Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

oplichting via datingsite en daarna via skypen

Hallo, mijn naam is Harry, 57 jaar en net gescheiden, tijdens de scheiding via een datingsite 50+ een vrouw ontmoet via datingsite en vrij snel werd gevraagd om via mail en skype contacten te houden, maar videobeelden waren niet geoorloofd dus ik heb diegene nog nooit gezien.(ik geloofde dit allemaal) vanaf 7 september tot vorige week 27 november elke dag contact gehad, haar verhaal was simpel, weduwe en ze had een plastic fabriek in handen gekregen van haar overleden man, 7 jaar geleden,al vrij snel werd er gesproken over ,dat ze 2,8 miljoen euro zou ontvangen dmv een cheque na verkoop van deze fabriek, maar door omstandigheden deze niet kon verkopen, en ik heb haar dus financieel daarbij geholpen,2000 euro overgemaakt zodat zij een licentie kon krijgen bij ministerie van handel zodat ze de fabriek kon verkopen, we hadden zoveel plannen, we zouden gaan trouwen, ik zou haar op schiphol ophalen en ten huwelijk vragen, had ringen gekocht, en van alles geregeld,we zouden nu in rome zitten en ik zou haar daar officieel ten huwelijk vragen, afgelopen maandag heb ik geld overgemaakt zodat ze de hotelkosten kon betalen en een ticket naar nederland, maar op de bewuste dag van aankomst kreeg ik een mail dat ze was gearresteerd op dubai vanwege de belasting die haar man zogenaamd niet had betaald en ik werd gevraagd om nog 25,500 euro over te maken om dit te gaan betalen, op dat moment zat ik bij vrienden waar ik nu tijdelijk woon in verband met mijn scheiding en de verkoop van mijn huis, dus ik stond op straat, en zij vertelden mij Harry waar ben je in Godsnaam aan begonnen en in terechtgekomen, dit is oplichting en we gaan ervoor zorgen dat jij niet meer geld overmaakt!!! Dus meteen naar de politie gebeld en naar de rabobank, heb aangifte gedaan maar bij de politie kunnen ze niets doen, je word gewoon terug geduwd en zoek het maar lekker uit. aangifte was niet nodig zeiden ze, maar de Rabobank eist een aangifte omdat ze gaan proberen het geld terug te halen, via buitenlandse contacten.    Lieve mensen, mijn doel is nu om te voorkomen dat er meerdere slachtoffers vallen, je wilt niet weten hoeveel mensen dagelijks hierdoor de dupe worden van deze criminele organisatie, en praktijken, ik werd bij de politie hiervan uitgelachen en ze vertelde je kunt er niks aan doen, maar ik wil het hier niet bij laten, bij de rabobank gaan ze echt voor je aan de slag, en ik ben daar maar een half uur geweest en iik heb daar meer bereikt dan 1,5 uur bij de politie,,  graag wil ik hiermee bereiken dat we dit gaan stoppen maar dat is heel moeilijk, ik heb zlfs Alberto Stegeman een mail geschreven, en ze kunnen alleen iets doen als je een ontmoeting regelt, in mijn geval dus onmogelijk, maar ik wil iedereen vragen om bij elkaar te komen en te proberen om iets te gaan doen, samen zijn we sterker en we moeten zorgen dat deze praktijken gaan stoppen en dat kunnen we gezamenlijk doen, graag zoek ik contact met lotgenoten,                                                  Mijn emailadres is hkelderhuis@gmail.com    telefoon:0611471135.                                                                                                                                                                                                                                     Graag wil ik met meerdere mensen hier iets aan doen en met veel mensen in contact komen, en kijken wat we kunnen doen, misschien als grote groep contact zoeken met de media. Ik hoor graag uw reactie,, met vriendelijke groet, Harry ,

Bezig met laden...

8 Reacties *

29 juni 2020
Hallo, tot mijn spijt moet ik je mededelen dat ik er weer ben ingetrapt, je zou denken dat overkomt me niet nog een keer, maar helaas, ik ben ten einde raad, omdat je hele leven instort, je bent zo kwetsbaar, en toch doe je het weer, helaas heb ik van de vorige ervaring geen geld terug ontvangen, wilde graag dit aan je laten weten, ik heb nu hulp via de huisarts, en slachtofferhulp ingeschakeld, ik heb dringend hulp nodig, zou graag in contact komen met lotgenoten, om erover te praten, groet Harry
29 juni 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hi Harry Wat naar om te lezen dat het je weer is overkomen. Wil je delen wat je is overkomen?
04 december 2019
Hallo Harry, wat vreselijk dat dit je is overkomen. Mijn alarmbellen gaan altijd af, zodra er om geld gevraagd wordt en ook dat er niet gechat kan worden via de video. Dan weet je al dat er iets niet in de haak is. Houdt je taai en hopelijk zie je iets terug van je geld.
04 december 2019

Als antwoord op door 9ad3394b933c44…

Dankjewel voor je lieve woorden, ik hoop ook dat ik iets terug zie. Gr.. harry
04 december 2019
Hi Harry, welkom moet ik bijna zeggen. Ik heb net zelf een nieuw onderwerp gepost met de titel Alweer. Het zijn er niet een of twee het zijn er velen. Samen staan we inderdaad sterk. Maar dit soort organisaties zijn zo sluw. Ik hoop dat de bank iets voor je kan doen. Mijn eigen bank (ING) heeft mij getipt dat ik geld had overgemaakt naar een frauduleus nummer. Helaas ben ik mijn geld kwijt. Ik heb een bedrag gelukkig teruggestort gekregen. Ik heb een wijze les geleerd. En niet alleen ik. Als ik ergens in kan helpen laat het me maar weten.
04 december 2019

Als antwoord op door abbaf802786142…

Wil graag wel met je in contact komen, praten helpt, wil je??
04 december 2019

Als antwoord op door abbaf802786142…

Sylvia, ik heb net jou andere bericht gelezen, lieve schat, op ieder potje past een deksel, eens zal je de ware ontmoeten. Hou vol lieverd, en blijf hoop houden, ikzelf moet het nu ook even verwerken, maar ik sta zeker open voor een nieuwe relatie. Dus lieve schat, laat de moed niet zakken, hij is er wel degelijk, maar je ontmoet hem op het juiste moment. Hou vol lieverd, ik hoor graag van je, Kus harry
29 juni 2020

Als antwoord op door abbaf802786142…

Hallo, Sylvia, helaas moet ik je mededelen, dat ik alweer ben opgelicht, ben op zoek naar lotgenoten waarmee ik kan praten, hopelijk kun je me helpen, heb ook via slachtofferhulp dit gevraagd, maar hoe meer ik met mensen kan praten des te beter voor mijn verwerking, de nood is erg hoog. groetjes Harry,