321 Verhalen
Verhalen
60.000 euro weg, fysieke date, oplichting, vertrouwen
Hallo allemaal,
Ik ben moeder van 3 jonge kinderen. Pas gescheiden en woon nu in een dure particuliere huurwoning.
Ik kreeg 87.000 mee uit de koopwoning van mij en mijn ex eind september 2022. Al het geld is op.
Ik leerde via...
slachtoffer online fraude
Wat is mij kortgeleden overkomen.
Ik ben in contact met iemand op snapchat in contact gekomen genaamd max_investeren. Hij helpt zogenaamd mensen met het beleggen van crypto en leert hun hoe ze het moeten doen.
Ik was hiermee...
Whatsapp fraude
Ik ben door een uitzendbureau benaderd voor een baan via Whatsapp. Ze hadden dringend personeel nodig ivm toenemende drukte. Ik ging daar op in. Ze vroegen om een kopie van mijn id en bankpas. Dit vond ik niet vreemd aangezien ik...
2022
een korte tijd terug is er identiteitsfraude gepleegd met mijn ID, bankpas etc. Zo is er ook een nieuw telefoonabonnement afgelsloten van 1000 euro de telefoon is vervolgens geleverd op een adres dat 1,5 uur rijden is vanaf waar...
anydesk
Ik werd gebeld door naar ik dacht een bankmedewerker dat iem, trachtte 1300 euro op te nemen via Ideal in Antwerpen..Dat veroorzaakte enige paniek en ik zou worden teruggebeld later als ik thuis was bij een compute.r ICT...