Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Datingfraude

Ook ik ben erin getrapt. Al een week of 6 aan het appen met een Amerikaan oil engineer. Aan het werk in Brussel. Leren kennen via Facebook dating. Vrouw gestorven bij bosbranden in Florida. Super lief al heel snel ik mis je, love you. Heel attent veel appen. Deed hij dat niet had hij altijd wel een smoesje, druk, slechte internet. Paar keer op het punt gestaan om te stoppen. Hij was ook erg jaloers. Vroeg vaak of ik met andere mannen aan het chatten ben. Moest zelfs mijn Facebook datingsite verwijderen. Heel stom heb ik gedaan. Heb nu geen foto meer van mijn knappe Amerikaan. Kan deze dus niet laten bij mijn aangifte. Ineens had hij mechanische problemen met zijn schip. Had onderdelen besteld maar door slechte internet kreeg hij geen antwoord. Of ik het bedrijf wilde mailen. Kreeg natuurlijk netjes antwoord met alle gegevens. Was 67.400 euro betaald stond nog bedrag open van 1400 uur. Hij had geen geld meer kon pas betalen als hij weer aan land was. Of ik dit kom betalen zou hij het over een paar weken als we elkaar gaan zien terugbetalen. Kreeg certificaten en alles te zien. Heel geloofwaardig. Niet meteen ja gezegt. Na 2 dagen heel stom dit bedrag overgemaakt. Had meteen al onderbuikgevoel dit is niet goed. Heel de tijd huilbuien. Heb hem dit ook verteld, krijg je van die lieve schuldige berichtjes dat je toch weer gaat twijfelen. Had het geld overmaken toch iets minder haast. Vraagt ineens niet meer of ik van het bedrijf al mailtjes heb gehad. Hoef de track en tracé niet meer te volgen. Namen waren van denk ik 2 Negerianen. Hij weet niet dat ik hem doorheb. Schaam me diep. Durf het ook aan niemand te vertellen. Ik voel me zo stom maar hij was zo aardig. Ga vrijdag aangifte doen. Ze kunnen er waarschijnlijk niets mee, zullen zien.

Bezig met laden...

6 Reacties *

06 mei 2022
Verhaal komt me bekend voor. Mijn vrouw is er ingetrapt voor een engineer uit Amerika die voor Shell zou werken. Heb jij toevallig een naam?
20 juli 2021
Ook ik ben erin gestonken. Kreeg contact met een knappe Amerikaanse soldaat die in Afghanistan zou zitten. Hij stuurde me heel veel foto’s, zelfs eentje waarin hij een papier vast houdt net mijn naam erop. Toen wist ik het zeker, hij was echt. Achteraf blijkt dit gewoon via photoshop te zijn gedaan. Hij was lief en attent. Gaf me de aandacht die ik nodig had. Op een gegeven moment heb ik ook geld overgemaakt, 200 euro. Gelukkig valt de hoogte van het bedrag wel mee. Nadat ik het geld overgemaakt had, bekroop me een akelig gevoel. Maar hij draaide het zo dat het allemaal klopte. Ik ben gaan googlen en heb gezien dat ze een vrijwel identieke werkwijze hebben; foto’s van soldaten, meestal weduwnaar of gescheiden, schattige kindjes waar ze alleen voor moeten zorgen. Geen familie. Alleen in een ver land. Tis vrijwel altijd hetzelfde verhaal. Ondertussen ben ik een illusie armer, geld armer en een gebroken hart
27 februari 2021
Dank je, vandaag de aangifte gedaan. Hele aardige agente. Zal niets oplossen maar wel fijn om je verhaal te kunnen doen.
27 februari 2021
Hi Sportieveling, voel je niet stom. Wij zijn er allemaal ingetrapt. Velen zijn je voor gegaan en nog vele zullen je volgen. Dit is helaas niet te stoppen. Wens je veel sterkte !!
24 februari 2021
Dank voor je berichtje en knuffel. Ik voel me nu zo stom en slecht. Krijg geen hap door mijn keel en kan nergens anders aan denken.
24 februari 2021
Wat fijn dat je jouw verhaal met ons deelt. Schrijf het vooral van je af en verstandig dat je aangifte gaat doen. Dikke knuffel !