Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Spoofing

Gisteren slachtoffer geworden van spoofing. Mijn schaamte is zo verschrikkelijk groot. En ben zo boos op mezelf. Hoe heb ik toch zo stom kunnen zijn. Zo vaak gewaarschuwd. Zou het liefst in een hoekje weg willen kruipen.

Bezig met laden...

14 Reacties

03 mei 2022 (bewerkt)
Hoi Eva en iedereen die zoiets heeft meegemaakt.
Ja helaas ik ook ruim een maand geleden.Na veel tegenslag finacieel en ziekte waren we er weer een beetje bovenop wat geld kunnen sparen.een roodstand eindelijk weggewerkt.En toen werd ik gebeld door een snsbank medewerker en ja wat we hadden is weg.Weer opstaan en opnieuw beginnen.Ik schaam me ook,voel me onzeker,en dom heel dom want ik was degene die altijd zei kids let op tegen mijn moeder mijn man enz.. en ik trap erin. Onbegrijpelijk echt!!! Maar ja ik kan t soms loslaten tot er weer iets is inloggen of een telefoontje of de snsbank die me weer uitlegt waarom ik geen coulance krijg.of de rabobank die zegt nee mevr u moet bij de snsbank zijn. Bij mij is er dubbele spoofing gedaan.ik ben dibbel zo stom.

En ja ik type en type en weet niet eens of dit zo mag? Sorry Eva ik wil je een jart o der de riem steken en je heel veel sterkte wensen.
Ik hoop dat je een vergoeding krijgt.en idd gaat niet alleen om het geld maar als men zegt u krijgt niets terug want....doet dit veel verdriet..

Met vriendelijke groet wil64
13 februari 2022 (bewerkt)
Hopelijk gaat dit je helpen Lies.
Ik hoop dat het bij mij zo ver niet hoeft te komen.
Ik vind het heel erg voor je.
Ik probeer momenteel de boosheid en teleurstelling tegen mijzelf om te zetten naar boosheid naar degene die dit gedaan heeft.
Die criminelen liggen geen moment wakker van ons verdriet en frustratie….
Ik wens je heel veel sterkte en kracht.???
13 februari 2022 (bewerkt)
Hartelijk dank voor je steun. Het zal wel slijten. Ik ben er altijd als je me nodig hebt, hoor. Laat het niet te veel aan je hart komen.
13 februari 2022 (bewerkt)
Veel moed. Je mag me altijd een pb sturen.
13 februari 2022 (bewerkt)
Ik ga sinds enkele maanden naar een psychologe en ik neem ook medicatie tegen mijn angst.
13 februari 2022 (bewerkt)
Ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt. Voel me na lange tijd nog steeds heel beschaamd, bang en rot. Ook slaap ik niet meer.
13 februari 2022 (bewerkt)
Het is idd ellendig…..
Het gaat inde eerste plaats nog niet eens om het geld
Je voelt je zo klein en alleen.
Gelukkig heb ik veel steun van mijn man en kinderen.
Wat erg dat jij je nu na lange tijd nog zo rot voelt
Voor mij is het nog relatief kort en weet nog niet hoe het verder af gaat lopen.
Gaat een beetje op en af met mij
Heb je wel hulp gezocht en steun uit je omgeving?
26 januari 2022 (bewerkt)
Beste Eva,

Dat is niets om je voor te schamen. Aanvallen worden op alle niveaus van communicatie op iedereen afgestuurd: mobiele telefoon, tablet, laptop en smart TV.

Nummer spoofing, URL-spoofing en SMS spoofing zijn schering en inslag.

Hoe alert je zelf ook bent, je aandacht hoeft maar een kort ogenblik van onachtzaamheid te hebben en je klikt iets aan wat je beter niet had kunnen doen.

Cyberbeveiliging wordt nog steeds onderschat en gratis toepassingen zijn nooit waterdicht.

Zelf heb ik al mijn apparaten beveiligd met ESET en maak ik gebruik van 1PASSWORD. Voor beiden heb ik een abonnement afgesloten. 1Password controleert ook of jouw gegevens via datalekken in handen gekomen zijn door middel van datahacks.

Ook een VPN-abonnement kan al heel wat ellende beperken.

Is er bij jou veel schade aangericht? En is dat te herstellen? Er zijn meldpunt voor dit soort aanvallen waar je deze aanvallen kunt aangeven.

In ieder geval sterkte.

Met vriendelijke groet,

Thijs
26 januari 2022 (bewerkt)
Dank je wel!
26 januari 2022 (bewerkt)
Eva,

Ik snap dat je dit vervelend vindt. Ga zo veel mogelijk na wat je kan doen om het zo goed mogelijk recht te zetten.
Schrijf het van je af. Zodat je niet teveel er iedere dag mee bezig bent.
Als je iemand nodig hebt om een luisterend oor te hebben. Kan je me altijd een prive berichtje sturen.
Ookal kennen we elkaar niet. Ik wil je graag steunen
26 januari 2022 (bewerkt)
Dank je wel Cath.
Als ik er aan toe ben weet ik je hier te vinden
Nog even tijd nodig
26 januari 2022
Hi Eva, ik herken het gevoel. Dat kan heel lang duren. Schaamte, woede en vooral teleurstelling, je moet er doorheen. Kleine troost, ik weet het, je bent echt niet de enige. Zelf ben ik door een scam enkele tienduizenden euro's kwijtgeraakt. Vrijwel al ons spaargeld. Ook ik kon me wel voor mijn koop slaan. Het duurde lange tijd voordat we het onze zoon hebben verteld. Daarna schoorvoetend onze vrienden die allemaal zeer veel begrip toonden. Uiteindelijk heb ik in grote lijnen het verhaal zelfs gedeeld op Facebook. De reacties waren hartverwarmend. Maar dat moet je alleen doen als je dat zelf wilt en er klaar voor bent. Ik weet niet wat er precies is gebeurd. De banken zijn zeer wisselend in hun reacties. De een vergoed het wel, de ander niet. Maar contact opnemen zou ik zeker. Verwacht ook niet te veel van een aangifte bij de politie. Maar doe dit wel! Wens je veel sterkte en mocht je meer willen weten, contact me gerust.
26 januari 2022 (bewerkt)
Bedankt voor je reactie.
Doet goed.
Moet een plaatsje krijgen.
De stappen die genomen moeten worden gedaan.
Zaterdag aangifte
13 februari 2022 (bewerkt)
Wat ontzettend dapper dat je dat kon delen.
Blijf het lastig vinden…..