Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van geweld

overval

hoi,

ik ben afgelopen dinsdag9 februari overvallen op het tankstation waar ik werk.

godzijdank is er geen wapen of iets gebruikt alleen verbaal geweld, schelden gillen en dreigen.. ik ben me hiervan helemaal kapot geschrokken van de situatie, zit sindsdien ook thuis, heb goed contact gehad met slachtofferhulp, maar dat praten enal wel beetje gehad, klinkt raar, maar praat er elke dag wel over. thuis gaat het gewoon goed lopen op straat ook. de supermarkt durfde ik na 2 dagen pas in, wel heel alert en waakzaam en wil er zo snel mogelijk uit. ik dacht aangezien alles nu best goed gaat. op het slapen na, veel wakkerschrikken enal. dat ik vandaag eens op het station zou gaan kijken. nou had het beter niet kunnen doen, durfde niet eens naar binnen, zag alles weer voor me, en ben buiten met paniekaanval weer ingestort. na dat we er weg reden, ging het wel weer gelukkig, maar moet er nu weer telkens aan denken, zijn er hier mensen met tips ervaringen die ze misschien willen delen. het is wel me werk, maar durf geen 1 tankstation meer in en me eigenste waar t gebeurd is klap ik helemaal in mekaar.

hoor t graag van jullie dankjewel

Bezig met laden...

6 Reacties *

15 februari 2021
steven dank u wel voor uw tip. ik heb temazepam voor geschreven gekregen, mag paar dagen proberen en dan stoppen als het beter gaat omdat het verslavend werkt zoals ze zeggen. therapie ben ik niet zo van althans met pshyceloog dat vorig jaar gedaan omdat ik leidde aan ptss en depressie van een slechte relatie en dat had ik na 6 jaar nog niet verwerkt waardoor vorig jaar met een andere relatie er alles uitkwam helaas. t heeft redelijk geholpen voor mijn beelde die ik bleef zien, maar de rest zelf verholpen. vanuit me werk hoor ik van 1 collega dagelijks wat. mn teamleider om de dag hoe t met me gaat en of ik al wil werken,, maar hij begrijpt mij wel en probeert me de tijd te geven. thuis gaat alles prima opzich, op t slapen na. houdt me bezig met t huishouden, series kijken op videland netflix.. leidt me goed af. ik ben gisteren terug naar me werk gegaan kijken hoe t ging, maar helaas was dat geen goeie beslissing, ik durfde totaal niet naar binnen en kreeg buiten een enorme paniek aanval spaans benauwd, dus hebben rechtsom keer gemaakt naar huis. wie weet over paar dagen weer dat het beter gaat. morgen ga ik naar andere locatie langs van ons tankstation branche. kijke of ik daar binnen durf enof achter de kassa durf te staan. misschien werkt t daar anders.. ik weet het echt niet. dankjewel in iedergeval, zo voelt wel fijn weer beetje van me afgeschreven groetjes nalaterror
14 februari 2021
Dankjewel voor je reactie! Ik ga morgen eerst dokter bellen voor medicijnen voor te helpen met slapen.. voor de rest moet ik afwachten. Denk dat ik zelf sneller wil dan mm koppie en lichaam zeggen Ik zal me best doen aan mezelf te denken!
14 februari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

kleine tip met medicatie. de zogenaamde benzodiazepines is bij aangetoond dat deze voor meer herbelevingen/nachtmerries kunnen zorgen (namen eindigend op pam). niet iedereen gevoelig voor maar kunt maar beter voorbereid zijn aangezien deze nogal vaak voorgeschreven worden. naast medicatie is therapie ook altijd goed. mocht je daarvoor nog geen verwijzing hebben. hoe gaan ze er vanuit werk / familie mee om? neem je tijd. als je nu je tijd neemt krijg je er geen extra belasting bij waardoor het veelal langer duurt. sterkte in ieder geval gewenst.
14 februari 2021
Beste Nalaterror Ik kon er ook goed over praten, heb ook emdr gehad na de overval en veel steun van iedereen zodat ik weer kon gaan werken, want ja ook ik ben een nuchter persoon en zou me niet gek laten maken. Na dik 2 jaar was ik op, kon niet meer normaal functioneren en ben overeengekomen dat het beter was te stoppen bij dit bedrijf. Dat was de beste keuze ooit. Binnen de veiligheid van mijn thuis , kwam ik langzaam weer tot mezelf, mede door intensieve therapie en opnieuw emdr. Ik wens je veel sterkte, maar let gied op jezelf!!
14 februari 2021
Dankjewel thijs voor uw reactie.. Ja ik ben op mezelf heel nuchter, en dacht ik kan deze week wel weer aan t werk..heb dat toch verkeerd ingeschat. Ik lijdt al aan PTSS door een verkeerde relatie van 6 jaar geleden. Waar ik afgelopen jaar voor ben geholpen door middel van emdr.. ik ga zoiezo huisarts bellen voor medicijnen voor te helpen met slapen.. want slaap ontzettend slecht.. ik zou alleen niet weten wat ik verder moet doen.. wil weer aant werk maar op t terrein zelf durf ik niet eens want stortte compleet in mekaar
14 februari 2021
Beste Nalaterror, Ook schelden, schreeuwen en gillen zijn wapens en komen erg bedreigend en intimiderend binnen. Bij mijn fysieke mishandeling werd ik ook bedreigend toegeschreeuwd met het hoofd van de dader op nog geen 30cm van mijn hoofd. De impact was ook bij mij erg heftig. De herbeleving en de angst die je nu hebt moet nog tijd hebben om te slijten. De adrenaline die je door het voorval in je lichaam hebt is er nog lang net uit. Ik neem aan dat ze je dit ook verteld hebben bij slachtofferhulp. Als het te lang aanhoudt, dan raad ik je aan om dit met jouw huisarts te bespreken. Je moet voorkomen dat dit niet overgaat in PTSS. Heel veel sterkte, Met vriendelijke groet, Thijs