Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor verkeersslachtoffers

Knieschijf gebroken door ongeluk

Hallo allemaal,

Ik heb met mijn shooter een ongeluk gehad.
Tegen een kerende auto gebotst die mij over het hoofd had gezien.
De auto stond eerst links van de weg en reed aan naar rechts en stond daar even stil.
Dus kon ik gewoon verder rijden maar hij ging ineens weer draaien naar links
en voordat ik kon remmen lag ik op de grond eerst met mijn gezicht naar de grond 
en toen lag ik op mijn rug. Hoe dat kan geen idee nog steeds niet duidelijk voor me.
Maar toen ik zo lag kwam meteen de bestuurder van de auto naar me toe om te vragen hoe het was.
Even wist ik niet hoe maar toen zagen ze dat mijn knie er niet goed uit zag gelijk heeft hij de ambulance gebeld.
Ik zag wel dat er een bult op mijn knie zag. Snel waren er de hulpdienst van de ambulance bij mij en voor dat ik het wist lag ik in de wagen. Hele rare ervaring je bent er wel maar toch ook weer niet. Net of alles heel dichtbij was naar mijn gevoel. Eenmaal bij ziekenhuis foto's laten maken en de uitslag gebroken knieschijf. 1 1/2 week in gips omdat mijn knie nog gezwollen was en niet geopeerd kon worden. 6 nov is de operatie geweest. Volgende week donderdag weer terug voor foto en naar de arts dan hoor ik hoe verder. Zal wel Fysio worden.
Ondanks alles gaat het redelijk met me. Veel regelen voor poetshulp en de papieren
voor de aansprakelijk tegenpartij wat heel goed loopt. Veel hulp gekregen en een luisterend oor van de slachtofferhulp heel fijn.
Hebben mij veel geholpen met bepaalde dingen. Iemand ervaring met een gebroken knieschijf ? Hoe lang zoiets duurt. Is zo moeilijk niet mobiel te kunnen zijn.

Bezig met laden...

3 Reacties *

04 december 2020
Dag Frazoe33, ongelofelijk eigenlijk hoe je binnen een paar seconden van niets aan de hand naar alles is mis kunt gaan. Knieën zijn inderdaad erg complexe onderdelen van je lichaam, het grote voordeel is wel dat er een heleboel medische kennis over is en de mogelijkheden voor volledige revalidatie groot zijn. Maar jij bent de baas van je lichaam, dus als je het gevoel krijgt dat er iets mis is: aan de bel trekken. Genezing kan een tijdje duren, belangrijk hierbij is de beweging en je positieve instelling erin te houden. Ik wens je heel veel sterkte en een snel herstel toe!
03 december 2020
Hallo Thijs, de arst zei dat ik er 3 maanden zoet mee ben. Slapeloose nachten heb ik niet zo eerder dat ik op mijn rug moet slapen en last krijg van mijn stuitje. Heb gelukkig fysio aan huis nu en mag oefeningen gaan doen. Knie heeft de fysio voorzichtig kunnen buigen op de bank en ging tot mijn verbazing goed dat heel pijn ging doen wat mijn grote angst was maar voel alleen de wond trekken maar dat is normaal. Hulp heb ik in het begin gehad na het ongeluk best fijn. En als ik nog ergens mee zat mag ik terug bellen. Dank je voor je reaktie. Groetjes Tazoë
03 december 2020
Beste Frazoe33, Dat moet toch wel een hele klap geweest zijn. Als ik het goed begrijp ben je vorige week weer voor controle en een foto in het ziekenhuis geweest. Hebben ze je daar al wat meer duidelijkheid gegeven omtrent de tijdsduur van het herstel. Je zult wel heel erg geschrokken zijn. Als je andere klachten hebt zoals slapeloosheid, angst in het verkeer e.d. dan is het raadzaam om ook dat met jouw (huis)arts te bespreken. Heel veel sterkte. Met vriendelijke groet, Thijs