Sextortion-hoe verder?

Naar de lotgenotengroep ‘Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld’
5 november 20222 reacties130 weergavenPublieke groep
Default profile image
MariaVanEgypte

Hallo allemaal. 

Afgelopen dinsdag ben ik slachtoffer geworden van sextortion. Een gruwelijke ervaring!

De afgelopen dagen zijn een rollercoaster geweest van emoties. De blinde paniek op t moment dat t gebeurde! De angst in de uren erna. Het ongeloof. Het niet kunnen slapen. De goed bedoelde adviezen (maar te vroeg en niet wat ik nu nodig heb) van mensen die ik in vertrouwen heb genomen. De gemengde ervaringen bij t contact met de politie (aan de ene kant heel empathisch en begripvol op t moment zelf, aan de andere kant heel zakelijk en kil de dag erna). Etc etc.

Ik heb behoefte aan t delen van mijn ervaringen hier, maar ik voel me ook erg overweldigd. Ik merk dat ik heel erg behoefte heb aan regie, aan een gevoel van: ik bepaal. Het gebeuren was zo ingrijpend in mijn veilige gevoelssfeer dat ik t nu absoluut niet kan handelen als iemand op wat voor manier dan ook dichterbij komt of wil ingrijpen. De dagen zijn een afwisseling van terugkerende paniek, flashbacks aan t daadwerkelijke moment dat t gebeurde, angst dat er toch nog iets geplaatst wordt of dat t nog n vervolg krijgt en daarnaast gelukkig ook afleiding door werk en contact met dierbaren die ik in vertrouwen heb genomen. 

Ik weet op dit moment even niet wat en hoe ik nu verder moet en wil met deze situatie, maar ik wilde t hier wel delen. Dank voor de reeds gedeelde berichten hier! 🙏 Ze geven me steun en houvast.

Sterkte voor iedereen!!

Reageren op dit verhaal?

Als lid van de Lotgenoten Community kun je in gesprek gaan met andere leden. Deel jouw eigen ervaringen, ondersteun andere slachtoffers of stel vragen.

Inloggen

Geen account? Account aanmaken

2 reacties

Janine | Ambassadeur
Janine | Ambassadeur

Hoi MariaVanEgypte,

Wat goed dat je jouw verhaal deelt met ons, iets wat een hoop niet durven door schaamte. Mij heeft het een aantal jaar gekost om mijn verhaal te delen, dat je dit nu al kan vind ik echt heel tof van je!
Lijkt me inderdaad niet fijn, de gedachten dat er nog iets geplaatst kan worden. Een overweldigend gevoel is, heeeeeeel zacht gezegd een naar gevoel. Fijn dat je afleiding zoekt! Wat ik heel mooi vind aan wat je schrijft, dat je heel veel lieve meedenkende reacties krijg en dan je dit voor nu niet passend vind. Dit is echt heel mooi dat je dit kan zeggen, het weten wat je nu nodig hebt.

Groetjes, Janine.

Login om te reageren
Default profile image
Janine

Hi Maria,
Wat een heftige gebeurtenis, wat ontzettend dapper dat je dit nu al durft te delen zo kort erna. De gemengde gevoelens, herbelevingen, niet goed kunnen slapen en de angst dat er nog iets geplaatst kan worden, zijn heel normaal om te hebben in jouw situatie. Wat fijn om te horen dat je wel steun hebt kunnen halen uit reacties van anderen.
Ik wens je ontzettend veel sterkte met het verwerken van deze traumatische gebeurtenis. Het enige wat ik je kan meegeven is neem de tijd en gun vooral jezelf de tijd om dit een plek te kunnen geven. Het is nog zo recent en het feit dat je nu al zo open over kan praten, vind ik ontzettend knap van je. Ik hoop dat de mensen die je in vertrouwen hebt genomen begrijpen dat je nu behoefte hebt aan steun en je die ook kan toelaten, dat heb je hard nodig nu.

Login om te reageren