezelf te leren kennen. Je bent het waard!
23 februari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dank je wel !
22 februari 2021
Dapper hoor! Tip: Traumaseksualiteit Ik worstel ook al jaren met mijn geaardheid en sinds kort ben ik erachter dat ik niet panseksueel maar traumaseksueel ben. Ook ik zocht gevaarlijke situaties op. Angst en opwinding ging voor mij ook samen. Valt ook onder traumaseksualiteit. Onbewust dezelfde situaties opzoeken om te verwerken wat niet te bevatten valt. Hopelijk heb je er iets aan en kun je rust vinden in de wetenschap dat je niet de enige bent. Delen = Helen.
23 februari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dank je dat jij jouw ervaring deelt, ik erken/herken jouw worsteling, dat maak ik al jaren mee. Toevallig kwam ik gisteren in contact met dat term. Ik heb zelfs een boek gekocht dat daarover gaat. Ik vind het heel verwarrend helemaal. In mijn antwoord aan de vorige reactie leg ik een beetje uit hoe bij mij gebeurd.
22 februari 2021
Hai, wat goed van je om deze stap te zetten door het ons te vertellen. Ik ben woorden an het bedenken wat ik tegen je kan zeggen maar ik weet het zelf niet zo goed, wel heb ik een vraag. Mocht je hier niet op willen reageren begrijp ik het ook maar zou het heel erg voor jezelf zijn om biseksueel te zijn? Er is niks mis met je aangetrokken voelen tot hetzelfde geslacht en dat hoef je ook zeker niet te verbergen. Niemand hier zal je veroordelen. Iedereen is hier om elkaar te helpen en te steunen, dus ook jou. Mijn tip is kijk vooral naar waar jij je fijn bij voelt. Kom je er niet uit, vraag dan ook hulp bij een hulpverlener. Samen komen jullie er dan wel uit
23 februari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hi, Het zou geen probleem zijn om Bi te zijn, maar wat ik ervaar is dat ik seks met mannen zoek, en opgewonden raak door het gevoel dat dat situatie vernederd voor mij is. Ik voel mij vaak als een vrouw, als ik die contact zocht, en dat is behoorlijk pijnlijk. Ik identificeren mij niet als vrouw en toch creëer ik dat “personage”. Verder heb ik nooit aangetrokken gevoel tot andere man/jongen, tenminste niet op dezelfde manier als ik mij aangetrokken voel tot vrouwen. Maar ik durf vaak ook geen initiatief te tonen bij vrouwen want ik het idee heb dat ik ze misbruik of iets verkeerds doe. Hee frustrerend helemaal. Bedankt voor lezen!
23 februari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~2458] Op een of andere manier begrijp ik je wel. Ik denk vaak dat ik biseks ben, maar dat is alleen seksueel, geen liefdesgevoel bij mannen, wel heel erg snel bij vrouwen, Dat vreselijke verlangen om bemind te worden en ook seksueel aanvaard en gezien te worden, niet emotioneel gebruikt te worden, Het is zwaar
22 februari 2021
Dank je wel Robijn. Dat probeer ik wel te doen. Vooral met mij lichaam.
22 februari 2021
Je bent moedig om dit te schrijven! Hoe gek het ook klinkt maar er zijn meer mensen met deze overlevingsstrategie. Het is heel confronterend om je eigen gedrag onder ogen te komen. Wees lief voor jezelf.