Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van stalking

Burenbelaging

Geen idee of dit de juiste plek is, maar wanneer hier slachtoffers van buren stalking zijn die daar over van gedachte willen wisselen dan sta ik daar voor open.

Bezig met laden...

8 Reacties *

24 februari 2023
Hoi John, Ik weet het niet exact,maar hij heeft zich daarover 4x zelf geuit naar mij persoonlijk.Dat gaat niet vriendelijk ofzo,maar op een intimiderende manier. Maar daat niet bij zegt waarom precies. Meest voor de hand liggende is van 2 kleine woningen 1 grote woning maken.Ik woon nml 2 onder 1 kap. Mijn buurman was heel aardig tegen mij,hij wilde wat met/van mij.Dit was totaal niet wederzijds,en mezelf daar heel gewoon eerlijk over geuit. Sindsdien is hij mij gaan pesten,stalken,intimideren,lastig vallen,uitlokken,stankoverlast,geluidsoverlast,lekkage na lekkage,hoge haag die tussen onze achtertuinen grenst verwijderen zodat al mijn privacy me word ontnomen ect ect. En mn huurbaas omgeturnd,mij mn huurcontract te ontbinden,mn huurhuisje uit te werken. Dus nu een slepende rechtsprocedure aan de gang. Terwijl gaat alles door. Meldingen hierover heel vaak gedaan bij de politie.Doen niks,dan alleen dossieropbouw. Het maakt alles onnodig veel zwaarder,terwijl het al zwaar is.En ik alleen en beperkt ben. Makkelijk slachtoffer!
24 februari 2023

Als antwoord op door e51c5fb8923144…

Vraag me af of je aan het college van burgemeester en wethouders het verzoek kunt doen middels artikel 151d van de gemeentewet te handhaven. Overigens kan een buurman zonder toestemming geen gemeenschappelijke haag verwijderen controleer dat maar en als je juridische bijstand kunt regelen zou ik daar een zaak van maken. Daarnaast als je het kunt betalen kun je voor de erfgrens een schutting plaatsen waar nog geen spijker in geslagen mag worden omdat deze voor de erfgrens staat. Daarnaast kun je, en laat je dat niet uit je hoofd praten aangifte doen m.b.t. artikel 285b Leg uit dat je alleenstaande buurman een oogje op je heeft en je hem kenbaar heb gemaakt dat het niet wederzijds is waarna en dan noem je alles vanaf het eerste moment alle vormen van belaging. Alles waarvan iemand kan vermoeden dat niet te moeten doen is van belang hoe futiel het kan overkomen de rechter laat elke zandkorrel meewegen in het totaal plaatje. https://www.google.com/search?q=elke+vorm+van+belaging+stalking
24 februari 2023
Hoi John, Bedankt voor de linkjes! ?? Enorm nuttig...veel info. Wat goed dat dat zich zo ontwikkeld.Het is zo enorm nodig. Groetjes Gina.
17 februari 2023
www.Treiteraanpak.nl is van mij, en wie binnen facebook deze als zoek opdracht invoert krijgt heel veel te lezen: #ervaringsdeskundige_ Daarnaast is deze pagina van mij https://www.facebook.com/Treiteraanpak en wil ik het loket Treiteraanpak Nederland realiseren waarlangs slachtoffers sneller serieus worden genomen en hun lot sneller weer positief wordt. Mij zelf zie ik niet als slachtoffer maar als belaagde overeenkomstig artikel 285b. Langs deze weg maak ik kenbaar dat het noodzakelijk is dat het Loket er gaat komen en professionals het college van burgemeester en wethouders sneller artikel 151d van de Gemeentewet gebruiken om verdere escalaties te voorkomen daar na die gele kaart de rode kaart gaat komen en de huisuitzettingsprocedure dan in gang gezet kan worden. Het telefoonnummer staat op de pagina evenals het email adres. En voor alle duidelijkheid, ken ik de zeer desastreuze gevoelens en uitstap momenten waarbij 113 een gepasseerd station was.
17 februari 2023
Hi John, Wat is jou verhaal? Delen kan altijd en er wordt ook heel respectvol mee omgegaan op deze site. Als je er in een privé bericht over wil praten dan sta ik door ook open voor. Vr Gr Emy
24 februari 2023

Als antwoord op door 8f0e45ba03df40…

Mijn/Ons verhaal betreft buren stalking maar om hier nogmaals te gaan schrijven terwijl het al of de verschillende FB pagina's staat geschreven wordt dubbel werk. Voorzover ik weet kruipen de meeste slachtoffers weg uit hun woonomgeving maar wanneer ze publiekelijk zonder namen te noemen ruchtbaarheid aan de woonsituatie zouden geven gaan meer omwonende begrijpen waarom iemand niet lekker in zijn vel zit en wellicht niet altijd even vriendelijk overkomt of vaak moe is of verdrietig.
17 februari 2023
Hallo John, Ik denk dat je hier ook je verhaal kwijt kan betreft buren stalking. Ik zit er middenin,en heb een paar weken terug een gesprek gehad met slachtofferhulp over mijn situatie,die nu 2enhalf jr duurt.Ik woon hier bijna 9 jr nu Heb een nieuwe buurman sinds 2enhalf jr die mij het leven zuur maakt op allerlei manieren.En uit is op mijn huisje,mij eruit wil jagen.Zelfs mijn huurbaas volledig in de tang heeft. Ik ben juridisch gezien al ruim 2jaar bezig hiermee.En heb al 2 rechtzaken gewonnen,en nu vecht tegen 2 hoge beroepen die mijn huurbaas nu heeft aangetekend.Het is zwaar,maar laat me niet wegpesten! Groetjes.
24 februari 2023

Als antwoord op door e51c5fb8923144…

Waarom is je buurman uit op je woning?