Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

De Elektrische fiets

Op 12 februari 2025 kwam ik de site www.countryparcel.com tegen met een mooi aanbod van een elektrische fiets.

Na de bestelling én de betaling kreeg ik vanaf dag één een bevestigingsmail, en iedere dag daarna met Track&Trace code,.

Dat, 9 dagen achter elkaar met iedere dag een stapje verder, : arrived in country of origin, : arrived in City of destination en zo verder..

tot de 10de dag, de link werkte niet meer, en de Tr&Tr code verwees me naar een site in het Russisch.

Er is niets meer te vinden onder countryparcel.com in info@countryparcel.com of tracking@countryparcel.com.

Bijkomstig feit is dat het bedrag afgeschreven werd met een NL IBAN account maar dan met de toevoeging NL58CITI, onder de naam van, :"hetsportlokaal" . verder niets.

Bezig met laden...

15 Reacties

12 maart 2025
Wat een afschuwelijke ervaring. Sterkte!
Heb je hierover al een melding gedaan bij de politie? Wanneer ik deze website invoer op https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html dan verschijnt er in beeld: "Er zijn geen meldingen over deze verkoper. Of het aantal meldingen is zo laag, dat we niet met zekerheid kunnen spreken van oplichting.".
12 maart 2025 (bewerkt)
Yeap, het zal wel een niet vaak voorkomende en terugkerende kwestie worden/zijn.
Het bedrag is idd té laag ondanks dat het een enorme streek is om geld van anderen te jatten op zo een manier.
12 maart 2025
Ik vind het ontzettend naar voor je dat dit je is overkomen.
Heel fijn dat je de moeite hebt genomen om deze situatie te delen, ook om anderen te waarschuwen.
Het is zo zuur dat de banken zo weinig doen om slachtoffers van dit soort oplichtingspraktijken te helpen. Zelf durf ik daardoor alleen nog maar met creditcard te betalen, vanwege de hieraan gekoppelde aflevergarantie.
13 maart 2025
Hi Alien,

Ja, dat is toch het minste wat men kan doen, waarschuwen en aangifte doen ( alhoewel ik bij politie daar toch wel twijfels over heb )
In ieder geval weer eens een ( dure ) les om niet meer zomaar op internet te kopen.
Ik ga voortaan zo veel mogelijk de stad in om fysiek iets te kopen, dan ben je meestal wel wat duurder uit, maar ja als ik het verlies van nu "meeneem" dan zou ik best fysiek iets meer betalen maar dan ook meer om de veilige gedachte dat er ergens een honde☆☆☆ rondloopt met mijn geld.
Gr.
Ruud
13 maart 2025 (bewerkt)
Hoi Ruud,
Ik begrijp wel dat je twijfels hebt over het nut van de moeite die je hebt gedaan voor jouw aangifte bij de politie.
Het is ook niet te begrijpen waarom er, ondanks jouw aangifte, geen waarschuwing voor deze malafide website in beeld verschijnt op de daarvoor bestemde website van de politie...
Ook wanneer je de status van deze oplichter checkt op https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude/ik-heb-iets-gekocht-maar-niet-ontvangen/ verschijnt (nu nog steeds) de tekst: "Er zijn geen meldingen over deze verkoper. Of het aantal is zo laag, dat we niet met zekerheid kunnen spreken van oplichting.".
Hierdoor lijkt het alsof de website die jou heeft opgelicht veilig zou zijn volgens de politie, terwijl de politie dankzij jouw aangifte weet dat dit niet zo is. Dat de politie nalaat andere mensen te waarschuwen, terwijl zij middels deze websites over eenvoudige mogelijkheden beschikt om te helpen meer slachtoffers te voorkomen, acht ik uiterst laakbaar. Dit moedigt andere oplichtingsslachtoffers ook niet aan om de moeite te nemen om hiervan aangifte bij de politie te doen...
Goed dat jij jouw verhaal hier hebt gedeeld! En sterkte met het verwerken van deze ellende. Ik hoop dat je alsnog aan een goede elektrische fiets zult komen en dat deze kwestie jouw fietsplezier niet bederft.
13 maart 2025
Ik weet ook zeker dat politie véél meer weet én kan achterhalen, maar ja die moeite nemen hè, met nog 2 mtr aan dossiers voor je !
Ik heb al paar jaar geleden meegemaakt met een commandant van het politiekorps hier mij glashard 3 x heeft voorgelogen, en heb ik mijn zaak door het doordrukken bij de inspecteur Privacywet om achter de waarheid te komen, voor elkaar kunnen krijgen ! Ook dát werkt uiteraard erg vertrouwingswekkend ! 😪
15 maart 2025
Hoi Ruud,
Marga, een ander lid op dit forum, adviseerde de app Opgelicht?! Die heb ik zojuist geïnstalleerd. Daarop las ik: "De politie kan pas optreden tegen een valse webshop bij drie of meer meldingen.". Hoezo 'kan'?! Dit lijkt mij meer een kwestie van niet willen dan niet kunnen... Belachelijk dat de politie kennelijk allerlei drempels hanteert alvorens tot actie over te gaan!
15 maart 2025
Hi Alien,
Top, ik ga hem ook gelijk installeren, en wat betreft de politie, vanaf 1980 tot nu heb ik meerdere aangiften gedaan van gestolen, dure, fietsen, er is dus aan het "apparaat" niets veranderd in al die jaren, alleen de smoezen veranderen, nu is het personeelstekort !
Jammer.
Maar nogmaals bedankt voor jouw tip.

Gr.

Ruud
15 maart 2025
Het is die app opgelicht van de AVRO-TROS ???
15 maart 2025
Ja, dat is 'm. Marga gaf aan: "In die app verschijnen dagelijks nieuwe waarschuwingen over phishing-mails en andere vormen van oplichting, o.a. ook over malafide webwinkels. Elke ochtend even de app raadplegen en je bent weer een gewaarschuwd mens.". Lijkt mij handig!
16 maart 2025
Kheb hem geïnstalleerd en ziet er heel interessant uit ! 👍👍👍
Én ga hem uiteraard iedere keer als ik iets van plan ben gebruiken ( misschien wel meer dan dat )

Dank je wel nogmaals,

Ruud
12 maart 2025
Wat een zielige mensen die scammers. Ze hebben geen besef wat voor karma ze opbouwen en toekomstig leed ze tegemoet gaan. Pure domheid. Tegelijkertijd kan ik geen medelijden met ze hebben...
12 maart 2025
Idd,
Het gaat mij niet eens om het geld maar de manier waarop ze jatten van mij.
Kom dan aan de voordeur en vraag om een aalmoes.
12 maart 2025
Beste RuudS, voor de hand liggende vraag, al contact gehad met je bank? Deze moeten de rekeninghouder kunnen controleren.
12 maart 2025
Hi Henk,

Alles al, : aangifte, consumentenbond en noem maar op, dank je voor de waarschuwing.