Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Tips voor en door helpers

Zoon is bedreigd en bestolen

Onze zoon (14) is bedreigd met een mes, geslagen met een boksbeugel en bestolen van zijn eigendommen.

Direct aangifte gedaan uiteraard.

Waar gaat het toch heen?

Nu hadden we een gesprek met een jeugdwerker van zijn school.

En toen kreeg ik een idee.

Om met behulp van wijkagent, jeugdwerkers

Een bijeenkomst te organiseren voor ouders. Omdat het toch echt een probleem is die wapens en opgeschoten jongere.

Maar ik ben op zoek naar ideeen.

Hoe kun je dit als ouder co ordineren? 

Bedankt

Bezig met laden...

5 Reacties *

27 maart 2024

Het is hartverscheurend om te horen dat je zoon zo'n traumatische ervaring heeft meegemaakt. Het initiatief om een bijeenkomst te organiseren voor ouders, met de hulp van lokale autoriteiten zoals de wijkagent en jeugdwerkers, is een belangrijke stap om bewustzijn te creëren en gemeenschapsbetrokkenheid te bevorderen. Door informatie te verspreiden, een agenda op te stellen en workshops te organiseren, kunnen ouders samenwerken om geweld en wapengebruik onder jongeren aan te pakken. Met een gezamenlijke inspanning kunnen we onze buurten veiliger maken en onze kinderen beschermen tegen toekomstige incidenten.
More details: https://geometrydash-unblocked.com

17 januari 2023
Hallo infinity - 69, Wat een goed initiatief! Bewustwording is zeker van belang. Je zou eens kunnen informeren bij een wethouder die veiligheid in zijn of haar portefeuille heeft? Wellicht dat zij kunnen ondersteunen en/of faciliteren? Ik weet ook dat bureau Halt voorlichtingen geeft op scholen voor de jeugd. Wellicht dat dit ook een optie is?
18 januari 2023

Als antwoord op door 0897350e2f6e41…

Dank je wel Laura! Ik ga even contact zoeken
17 januari 2023
Hallo Infinity, Een bijeenkomst organiseren voor de ouders.Waar stimuleren/motiveren centraal staat. Ook verhalen verteld door de slachtoffers zelf heeft veel impact. Gepaste deskundigen die vooral de toekomstbeeld van jongeren in bezit van wapens,delicten plegen,keihard neer kunnen zetten naar de ouders toe. Beloning ook vooral niet vergeten. Samenhorigheid en vertrouwen creëren. Een goed team opzetten is punt 1 denk ik. Wens je heel veel succes! Groetjes!
17 januari 2023

Als antwoord op door e51c5fb8923144…

Dank je wel Gina68. Precies ik wil wel een positieve inslag. Ik heb de wijkagente gemaild, contact met stichting Netwerk Ik heb banden met jeugdzorg. Fijne dag en bedankt voor je input!