Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Engelsman

Wie heeft er ervaring met dating oplichting on line,

Het gaat om een engelsman, die zich voor doet als iemand die in USA werkt? 

Bezig met laden...

132 Reacties *

19 oktober 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~751] ze doen alles aan om je in hun spinnenweb tekrijgen alles gaat alleen maar om geld op YouTube staan allemaal filmpjes. Over scammers en hoe ze tewerk gaan. Het is niet normaal
19 oktober 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~684] Ik ga er vanavond naar kijken
14 oktober 2019
Lieve Soe, lees onze verhalen in de reactie op Steenboks verhaal. Allemaal hetzelfde. allemaal vrouwen met een goed stel hersens. Wij zijn de doelgroep van deze oplichters en we zijn er allemaal ingetrapt, ze doen t zo gehaaid. Je voelt je gezien, gevleid, hij komt snel terug, dat wil je graag een het gebeurt nooit omdat hij waar je mee kletst niet bestaat. Bah!
14 oktober 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ik ga het zeker vanavond/morgen lezen. Bedankt voor je reactie.
14 oktober 2019
Iemand maakte mij attent op deze community, vandaar mijn verhaal.
14 oktober 2019
Het is een grote schaamte, mijn kinderen zijn vreselijk boos. Ik voel me een dom wicht, terwijl ik normaal best een redelijk stel hersens heb. Ik ben er finaal ingetrapt!
14 oktober 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ik heb het mijn kinderen nog niet durven zeggen, maar die zouden ook zo reageren.
14 oktober 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~610] Ik ben blij, dat zij het weten. Bij toeval kwam mijn zoon er achter. Tevens word ik nu "in de gaten"gehouden. Er is iets duidelijk veranderd.
14 oktober 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hi Soe, de schaamte, het gevoel van domheid we kenne het hier allemaal! Schaam je hier niet en zeg wat je kwijt wilt. Jouw kinderen zijn denk ik iets ouder dan (in ieder geval die van mij) de meeste hier als ik het zo hoor. Vertel ze dat je niet de enige bent. En dat die iedereen kan overkomen. De organisaties die hier achter zitten zijn zo groot en strak georganiseerd. Verwijt je zelf niets. Ik ben hoog opgeleid, heb een startende eigen praktijk en heb dus echt wel wat mensenkennis. Mijn vriendin heeft met mij meegekeken, de documenten gecheckt want he door die roze bril ziet alles er mooi uit! Ook ik ben er ingetrapt! Ga praten deel je verhaal. Maak 2 verhalen als het nodig is: 1 tegen wie je open en eerlijk kan zijn, mensen die je echt kan vertrouwen. En 2 een aangepaste versie: je blijft niet eeuwig wachten, enz enz. Zorg dat je beiide voor jezelf helder hebt. Op een gegeven moment zal je merken dat je het gemakkelijker gaat vertellen. De pijn blijft waarschijnlijk nog wel even. Voor jou was het tenslotte een echte relatie. Maar op een gegeven moment zal dit ook slijten. Vertrouwen zal weer moeten groeien en dat kost tijd. Focus op de toekomst! En blijf praten!
14 oktober 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

En vergeet niet: je bent NIET dom
14 oktober 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~623] ik ga er aan werken, het helpt al om dit op te schrijven!
14 oktober 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~623] nee ik weet het, maar het voelt anders.
14 oktober 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~623] mijn kinderen zijn volwassen.
14 oktober 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~623] er zijn nu weinig mensen die ik kan vertrouwen....
14 oktober 2019
De politie is op de hoogte, de fraudehelpdesk is op de hoogte, ik heb inmiddels een ander email adres en een ander 06 nummer
14 oktober 2019
Ik ben nu zo veel wijzer en zo teleurgesteld, want ik weet dat ik mijn geld niet terug krijg. Ik weet dat hij mij in de maling heeft genomen, ik weet dat ik hem nooit ga zien.
14 oktober 2019
Hij had problemen met zijn werk en kon niet bij zijn geld komen, dat staat vast in the UK, ik trap er weer in en maak weer een bedrag over, altijd via een tussenpersoon, the money mule.
14 oktober 2019
De 2 weken zijn inmiddels al 5 maanden, ik ben toch in zijn mooie praatjes gelopen, ik dacht hem te helpen met zijn honden, dus een klein bedrag overgemaakt. En natuurlijk zou ik het terug krijgen. Maar nee.
14 oktober 2019
Hij geeft aan, dat anderen zijn foto gebruiken, dat hij eerlijk en oprecht is. Ik ga voor de bijl, ik luister en ik heb mijn twijfels, ik ben boos en ik ben blij. Bijzondere en vreemde gewaarwording.
14 oktober 2019
Hij heeft opeens een telefoon die gehackt is, maar na 2 dagen benaderd hij mij opnieuw met een ander nummer. Een brits telefoonnummer. Inmiddels ben ik gaan navragen bij de Fraudehelpdesk, zijn foto wordt ook gezien op een Poolse datingsite. Daar confronteer ik hem mee, tevens ben ik zo boos en teleurgesteld en ontgoocheld.
14 oktober 2019
Een mooi verhaal over een man die toevallig voor 2 weken naar het buitenland moet, die twee weken worden veel langer, na enige tijd vraagt hij om geld. Maar heeft inmiddels wel een fijne band met mij opgebouwd. Mijn alarmbellen gaan rinkelen, dus ik geef aan dat ik dit niet wil. Geen geld.
14 oktober 2019
Maar Soe, het helpt om je verhaal te doen. Wij hebben ons ook allemaal heel dom en heel verdrietig gevoeld. Het helpt om te weten dat je niet de enige bent. We zijn er allemaal ingetrapt, met hun mooie neppe verhalen hebben ze ons ingepalmd en dingen laten doen waar we verschrikkelijk veel van balen en spijt van hebben. Allemaal zijn we in meer of mindere mate financieel maar meer nog emotioneel opgelicht, wij zullen niet over je oordelen en gewoon naar je luisteren, anoniem en veilig.
15 oktober 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Inderdaad geld, maar ook het vertrouwen en de emotie, die erbij komt!
14 oktober 2019
Het gaat om een Britse man met een Nederlandse vader, dus hij heeft een Nederlandse achternaam. Ik voel mij vreselijk dom en vreselijk verdrietig, dus ik ben om eerlijk te zijn, erg voorzichtig!
14 oktober 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Dit werd mij ook verteld. Bij mij was het een Zweedse man die als kind 5 jaar in Amsterdam had gewoond. Ben zeker voorzichtig. Kijk goed alles na op veel sites. Weer niet meer Hoe de sites allemaal heten. Ik heb alles verwijderd. Hoe meer je nakijk, hoe vaker ze op duiken. Dus let goed op. Ik zou zeker geen geld geven. Ze gaan zogenaamd de wereld rond en hebben dan opeens geen geld. Let heel goed op. Ik ben ook mijn geld kwijt geraakt en ze blijven maar vragen en op een zeer agressieve manier. Hij werd steeds bozer dat ik niets meer wilde geven. Denk er goed over na wat je doet.
14 oktober 2019

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~610] Inmiddels heb ik wel geld gegeven, nu weet ik beter.
14 oktober 2019
Hi Soe, wij hebben allemaal ervaring met oplichting online /datingfraude. En de mannen danwel vrouwen komen in alle soorten/maten/kleuren/afkomsten/werkgebieden voor is wel gebleken. Wat wil je er over kwijt en hoe kan ik je helpen?
14 oktober 2019
Ik heb met verschillende oplichters ontmoet op fitbit. Eentje zei dat hij op een booreiland werkte in Schotland. Eentje werkte in een dierentuin in san diego en eentje zei dat hij een Oostenrijker was en werkte in Amerika als engineer. En de laaste was een Amerikaan uit Houston. En was civil engineering. En hij reisde af naar Japan. Voor een Grote project. Door deze man ben ik opgelicht.
14 oktober 2019
Er zijn in deze groep sowieso mensen met de ervaring. Binnen deze community gaat het er vooral om dat jullie elkaar een hart onder de riem kunnen steken maar niet zo zeer om de naam van iemand. Zou je misschien je verhaal willen delen [~751] ? Daar kunnen we wat meer mee. :)
14 oktober 2019
Nee, ik ken hem niet. Heb je geen naam van hem?
14 oktober 2019

Als antwoord op door f90cac7411fe4e…

Hij noemt zich Patrick, maar ik weet van de politie, of de Fraudehelpdesk, dat hij ook bekend staat als Steven
14 oktober 2019
[~662] [~623] [~610] [~684] misschien herkennen jullie dit?