321 Verhalen
Verhalen
Bankmedewerker fraude
Ik kreeg s’ochtens een mail van KvK. Moest nog een nieuwe sleutel verifiëren. Dacht dat ik dat door alle drukte van de laatste tijd vergeten was. Dus snel gedaan. Onschuldige gegevens gedeeld. Naam tel en bank nummer van mijn...
Slachtoffer Identiteitsfraude
Op 2 november 2022 heb ik iemand leren kennen via snapchat. Hij heeft mij toen hulp aangeboden om te verdiepen in crypto. Ik moest verschillende accounts aanmaken met mijn eigen persoonsgegevens maar wel met een adres en...
De impact van een oplichting is groter dan alleen het verlies van geld
Na te zijn opgelicht en daarna actief te worden als ambassadeur van Slachtofferhulp kan het niet anders dan dat je je gaat inlezen. Na vele verhalen, nieuwsberichten en persoonlijke contacten ontplooit zich een groot...
Ik schaam me zo omdat ik me zo heb laten misleiden
Ook ik wil mijn verhaal met iedereen delen. Ik ben ook slachtoffer geworden en ik wil hiermee zo veel mogelijk mensen waarschuwen tegen dit soort praktijken en leed voorkomen.
9 januari 2023 kreeg ik uit het niets een sms dat...
Mijn verhaal
Ik had een bijbaantje gezien, online via google gevonden, om vanuit huis te werken. Website zag er goed en betrouwbaar uit. Communicatie ging eerst per e-mail (zelfs een sollicitatieformulier moeten invullen).
Sinds 6 december...