Woning overval 21 Juli 2019
Goede middag allemaal,
Ik wil me even voorstellen,
Ik ben Marjo.
21 juli aanstaande is het inmiddels 3 jaar geleden dat er opeens 3 gemaskerde mannen aan mijn bed stonden, waarvan een man me naar beneden sleurde, me knevelde, me keihard op mijn hoofd sloeg, en me bedreigde met een pistool tegen mijn hoofd. Ik zag mijn leven in een flits voorbij gaan, en dacht nu ben ik er geweest. Lang dacht ik, ik kan pas weer leven zodra ze de daders te pakken hebben. Maar dat hield ik niet vol. Dus zocht ik hulp, en met deze uitstekende hulp lukte het me om mijn leven weer op te pakken. Ik leerde met de angsten, zoals plotselinge geluiden om te gaan. Ik hoop met dit verhaal, mochten er meer mensen zijn, die zoiets vreselijks is overkomen, tot steun te zijn.
Vriendelijke groet,
Marjo Abrahams.
2 Reacties
EMDR therapie maakt alles alleen maar erger. Wat heb jij gedaan om jezelf een beetje terug te vinden? En ben jij nog of weer de persoon als voordat je dit overkwam?
Mvg T
Vreselijk om te horen wat jij ook hebt moeten meemaken. Ik heb op de plaats waar het heeft plaatsgevonden, de brief die ik in het begin in het bijzijn van de psycholoog heb geschreven, deze brief verbrand. Zo kon ik stap voor stap mijn leven terug nemen. Want de gedachte dat ik pas kan leven als ze de 3 daders hebben kon ik niet volhouden, want de daders hebben ze tot op heden nog steeds niet. Ik ben inderdaad weer de persoon voordat me dit overkwam. Verder hoop ik dat toch ooit de daders gepakt kunnen worden, zodat ik van mijn spreekrecht tijdens de rechtszitting gebruik kan maken, want ik vind het enorm belangrijk de daders te laten voelen wat het gegeven dat ik dood had kunnen zijn, met mij heeft gedaan.
Met vriendelijke groet
Marjo