Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van stalking

Gestalkt

Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw. Ik wilde mijn relatie met man verbreken in januari 2020, ik gaf dit al meerdere keren aan vanaf 2018 dat onze relatie niet lekker loopt. Hij vond dat onzin en mij een aansteller. 
Ik voelde me bij hem gevangen en gecontroleerd. En het werd steeds erger. 
 

in januari gaf ik de relatie nog een kans, we hebben toch 2 kindjes van 4 en 2 jaar. Maar het werd niet beter, het werd nog erger. Ik ontdekte dat hij online afluister apparaat en gps tracker had gekocht. Hij kwam dan met een smoesje als ik erover begon. 
 

in juni/juli was ik er echt klaar mee. De kinderen leidde eronder en ik wil het beste voor hun en mijzelf. Ik gaf aan te willen scheidden. Hij werd woest! Bedreigde me met van alles van financieel kapot maken tot doods bedreigingen. 
 

Ik sliep in de logeer kamer, hij maakte mij in de nacht vaak wakker en zei de meest afschuwelijke dingen tegen mij. Ik raakte uitgeput en verloor mezelf. Ik zocht hulp bij veilig thuis. Via hun kwam ik bij een maatschappelijk werker. Deze was er alleen om mijn verhaal te horen. 
 

Nadat mijn man mij heeft mishandeld na het ontvangen van de brief van de advocaat in september kwam veilig thuis in actie omdat ik aangifte had gedaan. Deze kwam met besluit dat ik maar even ergens anders moest gaan wonen en mijn man met kids in mijn huis verbleef, we zijn getrouwd. Dus is ook zijn huis. 
 

Ik was kapot ervan! En nog steeds. Ik mag op vrijdag zaterdag en maandag van 8.00-19.00 met de kids zijn. Ik gaf aan dat het niet kan! Ik had bewijzen hij is de onrust stoker en ik word gestraft. Maar veilig thuis doet niet aan waarheids bevindingen. Ik moest maar wachten tot de rechtszaak. Onder tussen werd ik overspoeld door berichten, belletjes en constant als ik met de kids in mijn huis ben kwam hij te pas en onpas langs. Ik voel me echt niet veilig. Dat gaf ik steeds ook aan, bij politie en veilig thuis. 
De rechtszaak kwam, de rechter heeft besloten deze regeling zo te houden!! De grond zakte me onder de voeten vandaan! Hoe kan dat?? Veilig thuis zei dat het zou veranderen en dat dit tijdelijk was. Maar de raad van kinderbescherming heeft contact gehad met veilig thuis en zij hebben gezegd dat alles goed gaat op deze manier. 
 

Ik was kapot, voel me gestraft en het stalken en bedreigen blijft door gaan van mijn man. Hij stopt niet nadat die een stop gesprek heeft gehad van de politie. Veilig thuis kan niks tegen hem zeggen omdat ze zeiden dat hij dan verder nog bozer zou worden. 
 

Ik voel me zo eenzaam! 
 

Er is zoveel gebeurd en niemand die me helpt, ik werd door mijn man geachter volgt, er zat een gps tracker onder mijn moeders auto (hij heeft mijn auto afgepakt) hij maakt mij zwart bij iedereen, hij scheld me uit, hij zet de kinderen tegen mij op, en dan de ontiegelijk veel berichten en mails. Met allemaal dreigementen en beschuldigingen wat helemaal niet waar is. 
 

Gelukkig heb ik 29 dec nu echt een keer aangifte gedaan, ze zeiden steeds keer op keer niet genoeg bewijs. Maar ik spaarde alles op! Audio, video’s, foto’s. Ik heb een usb ingeleverd met 250 bestanden. Ik hoop dat het een keer stopt, dat er gewoon gescheiden word en zo iedereen verder met zijn leven kan. 
En die kindjes, ik heb er iedere dag verdriet van, ik hoop zo dat ze sterk zijn en dat alles goed komt voor ze. 
 

 

Bezig met laden...

4 Reacties *

27 februari 2021
Dear Ms. Mountain, I recommend that you communicate with other organisations like the one you've listed via email. Reasons for this is so that you can have a paper trail, whenever something happens that you feel is important to your case even if its not just send a email and have them respond to you via email so you can have documentation of how you felt, whats happening at the moment as well as there response. Regarding your husband, continue to record and keep documentation of everything that he does. It sounds like he is what's known in criminology terms as a Revenge stalker. These persons are ex-partners who are either angry because of the break up and seeks the complete destruction of the other party or they do this to try and regain back what they feel is slipping away from them which is the victim in this case. They are impulsive, and mostly have no emotional restrain towards the victim, in other words rationality is completely out the window which makes this even more difficult, frustrating and can possible be dangerous for the victim if they are psychotic. They might try to burn you out emotionally, creating a living nightmare to leave the victim trapped without any options and until the victim return back to them, if not then the nightmare continues. I advice you also to seek therapy for this and just try to block him mentally as best as you can, also try your best to not engage with him especially verbally because this only feeds his obsession further. Try getting a hobby, something that make's you feel empowered while allowing you to forget about his very existence. Your Sincerely Dyson
18 februari 2021
Hoi Miss Mountain, ik kan je niks bieden dan mijn oprechte medeleven. Wat een afschuwelijk evrhaal, ik wens je heel veel sterkte en dat de stappen die je aan het nemen bent goed zullen uitpakken!
04 januari 2021
Beste Miss Mountain, Wat ben je in een verschrikkelijke situatie verzeild geraakt. Het lijkt op een vechtscheiding waarin alles geoorloofd is. Er blijft jou en de kinderen niets bespaard. Daar moet hoe dan ook een einde aan komen. In ieder geval heb je al een hele belangrijke stap gezet door bewijsmateriaal te verzamelen en hiermee aangifte te doen. Je hebt al contact met de Stichting Veilig Thuis, zij zouden met hetzelfde bewijsmateriaal toch in staat moeten zijn je te ondersteunen in de te nemen stappen. Heel veel sterkte, Met vriendelijke groet, Thijs
18 februari 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Beste Thijs. Nee Veilig thuis zegt niet aan waarheidsbevinding te doen en laten mij als het ware stikken. Zo oneerlijk :(