Stalking en uitdagend gedrag

Just.mb • 13 oktober 2020
2 reacties
2
85 weergaven

Hoi allemaal,

Wil graag advies of tips over het volgende:

Me ex en ik zijn in Januari uit elkaar gegaan na een relatie van 2.5 jaar, tot mei nog onder 1 dak gewoond wat geen prettig tijd was.

In de relatie was er achteraf weinig respect en kon ik niet 100% mezelf zijn. Waardoor ik nu bij een maatschappelijk werkster loop na 5 maanden wacht lijst voor hulp om alles te verwerken.

In juni maakte hij bekend dat hij een relatie had op Facebook, dit is geen probleem maar het is juist de persoon waar ik vanaf dag 1 al zei je hebt wat met haar of je bent verliefd op haar. Dit ontkende hij in alle toonaarden ook nadat ik geruchten hoorde dat hij al langere tijd met haar vreemd ging.

Vlak na de bekendmaking kreeg ik de eerste berichten via me instagram, eerst anoniem en daarna onder de naam van de huidige vriendin van me ex. Dit is doorgegaan tot ik me instagram had verwijderd, dit ging over in persoonlijke berichten via Messenger en brieven door de brievenbus. Maar toen steeds onder andere namen. Me ex begon ook brieven te krijgen en gaf continu aan dat ik het was en wilde stoken. Dit is echter niet zo, want we hadden een goed gesprek gehad een week nadat hij en zij bekend hadden gemaakt van hun relatie, zodat we door 1 deur konden.

Ik ben hiermee naar de politie geweest en moest het zien al treiteren en moest alles maar verbranden. Dit niet gedaan.

Eind juli stond de politie voor me deur, me ex had een stopgesprek aangevraagd en wilde aangifte doen. Dit echter voor berichten en mails over de laatste post, de kat en spullen die nog bij hem lagen. Hierdoor had hij met de andere berichten genoeg om dit bij de politie door te drukken.

Nu heb ik half september het laatste bericht gehad, heb hierna alles omgezet naar een ander e-mailadres, ander telefoonnummer en een camera voor me deur gezet voor ik weer brieven krijg. Me instagram en Facebook ook verwijderd.

De laatste berichten waren vanuit me ex en zijn vriendin. Met de bekendmaking dat zijn vriendin de berichten heeft gestuurd en ze me vals hebben aangegeven en dit niet terugdraaien. Dit alles doorgestuurd naar de wijkagent. Maar word geen actie op ondernomen.

Afgelopen weekend was het laatste voorval, ik stond samen met familie in de stad. En hij liep met zijn vriendin voorbij. Ze stopte 10 meter verder en zijn daar net zolang blijven staan tot wij wegliepen proberend om oogcontact te zoeken maar ik heb me die tijd gericht op me neefje zodat ik niet werd opgefokt. Omdat het teveel opviel heb ik niet kunnen filmen of fotograferen. Hier een melding van gemaakt bij me maatschappelijk werkster en bij de politie.

De politie heeft me gebeld, en zeggen dat ze er niets mee doen en dat ik het moet laten gaan en hulp moet zoeken. Ik aangegeven dat ik door de actie in de stad niet alleen meer de straat op durf, dit was al een tijdje zo ivm bedreigingen maar epte weg, waardoor ik weer alleen de straat opging.  Advies was dat ik niet alleen de straat op moet, of om boodschappen etc.

Ik vind het erg vervelend dat ik niet serieus word genomen en dit geeft me erg weinig vertrouwen in het rechtssysteem en in de politie. Ik heb het idee dat ik eerst in het ziekenhuis moet liggen voor er wat gedaan word. Dit ook aangeven maar kreeg het antwoord we kunnen niet alles voorkomen.

Heb morgen wel een telefonische afspraak met me maatschappelijk werker. Maar hoop zo me verhaal te kunnen delen en hopend dat er meerdere zijn die hier tegen aan zijn gelopen.