Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Wederom een scamming aan mijn broek. Gmailadres direct verwijderd.

Hallo iedereen, ik heb helaas weer schijnbaar mij ingeschreven op één of andere duistere website Crunchbase. Alleen dat heb ik niet gedaan, ik kreeg het bericht bedank voor uw aanmelding. Heel creapy dit alles. Ik heb vandaag (04-11-2024) Crunchbase aangemeld bij de app Politie®FraudeScanner en daar hadden zij geen aanleiding om deze website als verdacht/corrupt te zien. Bij het aanmelden van Fin2ai gingen daar wel alle vlaggen op rood, maar dat was bij hen al bekend.

De criminelen hebben mijn gegevens dus door verkocht/gegeven aan derden met dit als resultaat. Weet het even niet meer… alleen heb ik nu per direct op mijn oude telefoon ook het gmailadres verwijderd met alles erop en eraan waar de criminelen  gegevens van hadden. Dat gmailadres bestaat niet meer. Nu nog Google benaderen over het feit dat er met dat account fraude is gepleegd.

Heb nu ook definitief de apps N26, Cryto.com en Fin2ai per direct verwijderd. Weinig staat mij nog in de weg om de oude mobiel te vernietigen.

Die gene die mij niet meer kan bereiken, bereiken mij wel op een andere manier of anders maar niet. Weer heeft mijn zelfvertrouwen een knauw gekregen. Maar ik blijf strijdlustig en oplossingsgericht bezig, het is denk ik één van de vele manieren om er weer bovenop te komen.

Bezig met laden...

18 Reacties

03 november 2024
Tjonge, dat kan dus ook nog. Ik kom dingen tegen waar ik nog nooit van gehoord had en die me allemaal gaan proberen te pakken, zo voelt het. Ik ga alle beveiligingsapps waar ik hier over lees downloaden. Dank voor jullie tips!
03 november 2024
Dimphy, wat ik denk wat erg belangrijk is, dat jij je niet gek laat maken door je stemming, paniek, angst of wat je hierin ook bezig houdt. De dingen gaan je niet pakken. Jij bent in charge, dus jij staat aan het roer. Hou dat goed in je achterhoofd. De tips en trucs die hier aangedragen worden kan je op een rustig voor jou prettig tempo uitvoeren en uitproberen wat wel en niet werkt. Schroom niet om terugkoppelingen te maken. Hier leert een ieder van een ieder. Sterkte.
03 november 2024
Kloot, Dibbus, je hebt helemaal gelijk, ik ga er eerst es een nachtje over slapen. Dank voor je wijze woorden.
03 november 2024
Klopt dus.
04 november 2024
Slaap lekker…
03 november 2024
Wat en nare ervaring! Ik heb dit ook meegemaakt. Heel eng. Dit is identiteitsfraude. Ik zou aangifte doen bij de politie. Misschien kan die niet veel doen, maar ik zou het toch doen. Sterkte!
04 november 2024
Bedankt Rosé voor de tip en de lieve woorden. Een opsteker voor mij.
04 november 2024
Rosé, ik heb het aangegeven bij de politie. Zij voegen het in bij het dossier. Het is via de kanalen van de politie ook door gezet naar de fraudeafdeling van mijn bank. Hartelijk bedankt voor de tip.
04 november 2024
Dibbus, graag gedaan. Goed bezig en nogmaals veel sterkte!
04 november 2024 (bewerkt)
Bedankt en slaap lekker. Ook al is het misschien kort.
05 november 2024
Dank je wel! Jij ook.
03 november 2024
Beste Dibbus, ik begrijp je angst en frustratie maar al te goed. Wanneer je oude mobiel nog prima functioneert is het niet nodig deze te vernietigen. Of heb je al een nieuwe gekocht? Wat er doorgegeven wordt is vaak inderdaad je mailadres, dat heb je inmiddels verwijderd. Prima! Wat je kan overwegen is om dat toestel een fabrieksreset te geven en in te loggen met een nieuw aangemaakt Gmail account. De reset zal alles verwijderen, ook alle apps. Daarna kan je dus met een schone lei beginnen. Het rondstrooien van mailadressen is een veel voorkomend verschijnsel. Een app die je zou kunnen installeren is die van de Internet Politie®FraudeScanner Deze werkt perfect. Wanneer je op een onveilige site terecht komt, wat iedereen kan overkomen, wordt deze geblokkeerd en verschijnt er een waarschuwing in beeld. Een andere site die je kan raadplegen is www.haveibeenpwned.com/ Deze wordt ook aanbevolen door de politie. Tot slot, gebruik waar mogelijk de tweestapsverificatie. Informatie hierover kan je hier lezen: https://veiliginternetten.nl/thema/basisbeveiliging/wat-tweestapsverificatie/
03 november 2024 (bewerkt)
Hoi Henk, allereerst hartelijk bedankt voor de ondersteuning, dit helpt echt. Ik ben vanmiddag inderdaad weer geschrokken, maar dat heeft mij wel aan gezet tot haast maken met het verbreken met alle banden richting deze criminele organisatie, want dat staat nu wel op mijn netvlies dat zij dat zijn. Ik heb nu inderdaad de app Politie FraudeScanner geïnstalleerd op al mijn devices. Verder aan de slag met Kopie ID van de Rijksoverheid. Ga nog die andere aanbevelingen raadplegen. Helaas heeft dat gebeuren van vanmiddag er zo ingehakt dat mijn energielevel weer erg laag is geworden door de gierende emoties. Je hoort nog van mij. Nogmaals bedankt. Ik heb net de website haveibeenpwned.com los gelaten op de e-mailadressen die ik in de loop van de jaren gebruik en dat was dusdanig dat mijn vaste computer 2x een lek heeft gehad laatste in 2019. Alleen wat mij hoogst verbaast, dat is dat het e-mailadres wat is gebruik tijdens de scamming en dus de gehele boilerroomfraude en indentiteitsfraude is gebruikt, als veilig wordt beschouwd en dan zet dat mij wel aan het denken wat betreft betrouwbaarheid van deze screensite. Ik heb op aanraden van de politie een nieuwe gsm gekocht en een nieuw nummer genomen, zodat mijn eigen veiligheid wordt geoptimaliseerd en gewaarborgd.
05 november 2024 (bewerkt)
Henk, ik heb de PolitieFraudeScanner geïnstalleerd en ook weer verwijderd. Kreeg constant meldingen dat ik werd geblokkeerd en de laatste mail bevatte de cloud die ik ook aantrof bij het bedrijf wat op Malta de scamming faciliteert. Mij te toevallig, dus wederom verwijderd. Ga iets anders proberen. Ik heb die app opnieuw geïnstalleerd en kijk het even aan. Die cloud zit mij niet lekker.
03 november 2024
Jeetje Dibbus wat balen zeg!! Ik heb nog wel een tip voor he: installeer de Ik check app op je telefoon, als iemand dan je rijbewijs of paspoort gebruikt krijg je meteen een melding en kun je meteen de politie inschakelen
03 november 2024 (bewerkt)
Prima tip. Ga ik direct uitvoeren op gsm en iPad. Welke app is het precies, graag de naam. Bedankt
03 november 2024
Heet : “Ik check”
05 november 2024
Lirosa, bedankt voor de tip. Ik heb de app geïnstalleerd. Bedankt.