Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor de helpers van slachtoffers van seksueel misbruik

Trauma door verhaal van mijn vriendin

Ik heb nog niet zo lang een nieuwe relatie, ik was dolblij, verliefd en mijn geluk kon niet op. Dit heeft helaas maar kort mogen duren, in de relatie is er al snel naar boven gekomen dat ze een paar weken voor onze relatie verkracht is door een eerdere date, dit heeft ze mij in te veel details verteld: tijdens een date, in een auto, in de bossen én het was haar eerste keer. (ik ben haar eerste relatie)

Ik weet waar het is gebeurt, in wat voor auto en welke standjes ( ik kan nu geen normale sex meer hebben zonder beelden te krijgen)

Iets wat je niet wilt horen van je nieuwe lief. Ik merk dat ik nu al maanden met beelden van de verkrachting zit, ik kan niet normaal meer naar fotos van haar kijken zonder te moeten huilen. (ik ben sinds kort wel in therapie en zit te denken aan EMDR) Sex is niet wat ik ken van eerdere relaties. Ik vind het lastig haar sexy of geil te vinden zonder verdrietig en boos te worden. Ik sta op met pijn en verdriet en ga er mee slapen, ik heb nachtmerries en zit tegen het randje van depressie aan. Sex is niet meer leuk, luchtig, geil of iets om van te genieten. Heel haar zijn, lichaam en alles wat te maken heeft met sex voelt vies, naar, zwaar. Ik twijfel nu enorm om de relatie te beeindigen omdat ik niet bij mijn geluk, verliefdheid en lust kan. Ik hou ontzettend veel van haar, maar van haar genieten en gelukkig zijn lukt mij niet meer. 

Wat zijn jullie ervaringen als partner van, de relatie met sex en je geluk in de relatie?

Bezig met laden...

14 Reacties *

16 september 2022
Wat mooi. en wat een goeie zelf zorg! dat is het beste wat je nu kan doen dus daar eer ik je voor.
16 september 2022
Dag Stijn, Ik moet nog eerst werk verzetten volgens afspraak (staat los van mijn innerlijk), dan ga ik naar je links. Ik merk ook dat ik er bang voor ben om weer te hertraumatiseren. ik heb dat zo vaak gedaan en wil mij nu voeden met iets positiefs
16 september 2022
Hi Pieterke. Hoe is het met je? Ik wil je nog laten weten dat ik het dapper vind wat je allemaal schrijft. En bijzonder dat je voor jezelf erkend dat het verhaal jouw getraumatiseerd heeft en dat je daar ondersteuning bij zoekt.
14 september 2022
Ik ga eerst naar je links Stijn, dankjewel!
14 september 2022
Ik heb dit geschreven https://issuu.com/thegraphicstory/docs/toolkit_samen_helen_de_reis_van_jullie_leven_2022_ en deze podcast , over mijn ervaring, vond ik zelf fijn. https://intalk.nl/verhalen/stijns-verhaal-over-je-partner-steunen-na-seksueel-geweld Ik vind het ook goed om een keer te bellen als je dat fijn zou vinden.
14 september 2022
Hi boyfriend. Wat verdrietig en wat goed dat je bekend dat het jou ook traumatiseerd. Je bent daarin zeker niet de enige. En dat je hier therapie voor zoekt lijkt mij heel goed en verstandig. Bij mij ging het anders. Pas na dat we toen jaar samen waren durfte ze mij te vertellen over de verkrachtingen uit haar jeugd. Voor ons is het zwaar geweest maar we zijn er sterker doorheen gekomen. Wat het werk heeft gedaan is mij heel erg geconfronteerd met mijzelf en dat was intens. Maar het was uiteindelijk een kado in dat ik verplicht was te groeien en beter naar mijn eigen lijf te gaan luisteren. En grenzen te stellen. Ik heb hier iets over geschreven mocht je dat leuk vinden dan kan ik je dat sturen...
14 september 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Stijn, ik denk dat ik ook veel aan jouw verhaal kan hebben, ik heb hetzelfde meegemaakt. Wellicht kun je het mij ook sturen?
14 september 2022

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Dag Stijn, Kun je mij ook jouw verhaal vertellen? Ik zal hier veel aan hebben
14 september 2022
Mijn opmerking was intuïtief. Ik denk dat je minder moet nadenken hierover. Wat liefde is? Dat voel je als diepe ontspannende voldoening, veiligheid, rust van binnen. Ook betrokkenheid op de ander. Herkenning misschien ? Zo is het voor mij althans. Ik werd kwaad als men zei: nu gaat het er om dat je van jezelf houdt, los van wat je overkwam. Ik wilde daar niet aan. Maar daarin ligt wel een sleutel om het te verwerken. Jij bent jij en zij is zij. Besef dat. Ik weet dst dit een lang en zwaar traject is… hulp die bij jou past lijkt mij geweldig maar hoe vind je die? Als jij bij mij in de buurt zou wonen zouden we kunnen praten
13 september 2022
Ik denk dat ze jou test. en niet snapt wat liefde is
13 september 2022

Als antwoord op door 3b579fc12b2045…

Hoe bedoel je precies mij testen? Ik ben haar eerste relatie, dat ze het in detail verteld heeft was alles behalve wijs. Nu zit ik met een trauma dat niet van mij is. Ze heeft inderdaad zelf weinig zelf liefde. Wat is volgens jou liefde?
13 september 2022
Ik kan ook njet verwerken hoe mijn nu overleden vrouw omging met seks. Ze was misbruikt door haar vader. Onbegrijpelijk. Ik ben nu al vier jaar in traumatherapie. Ik ben 84 en ik kom langzamerhand tot mijzelf, Ik begrijp je
13 september 2022
Het is voor mij haast ondragelijk, ik hoop dat therapie kan bieden wat ik verlang. Anders is de relatie verbreken misschien de beste keuze. Ik kan haar en onze sex nooit meer zien en ervaren als voorheen. Want ik kan me voorstellen dat sex en relaties vanaf nu voor altijd anders zullen zijn. Ergens merk ik wel dat ik vind dat er ergens ook een verantwoordelijk lag in haar contact met hem (veel sexy fotos sturen) zichzelf als object presenteren, geen zelfrespect of liefde. (je leert dan hoe iemand anders wel/niet met je om kan gaan) En dat mijn trauma ook komt door dat, wat en hoe ze het mij verteld heeft. Mijn onderbuik gevoel zegt me dat ik misschien pas écht weer gelukkig kan zijn met een ander.. Wat zijn de ervaringen van andere mensen die een secundair trauma hebben opgelopen?
13 september 2022
Beste Boyfriend, het is erg schokkend om dit verhaal te lezen. Als ik je verhaal lees, ben je erg gek op haar en staat haar verhaal jullie gezamenlijk geluk in de weg. Als je echt van haar houdt gaan jullie gezamenlijk in therapie. Niet zo maar opgeven. Wie weet wat voor een mooie toekomst jullie kunnen hebben. Zij kan er niets aan doen, dat ze dit heeft meegemaakt. Heeft ze aangifte gedaan bij de politie? Sommige mannen zijn echt schoften. Veel sterkte jullie samen. Groeten Lenaco