34000 spaargeld weg
Op vrijdag 12 juli werd ik gebeld door een ene chantal korteweg die mij meedeelde dat waarschijnlijk een of meerdere corrupte bankmedewerkers in mijn rekening zaten en dat er politie onderzoek was en dat ik ze moest gaan lokken als het ware.De vogende de dAG zou ik door haar collega gebeld worden.ik google haar naam en zAG dat ze werkzaam was bij mijn bank abn amro ,in een podcast hoorde ik haar stem en die klopte ook,dus ik dacht echt dit zit goed.ik moest net als de andere slachttoffers ook bellen met die gasten van de bank want die blokkeerde natuurlijk me rekening ,maar er werd mijn ingeprent dat het corrupte medewerkers waren, dus in een week tijd heb ik 34.000 op een volgens zij beveiligde rekening ging zetten en dat ik dat allemaal terug kreeg.gisteren maakte we een afspraak dat moest vroeg om negen uur , vanochtend geweest en las dat het kantoor pas om tien open ging.Ja toen moest ik even gaan zitten,en het eerste wat ik dacht was,wat dom, wat giganties stom maar ook hoe kunnen die mensen nog slapen s'nachts. Ze zijn echt heel slim wekken vertrouwen ,ik ben er ingelopen en jammer genoeg gaan er denk ik nog meer slachtoffers komen want ze zijn meedogenloos ik ben schoonmaker dat wisten ze,maar dat maakt ze niets uit.Mijn spaargeld is weg kan wel janken, ik probeer maar te denken het is maar geld er zijn ergere dingen ,en dat is ook wel waar. Gewoon wat later met pensioen.Maar deze mensen moeten gestopt worden
17 Reacties
wat een vreselijk verhaal. Ik herken het gevoel te zijn 'ingetrapt' in mooie en vriendelijke praatjes, puur uit goed vertrouwen.
Ik herken ook het gevoel iedere keer weer geconfronteerd te worden met het gevoel van ellende als ik de app zag van mijn bank (toevallig ook de abnamro). Het lost het probleem niet op en ook niet het gevoel van het 'je zo stom voelen', maar ik ben uiteindelijk wel overgestapt naar een andere bank.
De gedachte blijft, komt met tijd en wijlen ook nog wel terug, maar het feit dat ik de app van die bewuste bank niet meer zie, geeft wel een gevoel van rust.
Groetjes Pieter
Wat vreselijk al je geld weg en je vertrouwen een flinke deuk.
Delen helpt en je hebt wel goed onderzoek gedaan. Het zijn professionele oplichters. Mijn dossier bij de politie is ook direct gesloten. Wees lief voor jezelf.
Groetjes
Maak vooral duidelijk dat je nooit-nooit-nooit gebeld wordt door iemand van de bank om je geld over te maken. Ook niet door Chantal Korteweg, die als directeur bij de ABN-AMRO zeker geen particuliere klanten gaat bellen. Het is schandalig dat ze blijkbaar al haar stem namaken.
Werd je door iemand gewezen op die podcast/videocast? Weet je nog welke dat was, want als die ook nep is kan het een spoor zijn naar de oplichters.
Chantal Kortweg heeft zelfs een eigen site. Misschien dat ze daarom haar stem konden nabootsen.
Je geld is overgemaakt naar een andere rekening, een 'geheime' rekening. Aan het rekeningnummer kun je zien welke bank dat is. Dat kan ABN AMRO ook. Kunnen zij dat geld niet meer achterhalen? Ging het naar een ver land of naar een andere rekening in Nederland?
Als je melding maakt of aangifte doet, vragen ze dan wel goed door? Zulke details zijn belangrijk en als ze snel zijn, kunnen ze er misschien nog bij...
De bank en de politie moeten ook internationale bankrekeningnummers kunnen achterhalen, maar dat geld is allang foetsjie als ze niet direct reageren.
Ik vraag er naar, want slachtoffers hebben er ook belang bij om banken en de politie achter de broek te zitten zodat ze snel en doeltreffend reageren. Of dat geld naar een Nederlandse bankrekening gaat of een buitenlandse, maakt bv al een heel verschil.
Dapper dat je het deelt.
Het is mij helaas ook overkomen met ook een enorm bedrag en ik heb het gemeld bij de bank, zij zouden het onderzoeken, maar kwamen terug met het verhaal dat je het zelf gedaan hebt.
Ook heb ik aangifte gedaan en de agent was heel aardig en begripvol. De dag naar de aangifte hebben ze het dossier weer gesloten omdat de politie prioriteiten moet stellen en mijn zaak en veel dit soort zaken zijn geen prio.
Pieter, ik wens je veel sterkte!!
Heel veel sterkte!!
Jen.
Ik kreeg trouwens dat zelfde antwoord van de bank, en daar bleef het bij.
Groet, Jen