Oproep voor medewerking aan onderzoek

Naar de lotgenotengroep ‘Voor verkeersslachtoffers’
16 maart 20236 reacties101 weergavenPublieke groep
Eline | Landelijk Coordinator Lotgenotencontact
Eline | Landelijk Coordinator Lotgenotencontact Slachtofferhulp Nederland

Voor een onderzoek naar de behoeften en ervaringen van verkeersslachtoffers komen Celine en Shirley graag in gesprek met slachtoffers en nabestaanden van zowel verkeersmisdrijven (waarbij sprake is van een strafprocedure) en verkeersongelukken (waar geen strafzaak plaatsvond/-vindt).

Onderzoekers Shirley en Celine zouden u graag wat vragen willen stellen -in de vorm van een interview- over uw persoonlijke ervaringen met het doorlopen van de verschillende procedures, zoals het bijwonen van een strafzaak of het doorlopen van een letseltraject.

Dit onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Fonds Slachtofferhulp. Fonds Slachtofferhulp is een andere organisatie dan Slachtofferhulp Nederland en zij financieren en steunen onder andere allerlei projecten en onderzoeken rond slachtofferschap.

Een interview duurt ongeveer 20 minuten en zou op locatie maar ook eventueel online (via bijv. Zoom of Teams) of telefonisch plaats kunnen vinden. De interviews kunnen tussen 20 maart en 30 april worden gehouden. Het interview wordt opgenomen maar vervolgens geheel geanonimiseerd op papier uitgeschreven. De opname zal direct worden verwijderd.

Het zou hen heel erg helpen om uw ervaringen te horen, met als doel het verbeteren van de verschillende procedures waar (nabestaanden van) verkeersslachtoffers mee te maken krijgen.

Met vriendelijke groet,

Shirley Heineman: Heineman@fondsslachtofferhulp.nl

Celine Majoor: Majoor@fondsslachtofferhulp.nl

Reageren op dit verhaal?

Als lid van de Lotgenoten Community kun je in gesprek gaan met andere leden. Deel jouw eigen ervaringen, ondersteun andere slachtoffers of stel vragen.

Inloggen

Geen account? Account aanmaken

6 reacties

Default profile image
Angel68

Ik wil mijn ervaring wel delen.

Login om te reageren

Beste Angel68,

Heel fijn, dank je wel! Je kunt een mail sturen naar het e-mailadres van Shirley of Celine die in de oproep vermeld staan.

Groet, Eline

Login om te reageren
Laraatje2022

Ja ik wil eigenlijk ook mijn verhaal wel delen.

Login om te reageren

Beste Laraatje2022,

Heel fijn, dank je wel! Je kunt een mail sturen naar het e-mailadres van Shirley of Celine die in de oproep vermeld staan.

Groet, Eline

Login om te reageren
Default profile image
Chantalle

Ik wil jullie graag helpen met het onderzoek

Login om te reageren

Hi Chantalle,

Dank je wel! Ook jij mag een mail sturen naar een van de twee mailadressen in de oproep.

Groet, Eline

Login om te reageren