Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Mijn foto's worden gebruikt voor datingfraude / podcat

Beste allemaal, de afgelopen twee jaar zijn mijn foto's gebruikt voor een datingprofiel waarmee mensen zijn opgelicht. na een paar weken worden vrouwen (voor zo ver ik weet gebeurt het op lesbische dating apps) gevraagd geld over te maken omdat 'ik' een ongeluk in een ver land zou hebben gehad als journalist. ik ben inderdaad journalist en ben door mijn werk soms op TV. op die manier komen mensen erachter. De naam die gebruikt wordt is Julia G, of Julia K. Glenn. Mocht iemand 'mij' langs hebben zien komen dan hoor ik het graag. Ik ben bezig met een podcast hierover. Er is volgens mij te weinig over bekend, en mensen schamen zich als ze erin zijn getrapt lijkt het soms. Ik zou graag iemand aan het woord laten die het is overkomen en zijn of haar verhaal wil delen. het is een podcast, dus je komt niet in beeld en ik zal je echte naam ook niet gebruiken als je dat niet wilt. Alvast hartelijk dank voor de reacties. 

Bezig met laden...

1 Reactie *

25 juli 2021
Beste Eveline Ik ben dmv een profiel met jouw foto’s op tinder in 2019 gecatfished, maar ik had heel snel door dat ik opgelicht werd, dus toen er om geld gevraagd werd heb ik het afgekapt. Ik wil best als je dat nog wil mijn verhaal delen. Mvg Miranda