Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Marktplaats oplichting

Beste Mensen, 

Ik ben een dag geleden opgelicht op Marktplaats voor 220 euro.Ik heb inmiddels al aangifte gedaan maar of dat ook gaat werken weet ik niet. ik heb ook me bank gebeld(ING) maar ze konden er niets mee doen.Ik kon wel janken. Ik voel me verdrietig en mislukt in het leven ik heb de hele tijd een brok in mijn keel en ik kan niet meer met het nadenken over wat ik heb gedaan,hoe dom ik ben geweest.Hoe kon ik nou zoiets doms doen. Ik kan gewoon niet meer verder. Misschien kunnen jullie mij verder helpen? hoe kan ik omgaan met me emoties.

Groetjess,

Ergyun

Bezig met laden...

11 Reacties *

27 oktober 2020
Hallo Ergyun. Wat waardeloos! Leef helemaal met je mee. Er is inderdaad niemand en geen instantie waar je dan kunt aankloppen. Voortaan voor zo'n groot bedrag toch echt persoonlijk langsgaan. Als je dat voorstelt en ze zeggen dat ze het alleen versturen zijn het bijna altijd oplichters. Nog een taaltip: het is MIJN en niet "me". Staat wat beter... ?
26 oktober 2020
Hoi Ergyun, hopelijk gaat het beter met je. Ik ben van de week nog opgelicht op marktplaats en ik dacht zelfs dat het mij nooit zal gebeuren, zo zie je maar. Het belangrijkste is om hierover te praten en naar je hart luisteren. Ik hoop dat je de draad weer gauw op pakt, het komt wel weer goed!
19 september 2020
Hoi Ergyun, je leest de meest horror verhalen hier, Maar je bent niet de enige en voel je absoluut niet dom. Ik ben vorig jaar december ook opgelicht door iemand op Instagram en ben veel geld kwijt geraakt. Door je verhaal hier te delen is heel knap, want ik denk niet dat iedereen dat doet. Door er over te praten in deze groep heeft mij heel goed gedaan. Ik heb het inmiddels een plekje kunnen geven, en heb mijn leven weer opgepakt. Veel sterkte.
19 september 2020
Fijn Ergyun om te horen dat het beter met je gaat! Ik hoop dat je weer je leven kunt oppakken, je hebt een les geleerd, niet iedereen is te vertrouwen, maar de meeste mensen gelukkig wel. Wij hebben hier allemaal geleerd en weten wat je meemaakt. maar op den duur kun je het afsluiten! Succes!!
18 september 2020
Ergyun, hoe gaat het nu met je? Het is heel vervelend wat jou is overkomen, maar met jou zijn er duizenden die ook opgelicht zijn. Heb jij niets aan, maar het helpt misschien om het 'anders' te zien! Jij bent niet dom, je leven houdt hier niet op, het is zonde van het geld, allemaal waar, maar de tijd haalt de scherpe kantjes eraf. Als je zelf alles hebt gedaan (aangifte, Bank) dan moet je je erover heen proberen te zetten, en vooral, zonder schuldgevoel, verder gaan met je leven. Het belangrijkste is dat je gezond bent, kijk naar de wereld om je heen, wat daar niet allemaal gebeurt! Jij bent een waardevol mens, die ander die jou oplicht is dat niet!! Sterkte, Foke
18 september 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Het gaat inmiddels beter ik heb het achter me gelaten, meer kan ik niet doen.
16 september 2020
Ergun Wees niet zo streng voor jezelf, dit overkomt de beste, helaas Veel te veel mensen worden online opgelicht, via datingsite, whatsapp, marktplaats enzo Balen dat je je geld kwijt bent, dat je vertrouwen is beschadigd, maar dit is iets waar je slachtoffer van bent, dat is een heel vervelend gevoel. Met de tijd kun je het een plek geven. Veel sterkte en wees niet te streng voor jezelf, je bent niet mislukt in het leven en je emoties mogen er zijn.
16 september 2020
Compleet waardeloos zeg! Marktplaats staat er ook om bekend... Je had alle tips opgevolgd? Verkoper gecheckt, ook bij de politie website, reviews bekeken, gekeken of er gegevens gecheckt waren, "gelijk oversteken" aangevraagd (zou ik doen voor zo'n fors bedrag), de naam van de verkoper opgezocht in Google? Zo ja, dan hoef je jezelf niets te verwijten. Zo nee... Niet zo slim nee. Sterkte! O ja, graag volgende keer gewoon "mij" typen in plaats van "me" want dat is beter Nederlands.
16 september 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Er stond zelfs bij dat zijn bankrekeningnummer en telefoonnummer gecontroleerd waren
15 september 2020
Wens je heel veel sterkte, ben via what’sapp opgelicht, 3mnd geleden, de bank, ING, kan niks doen en ook ik ben mijn geld kwijt, je voelt je zo lullig, zo dom, maar het slijt, ben heel boos, op de oplichters maar ook op mezelf. Nogmaals heel veel sterkte
15 september 2020
Och, wat vreselijk sneu voor je dat je zo bent opgelicht. Ik kan me mijn eigen boosheid en verdriet van een paar weken geleden nog goed herinneren. Wat helpt: aan zoveel mogelijk mensen vertellen wat je is overkomen en hoe je je voelt. Dat is tevens een waarschuwing voor hen. En ja, de komende weken is dit het eerste waar je aan denkt als je wakker wordt en het laatste wat door je hoofd gaat als je gaat slapen. Maar de pijn wordt minder en er komt een dag dat het niet meer de hele dag door je hoofd speelt. Geef het tijd. Het wordt écht minder heftig! Veel sterkte!