Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor de helpers van slachtoffers van seksueel misbruik

ik weet het even niet durven zeggen

Ik heb vaak het gevoel dat de mensen die ik mag helpen denken dat ik alles weet en overal een oplossing voor heb. Soms weet ik het ook even niet, wil ik eerst even goed nadenken voor ik ergens iets op zeg. Een poosje terug zei ik tegen iemand wow dit, wat je nu deelt, is heftig, ik weet nu even niet hoe ik moet reageren, ik kom er op terug maar moet het eerst even overdenken, maar ik ben er wel voor je. Na een paar uur heb ik haar gebeld en heb ik gereageerd. Na een hele poos vroeg ze me weet je nog dat je toen zei ik weet even niet hoe ik hier op moet reageren? Ik zei ja dat weet ik nog, toen zei ze dat vond ik een heel fijn antwoord, je liet zien aan mij dat je schrok, hiermee voelde ik dat je me serieus nam, en je zei ook eerlijk dat je er over na wilde denken, dat vond ik fijn, helemaal toen je er ook echt op terug kwam.

Is dit voor jullie herkenbaar? 

Bezig met laden...

6 Reacties *

21 januari 2021
heel erg herkenbaar. maar mensen kunnen nu eenmaal niet alles weten en dat hoeft ook helemaal niet. altijd het beste beentje voor zetten. is erg belangrijk. ik kan me echter volledig vinden in u bericht. mvgr, marijke
21 januari 2021
Dat lukt je vast!! Soms moet je even tijd nemen om beter, doordacht en niet vanuit emotie of paniek te reageren! Succes!
21 januari 2021
Fijn Merilyn!! Succes, het gaat met vallen en opstaan! Succes!
21 januari 2021
Ik vind het super knap dat je je grenzen aan hebt kunnen geven. Ook stimulerend voor mij om dit beter te doen. Fijn dat ze het ook waardeerde.
19 januari 2021
buiten dat je er bent voor de ander is het belangrijk dat je mens bent en "echt" bent. je voelt het als iemand vanuit een rol of plichtsbesef ofzo bezig is. dus juist dit soort menselijkheden laten zien is belangrijk inderdaad.
19 januari 2021
Zeker herkenbaar en ook heel goed om aan te geven. Mooi ook dat ze er wel op terugkwam en je dit terug gaf.