Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Verkracht door een vrouw

Ik voel me vaak alleen als ik verhalen lees van mensen die misbruikt zijn. 9 van de 10 keer zijn het mannen die hun misbruikt hebben. Ik ben een vrouw, die misbruikt is door en vrouw. Vaak voel ik me schuldig, het was mijn vriendin, en ze was ook niet sterk. Hoe kon ik dit laten gebeuren? Zijn er meer mensen die dit hebben? Ik weet dat ik hierin niet alleen ben, maar alsnog..

Bezig met laden...

4 Reacties *

08 februari 2021
Ik ben zelf ook misbruikt door een vrouw, alleen heeft zij mij deels gedrogeerd met haar eigen medicijnen waardoor ik erg suf was en niet kon reageren.. Alleen was zij absoluut geen vriendin en heeft zij gebruik gemaakt van de situatie.. Ik ben meerdere keren misbruikt door mannen en een vrouw. Gelukkig heb ik sinds 1,5 jaar een ontzettend lieve vriend die mij overal doorheen heeft gesleept. Maar ik snap je gevoel dat je je afvraagt waarom je dit is overkomen of waarom je dit hebt toegelaten.. Ik denk dat je de vraag eerder andersom moet stellen, waarom zal iemand misbruik van jouw maken en heb je schuld als iemand dat doet. Ik denk eerlijk gezegd van niet, maar ik zit er nog steeds voor in trauma behandeling.. En dat heeft mij wel inzichten gegeven dat het probleem niet bij jou ligt, maar bij de persoon die het doet.. Het machtsspelletje van die andere persoon is vaak het enige wat hun in gedachten hebben en daar zijn veel mensen niet tegen opgewassen.. Ik probeer het steeds meer voor ogen te houden dat hun de dader zijn en wij de slachtoffers. Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik wil het in ieder geval met je delen!
08 februari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Inderdaad, het gaan hun vaak om macht. Bedankt voor het delen :)
08 februari 2021
Je woorden zijn zeer herkenbaar, ze manipuleerde me inderdaad zo dat ik het toe liet. Ja, ik heb een intensieve traumabehandeling ervoor gehad en ik praat regelmatig met een therapeut.
08 februari 2021
the pen is mightier than the sword zei iemand ooit het woord is ook machtiger dan een daad. de man die mij misbruikt heeft kon ik fysiek makkelijk aan. ik heb hem zowaar een keer bewusteloos gekregen en dat was per ongeluk. maar zijn woorden. zijn manipulatie was hetgeen wat me bond en waardoor ik me bijna gewillig liet misbruiken. ik had me ten slotte zelf in die situatie gewerkt. misbruik is misbruik ongeacht de leeftijd het geslacht of de omstandigheid. dat zij niet sterk is, is waarschijnlijk reden geweestbom het langer in stand te houden. dat waardoor jij je sterker voelt kan je zwakte worden. dat waardoor je je zwak voelt kan je op je knieën krijgen. hoe lastig het ook is om anders te gaan denken dan je deed. als jij nu van mening bent dat je misbruikt bent geweest dan is dit ook zo. ongeacht wat de intentie van de ander was. het wil niet altijd zeggen dat iemand door een rechtbank veroordeeld wordt maar het betekent wel dat jij mag herstellen van het aangedane leed. heb je je situatie al eens eerder gedeeld?