324 Verhalen
Verhalen
Contact met weduwnaar, doktor met kind van 8
Natuurlijk... ik ben een softie... Ik ben een alleenstaande vrouw van 51 jaar. Niet op zoek naar een relatie. Maar een beetje aandacht vind denk ik iedereen wel prettig.
Een aantal weken geleden werd ik benaderd via Facebook door...
Opgelicht op Marktplaats (vijfde keer)
Afgelopen vrijdag ben ik voor de vijfde keer slachtoffer geworden van oplichting op Marktplaats. Ik dacht voor een redelijke prijs een artikel van een koper te kopen, betaalde met iDeal nadat ik al zijn gegevens had nagetrokken...
Twintiger vaakst cliënt van Slachtofferhulp Nederland
Op 12 december 2019 publiceert het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) cijfers over het aantal cliënten dat Slachtofferhulp Nederland in 2018 heeft geholpen. Uit de cijfers blijkt dat ruim 1 op de 5 cliënten van...
'OM wil fraude met Tikkie aanpakken'
Het Openbaar Ministerie gaat fraudeurs met Tikkie opsporen, meldt het AD. Het OM heeft een speciaal ‘Digiteam’ gevormd dat kennis opbouwt rond fraude met internetbetalingen en phishing. waarnemend hoofdofficier van justitie René...
Vijf Tikkie-oplichters krijgen celstraf en moeten terugbetalen
Vijf mannen die werden vervolgd voor fraude via betaalverzoekjes per telefoon, zijn vorige week door de rechter veroordeeld voor computervredebreuk, diefstal, oplichting én voor lidmaatschap criminele organisatie. De twee...