Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Tips voor en door helpers

steekpartij

Gister avond heeft er op het terras waar ik werk een steekpartij plaatsgevonden waarbij een dode is gevallen, wellicht heeft u het nieuws gezien. ik was zelf niet aan het werk en werd vanochtend op de hoogte gebracht van de gebeurtenis. toch merk ik dat het me enorm aanvliegt, ook omdat ik de dag ervoor op de exacte plaats aan het werk was. ik voel me schuldig tegenover de mensen die er wel bij waren, voor hen is het vele malen erger maar toch kan ik mijn gedachten nergens anders naar brengen. is dit normaal om te ervaren of stel ik me aan?

Bezig met laden...

2 Reacties *

21 maart 2022
Dit is vrij normaal,dit soort heftige ervaringen gaan helaas niet aan iedereen zijn neus voorbij. Ik heb 8 maart 2020 2 deuren bij mij vandaan een woning brand mee gemaakt,hier 2 jongens uit de woning laten komen door alleen maar op de voordeur te bonken tot ze naar buiten kwamen....er bleek nog een 3e persoon in de woning te zijn,die helaas dit niet overleeft heeft.(Ik had geen weet van een 3e,maar ook geen teken van leven gehoort of gezien.) De politie vertelde mij dat zelfs zij nooit een brandend huis in mochten gaan en ik dit vermoedelijk nog gedaan zou hebben als ik wist dat er nog iemand binnen was....liever 6 bot breuken,als leven verbranden....maar ik besloot het huis niet in te gaan toeb ik de vlammen uit het raam zag komen... Gevoelens rond een heftige gebeurtenis,hebben vele mensen met een goed hart...weet dat niet alles te voorkomen is...en er helaas nog elke dag vele slachtoffers vallen...het is altijd verschrikkelijk voor de mensen die dit bewust moesten mee maken...maar weet als je er stress klachten van krijgt of er over wilt praten je dit juist moet blijven doen...het heeft mij echt geholpen en heb hierdoor van de eigenaren van de woning(zaten huurders in een koopwoning van iemand anders),de woning van binnen mogen bekijken en gezien dat ik nooit die 3e persoon had kunnen helpen.weet dat er op tv en in de medie ontzettend veel hierpver zal verschijnen...maar ook noet altijd alles de waarheid is...houd er rekenimg mee...dat dit je ook wel eens niet kan helpen/of beter in je verwerking is...om alles precies te willen weten. (Hopelijk heb ik je een beetje met mijn ervaring en reactie kunnen helpen.)
21 maart 2022
Hallo [~4470] wat ontzettend heftig dat je hier getuige van bent geweest. Heb je al contact gehad met Slachtofferhulp? Wat wij voor je kunnen betekenen kun je lezen op deze pagina: https://www.slachtofferhulp.nl/emotionele-hulp/getuige-misdrijf-ongeval/. Mocht je behoefte hebben aan een gesprek kun je altijd contact opnemen: https://www.slachtofferhulp.nl/contact/ Als er nog iets is wat ik voor je kan doen, hoor ik het graag. Groetjes, Eva