Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Tips voor en door helpers

Engineer uit Amerika

Het ging door drukte op werk al langere tijd niet goed tussen mij en mijn vrouw ik had te weinig tijd en aandacht voor mijn vrouw. Via Instagram werd ze benaderd door een zogenaamde engineer uit Amerika die wel aandacht schonk. Ze werd verliefd op hem en langzaamaan werd het steeds gezelliger tussen hun. Ze maakte op zijn verzoek geld over en kocht Google en Apple kaarten voor hem. Schade bijna 8000€ ik merkte dat er iets niet klopte. Ik ben toen gaan inloggen op haar accounts en werd er beroerd van. Ik ben het gaan uitzoeken omdat ik het gevoel had dat er iets niet klopte. Na alles uitgezocht te hebben. Heb ik haar na overleg met de politie geconfronteerd met dat ze slachtoffer is van datingfraude. Ze is geschrokken en het drong door. We zijn nu samen weer onze relatie aan het opbouwen en help haar waar ik kan. Ik moet zeggen ik vind het moeilijk af en toe en valt me best zwaar omdat het vertrouwen ver beschadigd is en ze zich in 2,5 week zover had laten inpalmen. Na de confrontatie kwamen de meldingen van de bank enzo binnen dat die rekening in verband kwam met fraude. Ik heb nu langzaamaan samen met mijn vrouw info lopen ontfutselen uit die man en alles verzameld. We hebben genoeg om hem te pakken. Politie doet niks met de aangifte geen tijd en te weinig om te werken de info die wij hebben hoefde ze niet.

 

ik en mijn vrouw zijn gelukkig er samen uitgekomen en het gaat nu beter dan ervoor. We zijn nu anderhalve maand verder nog hard aan de weg timmeren. Af en toe hebben we moeite met het gebeuren. Ik zeg dan ook tegen haar en mezelf het is een rouwproces tijd moet het slijten. Ik hou van haar en samen kunnen we dit.

 

maar ik hoop dat er hier misschien iemand is die de ervaring ook heeft. Misschien tips heeft hoe ermee om te gaan met de moeilijke momenten. Misschien dat iemand in dezelfde situatie zit en dat ie uit dit verhaal wat tips of kracht uit kan halen.

Als je van elkaar houdt dan kan je er samen uitkomen.

maar blijf erover praten.

Bezig met laden...

2 Reacties *

06 mei 2022
Je hebt 4 belangrijke onderwerpen in je verhaal. De fraude, de relatie, verwaarlozing van de relatie en als laatste nog het vertrouwen naar elkaar dat je elkaar niet nogmaals zo'n pijn doet. Zij het door verwaarlozing, zij het door je verliefd laten worden op de ander, of bij beiden; het niet communiceren over de situatie met oog voor de ander. Het maakt het dan ook lastig om hier zo een reactie op te geven die passend is voor al die situaties. Hebben jullie relatie therapie overwogen/geprobeerd? Daar zou je al deze situaties kunnen uitzoeken en elkaar specifiek de ruimte kunnen geven om ieders verhaal naar voren te brengen. Ik heb persoonlijk een scheiding achter de rug gehad. De verwijdering waar jij over spreekt is herkenbaar, daarmee is er in de relatie wat gebeurd. Je hebt nu de fraude die jullie bij elkaar heeft gebracht. Maar is dit niet een pleister op een etterende wond? Die jullie nu verbind maar als die voorbij is terug brengt naar hoe het was? Dit zijn gedachten die dan bij mij naar boven komen. Dus mocht je nog geen hulp hebben of niet tot deze kernen zijn gegaan (kan ik uit je verhaal niet halen), dan is dit misschien de moeite waard om bij stil te staan. Mocht het onduidelijk zijn, stel vooral vragen, reageer even tussen de bedrijven door. Groet Steven
06 mei 2022

Als antwoord op door 00d006b83b414f…

Klopt punt is dat wat etterde laatste is uitgesproken en de verwaarlozing was veel weg om te werken deed niks in huis en was nors. We hebben alles wat laatste jaar irriteerde en ergerde en dat uitgesproken naar elkaar en spreken elkaar op aan ik ben van baan gewisseld zodat ik meer tijd heb voor mijn vrouw en gezin. Ik doe nu het huishouden omdat mijn vrouw dit lichamelijk niet meer kan. We blijven ook praten. Zijn bij relatie therapeut geweest en die zegt ook dat het punt is dat zij haar grenzen moet aangeven en niet teveel verleggen en dat ik minder snel uit mijn slof schiet en in plaats van opkroppen praten we het gelijk uit.