Ooit een normaal leven?

Terug naar lotgenotengroep ‘Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld’
21 juli 20212 reacties131 weergavenPublieke groep
Lenn25

Het misbruik is ondertussen dit jaar al 20 jaar geleden gestopt. Ik heb in die jaren meerdere pogingen gedaan om alles te verwerken eb een plaats te geven maar het blijft steeds weer opspelen na een tijd...en in dergelijke mate dat het mijn leven op die periodes nog enorm beinvloed. Nu met de laatste therapie had ik echt de hoop het te kunnen afsluiten en die dikke muur om me heen eindelijk af te kunnen breken maar helaas het een intensief maar kort traject waar alles wel weer omhoog gehaald is maar het traject over 4 weken afgelopen is. Uiteraard is er dan wel weer op een andere plek of instantie de mogelijkheid om verder te gaan ermee maar ik heb zon moeite om een psycholoog te vinden waar t mee klikt en een die mij ook echt kan helpen en leren om me weer open te stellen voor anderen dat ik er enorm tegenop zie om weer van voor af aan re moeten beginnen met openstellen etc en weer terug bij af te zijn. Ben ik de enige die hiermee worstelt want ik ben soms gewoon bang dat het niet meer gaat lukken om het een plek te geven en echt af te sluiten en dat het niet meer mogelijk is om die muur ooit nog te kunnen laten verdwijnen. 

Reageren op dit verhaal?

Als lid van de Slachtofferhulp Community kun je in gesprek gaan met andere leden. Deel jouw eigen ervaringen, ondersteun andere slachtoffers of stel vragen.

2 reacties

Steven | Ambassadeur

Hoi Lens, wat jij beschrijft zie ik enorm veel helaas. Ik ben werkzaam bij de ggz en er is een enorme wisseling in personeel. Er is een behoorlijk gebrek aan personeel met voldoende ervaring op dit gebied en samenwerking met anderen is lastig omdat maar 1 partij de "zak met geld" krijgt.
Dit maakt dat je zelf enorm kritisch moet zijn.
Als ik je verhaal zo lees heb je een veelvoud aan mensen voorbij zien komen, wat voor je vertrouwen niet veel goed doet. Wat ik zelf zou doen in deze is op zoek gaan naar een therapeut (gz psycholoog) welke frequent contact met je kan voeren maar daarnaast ook de therapie mag geven welke jij prefereert. Op deze wijze kun je een band opbouwen en dan vanuit die band de therapie aangaan.
P.s. een zelfstandige praktijk kan soms net meer kans bieden dat die persoon ook langdurig dit contact kan voeren.
Het klinkt namelijk alsof de korte trajecten niet bieden wat je zoekt

Login om te reageren
Deffect

Het is heel herkenbaar wat je schrijft. Ik heb daarom particuliere hulp gezocht, welke ik zelf betaal. Het heeft mij zoveel meer gebracht dan de reguliere route. Deze persoon is een ervaringsdeskundige en wist in mijn situatie precies het juiste te zeggen op de juiste momenten. Mocht je de mogelijkheden hebben om buiten de reguliere zorg te gaan, zou dat mijn advies zijn. In mijn optiek heeft de reguliere hulpverlening te weinig kaas gegeten van casuïstiek m.b.t. seksueel misbruik

Login om te reageren