Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Gedesillusioneerd

Ook ik ben er ingestonken.

Bijlagen

  • Gedesillisioneerd.docx 13.96 kB Download
Bezig met laden...

30 Reacties *

30 juli 2021
Lees net dit verhaal en het is een kopie van wat ik momenteel meemaak. Emoties nog in een achtbaan, het niet willen geloven maar het van binnen wel weten dat het niet klopt. Veel geld verloren en een gebroken hart rijker, het zal even duren voordat dit een plek krijgt.
18 januari 2021
Korrie12, NOOIT geld overmaken, volg je intuïtie en dat doe je al door het hier te vertellen. Je bent niet dom, er zit een criminele organisatie achter die het geen bom kan schelen dat jij je rot gaat voelen. Zij willen alleen maar geld zien om in hun eigen land te laten zien dat ze goed verdienen, weleens waar bijna over lijken van anderen, maar dat boeit hen niet. Status is in een Afrikaans land erggg belangrijk...... en hoe je dan aan je geld komt, dat zal daar niemand over vallen. Kap het af ....ontvang geen pakjes en stuur geen geld, dat is wat ik je adviseer, net als alle anderen hier!
17 januari 2021
Korrie12, niet doen! Echt echt....niet doen! Blijf sterk en wees trots op jezelf dat je kennelijk al zozeer twijfelt aan zijn verhaal dat je hier nu bent. Je aanmelden voor deze groep heb je niet voor niets gedaan. Dus ergens weet je het antwoord zelf al. Stay strong!
17 januari 2021
Kan maar 1 ding zeggen. NIET DOEN. Het is idd te mooi om waar te zijn. Trap er niet in . Al wil je nog zo graag geloven dat het echt is. Hij is alleen op je geld uit.
17 januari 2021
Ik heb mijn twijfels, nog geen geld overgemaakt ben voor een paar maand geleden benaderd door een man die weduwe is en bijna te perfect verteld dat hij arts is en in da Gazastrook werkt ..foto's uitgewisseld en naar een tijdje begint hij over een consignatie box die in een safehouse is maar daar weg moet.. of ik die in ontvangst wil nemen aangezien ik volgens hem zijn vrouw bent. Ik krijg daarna een mail van de vn/un dat er een diplomaat onderweg is en dat ik 5800 dollar wil overmaken. Iets zegt met dat iets niet klopt maar heb toch ook nog wel de twijfels klinkt zo mooi.. heeft er iemand daar ervaring mee..schaam me best
17 januari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

He Korrie het feit dat je hier in deze commune zit wil al zeggen dat je diep in je hart weet dat het niet klopt. Nu ook nog even je verstand gebruiken. Gevoel en emoties op nul. Ctr alt del... nu meteen. Hoe moeilijk het ook is.
17 januari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Hey Korry12, Dit klinkt te mooi om waar te zijn. ALSJEBLIEFT niets overmaken. Ik ben niet de eerste die het hier schrijft. Dit is wat ze doen. Ze palmen je in, je hebt een enorme klik, ze laten je verliefd worden en vervolgens gaan ze om geld vragen. Naast ambassadeur ben ik, net als veel anderen hier, zelf ook slachtoffer geworden en veel geld kwijt geraakt. De documenten lijken zo echt maar ze zijn het echt niet. Waarom zou een goede arts geld nodig hebben van jou als hij zelf genoeg heeft. Schaam je niet dat je het niet doorzien hebt. De organisatie zijn zeer professioneel. Je hebt nu niet niet betaald en zal vooral emotionele schade hebben. Dat is al erg genoeg! Als je wilt praten of gewoon even je hart wilt luchten weet dat het hier kan! Groetjes Sylvia Slachtoffer I ambassadeur
17 januari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~623] dank je wel..voel me zo ontzettend dom dat ik er ben in getrapt, zulke mooie verhalen en toch verliefd worden.. het enige wat wel heeft zijn mijn adresgegevens.. en weet niet wat ik nu verder moet doen
17 januari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~2323] Je bent niet dom! Onthoud dat heel goed. Je bent slachtoffer geworden van een stel gewetenloze mensen. Met je adresgegevens zullen ze weinig doen. Deze mensen zitten waarschijnlijk ergens in Zuid Afrika of zo en zullen niet voor je deur staan.
26 januari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Als je de verhalen hier leest dan herken je een patroon, altijd zijn ze onbereikbaar in het buitenland en weer gebeurt iets raars dat nog net geloofwaardig is.... jij moet redder in de nood zijn. Lees maar een aantal verhalen en je herkent t. Verbreek alle contact, zo snel mogelijk, anders kwets je jezelf alleen maar meer. De man van de foto bestaat niet, je praat waarschijnlijk met een aantal mannen die altijd maar dan ook altijd beschikbaar zijn en jou bewerken met een script. Je adresgegevens doen ze niks mee op t moment dat ze merken dat jij niks betaalt ben je oninteressant en laten ze je acuut met rust. Sterkte!
13 januari 2021
We zijn inmiddels een week verder, ik heb besloten er werk van te maken, dames en ook heren er is niets om je voor te schamen, deze lui zijn zo manipulatief en wisten bij ons allemaal de gevoelige snaar te raken. Het is te walgelijk voor woorden dat er mensen zijn die zo misbruik van je gevoelens kunnen maken. Ik heb mij gemeld bij Tros Opgelicht, zij hadden gisteravond een item hierover en roepen mensen op die iets dergelijks hebben meegemaakt en dan met een link naar Turkije. Ik houd mijn "date" nog steeds aan het lijntje en heb nog dagelijks contact, ik laat ze er niet mee wegkomen. Ik ben er in ieder geval sterker door geworden en ik hoop dat julie dat ook zijn en worden! Wordt vervolgd!
08 januari 2021
Inderdaad. Ze palmen je in. Je gelooft het gewoon. Achteraf vind je jezelf zo dom.
08 januari 2021
Beste Christina, je hoeft jezelf niets te verwijten, het overkwam mij ook en nog elke dag vraag ik mezelf af hoe ik er zo ben ingelopen ... lieve woordjes, een toekomst plannen enz ... ik ben nog verder gegaan en heb wel geld opgestuurd ... zo pakken ze je in ... op dat vlak zijn het echt professionelen om met mensen hun gevoelens te sollen, echte criminelen! Al deze verhalen zijn zo herkenbaar! Gelukkig kan je hier lezen dat je niet alleen bent en dat velen juist hetzelfde hebben meegemaakt als jij! Hier heb je een luisterend én begrijpend oor, want iemand die het niet heeft meegemaakt kan er niet van meespreken!
09 januari 2021

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Inderdaad Avanti..het is bij mij al even geleden en ik vertel het steeds makkelijker tegen anderen. Maar dan kijken ze me aan alsof ze water zien branden. Geloven gewoon niet dat ik in zo'n oplichterij getrapt ben. Een slimme, intelligente, leuke vrouw met een super leuke job, sociaal leven, familie en vrienden....dat kan toch niet. Elke keer moest ik mezelf weer verdedigen. Nu zeg ik gewoon...als je het zelf niet hebt meegemaakt kun je het ook niet weten?‍♀️ Wederom zeg ik...als je geld kwijt bent...dat is balen het komt niet meer terug. Maar wat veel erger is, is dat je hart vertrapt is en bij het vuilnis gezet. Je vertrouwen is weggenomen. Ik merkte dat vooral in dat ik geen complimenten meer kon aanemen. Zei een date bijv dat ik zo'n mooie vrouw ben dan dacht ik jaja...klets maar een end raak. Ik trap er niet meer in. Pas hiervoor op, zo duw je mensen weg. Het bij elkaar rapen van je hart, van je gevoel heeft tijd nodig en zal altijd wel weer even de kop opsteken. Maar tijd heelt echt. We zijn het waard en ook wij verdienen echte liefde en ze leefden nog lang en gelukkig. Verbreek alle banden, blijf er niet in hangen en begin opnieuw te leven. Er ligt een heel mooi nieuw jaar voor ons!!
08 januari 2021
Vervelend dat het je is overkomen en fijn dat je het met ons deelt! Tinder, Instagram, Linkedin, Tagged etc. staan vol met dit soort lui. Ik reageer geeneens meer, want vaak zijn ze op zoek naar de ware met als doel te trouwen en een relatie op te bouwen op vertrouwen. Echt, je pikt ze er zo uit! Op het moment dat een wild vreemde man op een site zoals Instagram en/of Linkedin contact met je wilt, kan je er al vanuit gaan dat het een scammer is. Op Tinder moet er een wederzijdse like zijn. Hoe moeilijk het ook is, zeker omdat ze in het begin echt inspelen op je gevoel en lief voor je zijn, ga er niet mee in zee!
08 januari 2021
Hey Christina50, Wat een bekend verhaal. Zoals je al hebt kunnen lezen in de reacties is dit een soort van standaard werkwijze bij datingfraude. Behalve dan dat jij in hebt kunnen loggen op een account. Op deze manier hebben ze heel veel vertrouwen bij jou gekweekt. In mijn geval is er geld overgemaakt naar mijn rekening waar ik een rekening kon betalen. Ik ben erg blij om te lezen dat je verder geen geld kwijt bent geraakt. Dat is voot anderen in deze community helaas anders. Maar je vertrouwen is geschaad en dat is hoe dan ook heel vervelend. Je denkt iets moois op te bouwen maar wordt enorm bedrogen en blijft met een gebroken hart achter. Het kost tijd om het vertrouwen weer terug te krijgen. Neem hier ook de tijd voor die je nodig hebt. Aangifte doen is, hoewel de meningen hier over uiteenlopen, een goed idee. Helaas kan de politie er weinig mee doen omdat het zich voornamelijk in het buitenland afspeelt. Wel wordt de omvang van dit soort fraude zaken zichtbaar. Ik denk dat de meeste op deze community kunnen beamen dat praten helpt bij het verwerken. Als je niemand in je omgeving hebt waar je mee kunt of durft te praten weet dan dat je hier altijd een luisterend oor kunt vinden. Sterkte! Groetjes, Sylvia slachtoffer I ambassadeur
08 januari 2021

Als antwoord op door abbaf802786142…

Inderdaad heel goed voor de verwerking dat je niet de enige bent. Knap hoe ze dat doen met die bankrekeningen.
08 januari 2021
Heftig verhaal Chistina50, ja wat voel je je dan belazerd. Ik herken dat gevoel. Via LinkedIn had ik laatst een verzoek van een ingenieur bij Texaco. In slecht Duits gaf hij aan contact te willen omdat mijn professie hem zo aansprak. Op zijn profiel stond helemaal niets. Ook een man met een baard. Ik heb de uitnodiging om te linken verwijderd. Sterkte met verwerken en mijn ervaring is dat we sterker uit deze situaties komen.
08 januari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

dankjewel Wilma, niets is wat het lijkt op het world wide web, maar uiteindelijk komt alles goed
08 januari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ja bij mij ook via Linkedin. Ik heb zijn profiel bij Linkedin aangemeld als fraude en is gelukkig verwijderd. Had wel 380 connecties . Waarschijnlijk allemaal vrouwen die ze belazeren.
08 januari 2021
Poeh zo een ben ik er ook op tinder tegen gekomen. Een ceo van een firma in Florida. Wilde zich ook gaan settelen in Nederland en was in turkije om daar een fabriek te openen. Liet mij via zijn rekening ook zien hoeveel geld hij wel niet had..ben ver meegegaan omdat dit verhaal nog niet bij mij bekend was. Maar aangezien ik ook door schade en schande wijs geworden ben wist ik allang dat deze vent ook weer een nepper was. Ze worden wel steeds slimmer he met die voor een leek echt uitziende bank gegevens en andere info. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn...gewoon echt alles check check dubbelcheck. Bij mij is het nu flinke tijd geleden maar lees hier nog steeds alle verhalen. Dan huilt mijn hart weer even mee. Gelukkig ben ik nu in een mooie echte relatie belandt en heb al die datingtroep niet meer nodig. Sterkte in de strijd met ons allen komt het goed.
26 januari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

HEE wat leuk om te horen, niet je scam verhaal dat wist ik al natuurrijk, maar je echte relatie! Wat fijn. Ik lees hier ook nog en geef soms nog commentaar en ook ik heb sinds eind oktober en hele leuke lat-relatie met een leuke vent. Geen apps meer nodig ook. Geniet met volle teugen, echt fijn om te horen. Zo fijn indertijd dat we elkaar konden steunen! Liefs, Lenneke
26 januari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~586] hi dank je wel en jij ook superfijn weer een steady leven. Ja fijn dat we elkaar hebben kunnen steunen en laten we een voorbeeld zijn voor allen hier...dat hoe klote je je nu ook mag voelen...er is licht aan het eind van de tunnel. Zet 'm op. Ook voor jullie gaat de zon weer schijnen?
08 januari 2021
Hij heeft me benaderd op Linkedin. Rond half juli 2020. En heeft me gedumpt nadat hij geen geld meer kreeg op 7 novemeber. Wat was en ben ik verliefd op die man. Zijn stoere verschijning. Ben er nog steeds kapot van. Zijn stem klonk niet bij zijn foto idd. Heb je pikante foto.s opgestuurd?
08 januari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

helaas een paar, ik zou zijn naam wel willen weten die hij bij jou gebruikte, maar we mogen hier niets vermelden dat daadwerkelijk naar een persoon kan leiden...
08 januari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ik heb het contact nog niet verbroken overigens, ik ben nu boos en zou graag zien dat dit soort mannen cq organisaties worden ontmaskert! Hij probeerde mij vanochtend nog te bellen en hij stuurt nog steeds berichten... hij heeft (nog) niet in de gaten dat ik hem door heb......
08 januari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

[~2293] kun je me jouw emailadres sturen?
08 januari 2021
OMG : ja met baard uit Ontario, vertel me meer, hoe lang is dit geleden?
08 januari 2021
Wauw dit lijkt veel op mijn verhaal. Hoe heette jouw man? Ik heb ook geld over gemaakt naar china. Ook via zijn bankrekening. Er stond 32 miljoen usd op. Nadien was zijn account geblokkeerd. Was het een brede man met baard? Het was een canadees uit toronto.
24 februari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Bij mij was het ook een man met een baard, grijs haar uit Florida en weduwe