Een ingrijpende gebeurtenis als slachtoffer worden van een misdrijf kan een grote impact hebben op je leven. Het kan helpen om contact te hebben met mensen die iets vergelijkbaars hebben meegemaakt. Dit kan bijvoorbeeld in de online community van Slachtofferhulp Nederland. Marleen Gorissen, onderzoeker aan de Vrije Universiteit in Amsterdam en het NSCR, doet onderzoek naar de online community van Slachtofferhulp Nederland. Wat zoeken mensen die de online community gebruiken? Vinden zij ook wat ze zoeken? Het invullen van de vragenlijst is belangrijk omdat met de uitkomsten de ondersteuning van slachtoffers, nabestaanden, helpers en andere gebruikers van de community kan worden verbeterd.
Meedoen aan het onderzoek kan dus echt een verschil maken!
Meehelpen?
Het onderzoek bestaat uit een online vragenlijst. De vragen gaan over jouw ervaringen met de online community. In de vragenlijst zal niet uitgebreid ingegaan worden op de ingrijpende gebeurtenis die je hebt meegemaakt.
Meedoen aan het onderzoek is vrijwillig en duurt ongeveer 10-15 minuten. Je kunt op elk gewenst moment stoppen. Je kunt meedoen door op de volgende link te klikken, of de weblink te kopiëren en in je browser te plakken. https://survey.databox.online/index.php/498345?BL=7453
Als je vragen hebt over de vragenlijst of het onderzoek kun je contact opnemen met Marleen door een e-mail te sturen naar mgorissen@nscr.nl
1 reactie
Ik kom voor het eerst in deze comunity, vond ik best een grote stap. Alles wat ik hier zie word gedomineerd door een onderzoek, goede hulpverlening, bekijk de pagina is op je mobiel en kijk hoevaak het onderzoek er staat, ik haak af, jammer voor al die mensen die zoveel moeite hebben gedaan me een stapje te laten zetten naar hulp… onderzoek kan 1x bovenaan staan toch? Ik ben geen proefkonijn