Vechten voor mijn recht
Hallo iedereen,
Ik deel mijn verhaal niet zomaar. Dit is mijn stem, mijn waarheid, en mijn recht om zichtbaar te zijn na alles wat ik heb meegemaakt. Ik heb jarenlang onrecht en misbruik ervaren door mensen die een machtspositie hadden: een docent en een directeur. Mensen die mij hadden moeten beschermen, maar in plaats daarvan hun macht tegen mij hebben gebruikt.
Na alles wat er is gebeurd, heb ik de officiële klachtenprocedure doorlopen. Dit was mijn laatste stap om gerechtigheid te zoeken binnen het systeem. Maar het systeem heeft mij in de steek gelaten. Mijn klacht werd niet serieus genomen, ze deden alsof het allemaal mijn eigen schuld was. Ze durfden zelfs te zeggen dat ik degene ben die lastig valt, alsof alles wat ik heb meegemaakt verzonnen is.
Dit is wat ze in hun e-mail naar mij schreven:
“Verder is het ons bekend dat jij je online uit laat over deze kwestie. Dat staat je uiteraard vrij maar wij wijzen je er wel op dat het je niet vrij staat om daarbij gegevens te delen die de privacy van de betrokken personen dan wel de naam van de school en het schoolbestuur schendt.”
Met andere woorden: ze willen mij het zwijgen opleggen. Ze willen me klein houden, terwijl ik al zoveel heb moeten doorstaan. Dit maakt me woest. Maar het maakt me ook vastberaden. Ze mogen weten dat ik er ben. Ze mogen voelen dat ik niet zomaar wegga.
Ik ben klaar met wachten op gerechtigheid vanuit een systeem dat niet naar slachtoffers luistert. Daarom kies ik ervoor om mijn stem op mijn eigen manier te gebruiken. Misschien zal ik hun namen niet in het openbaar noemen, maar als iemand mij privé vraagt wie zij zijn en wat er is gebeurd, zal ik niet aarzelen om het te vertellen. Mensen moeten weten wat voor onrecht er is gebeurd en hoe deze mensen hun macht misbruiken.
Voor iedereen die dit leest en zich erin herkent: voel je vrij om erover te praten. Je staat niet alleen. Opgeven doe ik niet. De waarheid komt boven water, en ik blijf vechten tot mijn laatste adem voor mijn recht. Wat ik wil, is simpel: erkenning voor wat mij is aangedaan.
Ik laat ze er nooit mee wegkomen. Mijn stem blijft, mijn verhaal blijft, en zij zullen weten dat ik niet zwijg.