Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Eenzaam

Ik voel mij nogal eenzaam met mijn verhaal. 

20 jaar geleden ben ik slachtoffer geworden van een groepsverkrachting. Nog steeds heb ik het zwaar .

Ik loop prikkelbaar, moe, ik kan niet zeggen dat ik ooit gelukkig loop, nochtans heb ik niks tekort. Al 2 jaar ga ik in therapie maar tot nu toe nog geen veranderingen, ik kan niet open zijn en alles vertellen.

3 jaar geleden leerde ik iemand kennen, maar het was nogal een ingewikkelde relatie . Vaak zeg ik hem weken niet of zelfs horen niet en dan plots stond hij aan mij deur met als zijn charmes won hij zich dan weer voor hem .  Na enkele maanden kon ik het niet meer trekken en besloot ik te stoppen met die relatie. Hij kwam weer na weken dat ik hem niet gezien had en liet hem binnen om hem te vertellen dat het hier stopte . Toen begon hij mij aan te raken en duwde ik hem weg maar hij duwde mij dan terug op de grond en forceerde zich om in mij te geraken wat lukte. Ik denk na enkele minuten stopte hij en zei om naar bed te gaan. Het onvergeeflijke naar mezelf toe is dat ik mee gegaan ben en niks heb gedaan . 

Ik moet zo een verhaal toch niet vertellen want heb erna nog met hem verder gegaan. Ik walg van mezelf als ik eraan denk en kan het echt niet verkroppen. 

Bezig met laden...

5 Reacties *

10 juni 2021
Ik begrijp dat jij je smerig voelt, maar zo zie ik jou niet
10 juni 2021
Wat erg dat je hier alleen mee rondloopt ? lijkt me extra zwaar. Dat schuldgevoel.. ja.. heel herkenbaar. Besef je ajb. dat jij absoluut geen schuld hebt hier aan. Jij wilde jezelf al beschermen door de relatie te verbreken wat al Super knap is!! Sommige lukt dat niet eens en die blijven jaren in zo’n toxische relatie hangen. Jij trok een duidelijke grens, hij ging er gewoon zonder pardon overheen.. Niet oke! Laatst adviseerde hier iemand het boek ‘Verlamd van angst. Herstellen na seksueel misbruik’. Ik heb tot nu toe alleen het eerste gedeelte gelezen maar dit was voor mij al zo ontzettend helpend! Waarom doet het slachtoffer wat die doet en waarom doet de dader wat die doet? Ook de reactie’s vh slachtoffer die volgen worden mooi uitgelegd. Ik hoop voor jou dat het je uiteindelijk lukt om uit je schulp te kruipen en te praten.. ontzettend moeilijk maar zoo ontzettend belangrijk voor je herstel. (Hier heb je in ieder geval al een beginnetje gemaakt❤️) Liefs,
11 juni 2021

Als antwoord op door 34c37c6bd53247…

Dank je wel Kate ! Wat ik lastig vind is er niet meer over durven praten door schaamte . Ik heb nu een lieve man en 2 kindjes maar soms ben ik zo op . Constant dat gevecht in mijn hoofd en al 2 jaar in therapie maar geen verbetering . En die mannen lopen daar allemaal met weg alsof het niets is . Wellicht heeft die nooit door gehad dat hij verkeerd was . Op de media hoor je maar enkel dat meer en op televisie is het ook constant over misbruik Enzo . Die constante prikkels ben ik moe !
10 juni 2021
Ik denk dat deze man narcistuische trekjes had en in je zag dat je slachtoffer kon zijn. Vanuit je eerdere ervaring. Ik denk dat jij het jezelf niet kunt vergeven. Hij voelde aan dat jij liefde nodig hebt en maakte daarvan misbruik, de egoist
10 juni 2021
Ik wou enkel mijn verhaal eens kunnen vertellen . Het moet eruit want ik kan en durf er met niemand over praten . Ik moest hem maar niet binnen gelaten hebben . Ik voel mij vooral naïef , want ik geloofde in zijn goedheid. Toen het gebeurde ben ik als het ware in een roes terecht gekomen. Toen ik het vertelde op therapie heeft hij er zelfs niet verder op ingegaan want mij verleden zit mij dieper. Maar ik weet het allemaal zo niet meer!!