Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Intiem

Drie jaar gelden ben ik verkracht en ben sinds dien nooit meer intiem geweest met iemand. Ik zou wel graag weer intiem met jongen willen zijn, maar ben bang dat het weer gebeurt, dat het zelfde voelt of dat ik erdoor weer herbeleven krijg. Heeft iemand tips of ervaring hier mee doe je dit het beste kan doen. 

Bezig met laden...

6 Reacties *

17 februari 2021
Jullie doen het zo goed!!
17 februari 2021
Gelukig bestaat nu deze site. Niet zo in 1960-80. Benut het
17 februari 2021
Wat zou ik graag gehad willen hebben dat mijn vrouw mij zo had vertrouwd en het had gedeeld. Nu heeft dat in ons huwelijk zo ongelofelijk veel kwaads aangericht. Ik weet het nu pas, na haar dood
08 februari 2021
Hoi Hope, Zeker herkenbaar. Deel je verhaal met iemand die je vertrouwt. Wat betreft intiem zijn kan ik je het volgende zeggen. Ik heb jaren geleden veel naars mee gemaakt en het meeste daarvan jaren lang weggestopt. Volg je gevoel, bepaal voor jezelf wat je grenzen zijn (mocht je dit lastig vinden, doe het dan samen met je vriend of iemand anders). Mijn man (destijds mijn vriend) heeft MIJ afgeremd i.p.v. andersom. Ik dacht dat het allemaal normaal was als ik zo snel in een relatie ging. Nu ben ik bijna 9 jaar samen en 2 jaar getrouwd. En nu pas ga ik een traject in met hulp, een lang traject. Maar ik wilde voorkomen dat mijn kinderen (mocht ik die ooit gaan krijgen) niet de 'dupe' worden van mijn trauma's. Mijn man is begripvol en leert mij eerlijk te zijn naar mijzelf, naar hem en naar anderen. Als je een jongen tegen komt en je geeft aan dat je nare herinneringen hebt gehad aan intiem zijn, met de vraag of hij het rustig aan wil doen, dan zult hij dit moeten accepteren. Zo niet, dan weet jij denk ik genoeg. Je verdient iemand die daarmee begripvol omgaat. Luister naar je hart en heel veel sterkte, geluk en liefde gewenst. Mocht je meer inhoudelijk willen sparren, mag dat ook hoor. Liefs Lola
08 februari 2021
Beste Hope, Op de eerste plaats is het heel herkenbaar wat je schrijft. De gebeurtenis is zo ingrijpend en trekt een zware wissel op de relaties die je nu wil aangaan. Dus moet je eerst die oude ervaring “opruimen”. Ik verwacht dat professionele hulp je daar goed bij kan helpen. Een gesprek met je huisarts of een medewerker van Slachtofferhulp kan daar veel in betekenen. Wacht daar niet te lang mee. Hoe eerder hoe beter. Durf het ook met je vriend te bespreken als het aan de orde is. Hij zal jouw daardoor beter begrijpen. Sterkte.
08 februari 2021
Beste Hope, Ik debk zeker niet dat je de ening bent met dit gevoel en doe dit gevoel herkent. Ik kon weervntiem zijn met iemand toen ik me veilig bij die persoon voelde en eerlijk had verteld wat mij gebeurd is. Maar dat was geen makkelijke stap, maar daar heb ik geen spijt van gehad. Gun het jezelf en neem er de tjd voor. En als je tich herinneringen krijgt of er kont een naar gevoel terwijl je intiem bent...het heeft mkj geholpen om dat dan met mijn partner te delen. Lieve groet, Esther