Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Tips voor en door helpers

Mijn zoon mishandeld vriendin emotioneel

Mijn zoon van 16 heeft een vriendin van eveneens 16.

Ze hebben nu anderhalf jaar verkering en ze zijn gek op elkaar. Maar omdat hij volgens haar ouders een slechte invloed heeft op haar (omdat hij schoolverlater is, onbeleefd, blowt en alleen aan zichzelf denkt(wat allemaal waar is)), saboteren ze de relatie. Ze krijgt regels opgelegd die op zich niet heel onredelijk zijn( sommige wel, maar ja, dat is ieders eigen keuze). Mijn zoon is het hier totaal niet mee eens en zet haar zo vreselijk onder druk en scheldt haar en haar ouders helemaal verrot. Ze zit echt vast tussen 2 kampen en ik zie en hoor hoe ze eronder lijdt. Iedereen is alleen nog maar boos op haar, ze staat onder zoveel druk, dat ik me echt zorgen maak.

Wij proberen onze zoon er elke keer op te wijzen dat dit niet de manier is hoe mensen met elkaar om horen te gaan, maar hij wilt er niets van weten. Het is allemaal haar schuld en zei moet luisteren.  Wij weten niet meer hoe we hier om mee moeten gaan en wat we moeten doen om dit te laten stoppen. 

Graag advies....

Bezig met laden...

3 Reacties *

05 oktober 2022
Hij is schoolverlater. Heeft hij een baan of een andere bezigheid? Doet hij aan sport (dus niet online games) of andere hobbies? Zie je positieve invloeden in zijn vrienden- of kennissenkring? Is er iets anders wat hem een positieve push zou kunnen geven?
25 juni 2022
Ik denk dat jullie goed bezig zijn hem te wijzen op zijn gedrag. Echter hij luistert niet deels ingegeven door zijn pubertijd, maar ook door zijn gebruik van softdrugs. Dit geeft significante gedragsveranderingen, door het hoge THC gehalte. Roep hiervoor hulp in, want dit gedrag moet stoppen. Als hij geen vrijwillige hulp aanvaardt, dan desnoods met een machtiging.Hij is minderjarig. Voordat hij meerdere personen beschadigd door zijn gedrag. Sterkte met de keuzes, die jullie maken Lenaco
25 juni 2022
Je zoon is 16. In de puberteit maar nog echt wel minderjarig. Wat goed is in deze zou zijn om samen met de vriendin en diens ouders en je zoon in gesprek te gaan. Mogelijk ook met ondersteuning van iemand die gezinnen kan begeleiden. Als je zoon haar vriendin emotioneel mishandelt dan zeg je daar al veel mee. Mogelijk dat je zoon dan professionele hulp modig heeft. Al is hij 16 jullie zijn de ouders. Schakel hulp in. Ik lees namelijk een onmacht en handelen vanuit onmacht is vaak een startpunt wat je niet wilt. Je kunt ook zoeken naar "geweldloos verzet" dat is een training die met het gezin gevolgd kan worden om je handvatten te bieden