Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Strijd

Als kind misbruikt door stiefbroers.

Doorgetrokken als een rode lijn door de rest van mn leven. Misbruik was altijd en overal. 

Altijd overtuigd van mijn eigen schuld. Want waarom gebeurd het mij altijd?

Bijna 2jr. geleden opgenomen in een afkickkliniek voor een seks en alcohol verslaving. Sindsdien nuchter. 26/3/19

Intensief therapietraject gestart in groepsverband. 

Sinds een paar maanden gestart met drama traumatherapie.

Na al deze ellendige jaren van verslaving/dakloosheid en verwaarlozing kom ik er nu op 30 jarige leeftijd achter dat het verdomme niet mijn schuld is! Dat was het niet en is het nooit geweest.

De dader die zich al van kleins af aan in mijn lijf heeft genesteld. Die mij vol overtuiging kan vertellen dat het mijn schuld is en ik die schaamte en walging terecht moet voelen. Die mij zegt dat er niks gebeurd is en ik niet moet liegen.

Die dader heeft een pad vrij gemaakt voor alle toekomstige daders. En dat waren er genoeg. 

Altijd gestruggeld met o.a. mijn geaardheid. Veel gelezen over Traumaseksualiteit (Traumaseksueel) 

Vanmorgen heb ik tijdens mijn traumasessie voor het eerst de stilte verbroken. Heb ik woede gevoeld en uitgesproken wat mij is aangedaan. 

*Draai de volumeknop lager met de oordelen: Dramaqueen. Slet. Aansteller. Leugenaar. Jankerd. Aandacht zoeker." En ga zo maar door. Ze zijn er nog wel maar ik hoef ze niet meer serieus te nemen.

" Ik draai de volumeknop van die andere stem harder en laat deze na al die jaren mijn hart vullen met compassie en liefde voor dat kleine kwetsbare meisje."

 

Dat meisje die veel te lang geleden haar stem is verloren in een oneerlijke strijd. 

Bezig met laden...

9 Reacties *

22 april 2021
ja heel fijn is dit nu ook voor mij, eindelijk niet eenzaam
22 april 2021
Dit is de eerste keer dat iemand dat zegt. Het voelt fijn om hierin niet alleen te zijn. Dankjewel.
21 april 2021
Ik lijk op jou
21 april 2021
Ik heb tranen in mijn ogen bij jouw laatste woorden want ook ik ken dit meisje. En ik ken die stemmen. Ze zeggen niet dezelfde dingen en ze komen uit een andere hoek maar de eigenlijke boodschap is dezelfde: ik bepaal niet zelf wie ik ben. Mijn weg voerde mij niet in verslavingen maar in volledige passiviteit. Ik zonderde mij volledige af; een andere manier van vluchten. Wat ik zeer bewonder is jouw woede. Ikzelf ben daartoe niet in staat, hoewel het volkomen terecht is echt woedend te zijn. Het lijkt me ook bevrijdend, die woede. De weg is moeilijk en nog lang. Iemand zei laatst: "Daders krijgen een korte straf, als ze al gepakt worden, maar de slachtoffers krijgen levenslang. Ik denk dat het de waarheid is want alles wat je kunt doen is leren er mee om te gaan en toch te proberen het beste uit het leven te maken. Allereerst maar te leren hoe "leven" eigenlijk gaat als ik zelf het roer in de hand heb en me bewust ben van die "stemmen", mezelf overtuig dat zij niet gelijk heben en ik nu zelf bepaal. Begrijp me niet verkeerd, ik ben een positief ingesteld mens, natuurlijk ook een overlevingsstrategie maar ik ben ook in tijden van volledige passiviteit en er geen idee van hebbend hoe ik dat zou kunnen veranderen, ervan overtuigd geweest dat dat niet mijn eindbestemming is. Ik ben een survivor en een vechter en dat lees ik ook in jouw verhaal!
22 februari 2021
Dat meisje die veel te lang geleden haat stem is verloren in een oneerlijke strijd heeft haar verhaal aangrijpend verwoord. Zonder meer knap hoe je je nu opstelt. Ik begrijp dat je al een poos hulp hebt en dat je sinds kort je realiseert wat de ander(en) je aangedaan hebben. Ze hebben je van je integriteit beroofd. Knap dat je nu al 2 jaar vrij bent van je verslavingen. Verslavingen niet omdat je zwak was. Maar om het leed wat je aangedaan is te verdoezelen. Goed dat je de stilte hebt verbroken. Ik hoop dat je nu aan je herstel kunt werken.
24 februari 2021

Als antwoord op door 33a73443d5994c…

Mooi gezegd Philip! Doet mij ook wat dat je dit zegt. Ik zit midden in dat proces en kan het helaas nog niet zo zien, voelen en zeggen. Hopelijk over een tijd wel. Mooi dat je je verhaal hier zo deelt en erg knap van je. Ik heb respect voor de strijd die je hebt geleverd en waar je nu staat. Heel veel sterkte! Je kan het!
22 februari 2021
Super , wat en stap. Jij bent sterk en goed! Dat jij dit kon doortstaan bewijst het !!!
22 februari 2021
De verschillende fases in je verhaal zijn zo herkenbaar. Knap dat je dit hier deelt en dat je al zo ver bent gekomen!
22 februari 2021
Wat knap dat je ook hier je verhaal deelt. Een goede stap! In deze community kun je in contact komen met lotgenoten. Zij kunnen je helpen door te reageren vanuit hun eigen ervaring. Als je op zoek bent naar professionele hulp, raad ik je aan om contact op te nemen met onze service-lijn: 0900-0101. Als ik je kan helpen met iets binnen deze community kun je mij altijd een bericht sturen of bereiken via: community@slachtofferhulp.nl