Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van datingfraude

Hoe dom kon ik zijn

Ook in ben er in getrapt. Eerst via Pinterest in contact gekomen met een man die op zoek was naar contact. Via Hangouts het contact voortgezet en hoewel ik het eerst heb afgehouden, is het toch gegroeid naar een vorm van ‘dating’. Wat ben ik boos op mezelf dat ik er ben ingetrapt.

Gelukkig heb ik geen geld gestuurd, zover is het niet gekomen.

Verdoofd was ik door de mooie woorden waardoor de alarmbellen te laat gingen rinkelen. Het slechte Engels, het paraat hebben van favoriete titels van boeken en vooral vorige week nog het hengelen naar plannen voor als we bij elkaar zouden zijn. En toe de vraag of ik ook ‘savings’ had. Daar heb ik niet op gereageerd. Wel heb ik aangegeven dat ik daar met mijn financieel adviseur over zou gaan praten. Toen ben ik op internet gaan zoeken en kwam op deze website uit. Daar las ik hoe datingfraude in zijn werk ging en dat het verloop met dit contact precies zo ging. Wat een eye opener en wake-up call! Nu heb ik het contact via Hangouts verbroken, toen kwam er een e-mail en weer een Pinterest bericht. Ook dat heb ik nu gedeactiveerd.

Ja, hoe stom kon ik zijn.

 

Bezig met laden...

14 Reacties *

23 december 2020
Zolang je geen geld stuurt of persoonlijke informatie doorgeeft kan er niet veel gebeuren. Dat je valt op mooie woorden is perfect normaal, doen we dit niet allemaal een keer?
08 november 2020
'Eerst ingepakt en dan uitgekleed' vind ik de nagel op de kop! Ik ben er ook met beide voeten serieus ingetrapt en heb wel geld overgemaakt ... Ze weten inderdaad heel goed hoe ze je moeten inpakken en laten het verdorie allemaal zo werkelijk echt lijken dat er een vriendschapsband ontstaat en je zelfs heel ongerust wordt als er dan iets 'gebeurt'!! Het is inderdaad een troost om dit te kunnen vertellen en te beseffen hoe geslepen die daders zijn! Het doet pijn omdat de relatie echt gaan 'leven' was en het is dan een heel koude douche te ontdekken dat je opgelicht bent ... Vaarwel al die dromen ... uiteindelijk maar goed ook! Elke dag vraag ik me af 'hoe ben ik er zo blindelings ingelopen?' In de film 'Misdaad zonder bloed' zegt de psycholoog 'Het is een voortdurende oorlog tussen hart en verstand' en dat heb ik ook zo ervaren, achteraf gezien heb ik stille signalen gehad van dat klopt hier niet maar toch genegeerd ... Ik beschouw het nu maar als een serieuze les ...
08 november 2020

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

Ja, je houd er een vervelend gevoel aan over. Aan het feit dat je opgelicht bent, maar ook dat het jou overkomt. Deze community biedt mij troost en je wordt gesterkt in de actie die je hebt ondernomen. Contact verbreken hoeveel pijn dat ook doet. Sterkte Avanti.
08 november 2020

Als antwoord op door Anonymous (niet gecontroleerd)

[~2069], dankjewel! Ja, het is heel tof dat deze community bestaat! Ik ben blij dat ik deze site gevonden heb...
06 november 2020
Hallo Wilma, ik sluit me volledig aan bij bovenstaande berichten. Wij hebben allemaal deze gevoelens en zijn totaal niet dom/stom. Wel ontvankelijk voor mooie woorden en soms eenzaam, dan word je meegesleurd in hun aandacht en het zit idd psychologisch heel slim in elkaar. Eerst 'ingepakt' en dan 'uitgekleed' noem ik het, figuurlijk dan... Sterkte en lucht je hart hier maar, dat helpt en op den duur slijten de nare gevoelens... Gr Foke
06 november 2020
Wilma, Zoals de anderen hiervoor ook al schreven: je bent niet dom of stom! Dat is niemand hier in de community. De organisaties die hierachter zitten zijn zo goed georganiseerd. Er is niets om je voor te schamen. En je bent zeker niet de enige. Je vertrouwen is enorm geschonden maar gelukkig heb je geen geld overgemaakt. Dat vertrouwen zal op den duur weer worden hersteld als je de juiste man tegen komt. Goed dat je jouw verhaal hier deelt. Voor de verwerking maar ook als steun voor anderen. Sterkte de komende tijd en als je een luisterend oor zoekt weet dat je die hier kan vinden. Sylvia Slachtoffer I Ambassadeur
06 november 2020

Als antwoord op door abbaf802786142…

Dankjewel, Sylvia. Het is niet mijn intentie andere slachtoffers het gevoel te geven dat wij, vrouwen, dom zijn. Zeker niet. Door mijn ervaring weet ik hoe het voelt belazerd te worden. Mijn support aan iedereen die deze ervaring hebben. Door mijn verhaal in deze community te delen en de reacties hierop, voelt het beter dan begin deze week.
06 november 2020

Als antwoord op door abbaf802786142…

[~2069] Die intentie zag ik ook zeker niet zo. Niemand is dom hier. Wij zijn allemaal slachtoffer geworden. Fijn om te horen dat je je al beter voelt. Je verhaal delen helpt echt. Je staat er niet alleen vóór.
05 november 2020
Ja, maar dat kwam wel wat laat, dat verstand. Dank voor je steun.
05 november 2020
Wat goed van je dat je op tijd naar je verstand hebt geluisterd ipv je gevoel. Dat is verre van dom!!!!
05 november 2020
Je bent helemaal niet stom,, zij zoeken en vinden en met hun psychologische spelletjes sleuren ze je langzaam mee. Heel geraffineerd. Goed dat je bent gaan zoeken, goed dat je er niet ingetrapt bent. Jij bent niet dom, dat zijn wij allemaal niet.
05 november 2020

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Klopt Lennie, wij zijn niet dom. Maar dat voelt wel zo (tot nu toe). Dank voor je steun, dat doet me goed.
05 november 2020
Goed gedaan. Gelukkig dat je geen geld hebt gestuurd en goed dat hé op de site hebt gekeken. Ik wist niet dat ze ook al via Pinterest je benaderen. ?
05 november 2020

Als antwoord op door f90cac7411fe4e…

Ja, Leeuw26, dat dat via Pinterest wist ik ook niet. Ik ontdekte dat om ik bij berichten een melding had. Dank voor je steun. Dat doet me goed.