Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

Fraude in alle vormen mijn verhaal

In 2019 lam geslagen door een tweede burn-out. In die tijd leerde ik een “dokter “ via Instagram kennen. Werkend voor de UN in Afghanistan. Gewoon leuke gesprekken en grappen over en weer. Tot het moment dat hij mij vroeg om hem te helpen een doos met belangrijke papieren voor hem te ontvangen. Ik heb hiermee ingestemd. (Als ik het schrijf snap ik nog steeds niet stom ik heb kunnen zijn) En ja daar moest ik voor betalen. Dat heb ik gedaan. Veel betaald. Bedragen noemen kan ik nog steeds niet. Zelfs op Schiphol gelopen om het in ontvangst te nemen, hoe dom kun je zijn. Natuurlijk kwam er niks. 
Ik ben een gelovig mens en heb altijd geloofd in het goede van de mens. Ik ben nog steeds lamgeslagen door dit alles.

Vorig jaar kreeg ik een e-mail van iemand die hem kende met de mededeling dat hij mij wilde terugbetalen. Ik had veel verloren, alles wat ik terug kon krijgen was beter dan niets. Mijn rekening nummer gegeven. Weer oliedom. Vorige week is er dus fraude gepleegd met mijn rekening en word ik door de bank als crimineel behandeld. Rekening geblokkeerd en alles wat daarbij komt kijken.

 Ik ben de wanhoop nabij. Alle vertrouwen in alles en iedereen ben ik kwijt. Alleen mijn kinderen en man verder wil ik niemand meer zien. Wat voor wereld is dit. Wat voor leven is dit. 
Zoveel kwaad in mensen 

Bezig met laden...

21 Reacties *

27 juni 2021
Wat afschuwelijk maar Saar hoe konden ze nu in je bankrekening... ik heb de bank gebeld en die verzekerde mij dat het bedrag dat ik had overgemaakt.... later MIJN BANKREK NR..niet door de oplichters "misbruikt" Kon worden, hoe lukte het hun dan wel? Ik heb overigens mijn ID kaart laten blokkeren en een nieuwe inmiddels. Ben heel benieuwd hoe ze bij je bankrekening konden groetjes en sterkte
27 juni 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ik wilde niet meer herinnert worden aan het geld ik had overgemaakt. En ook dat de bank mij niet heeft gewaarschuwd. Achteraf zeiden ze dat het duidelijk een rekening nummer dat met oplichting in verband werd gebracht. Weg bij die bank en een nieuw begin bij een andere bank. Ik heb echt heel veel geld verloren ?
24 april 2021
Vervolg op mijn verhaal. Aangifte gedaan en mijn rechtsbijstand verzekering ingeschakeld. Inmiddels heeft ing mijn rekening vrij gegeven en mij ook. Verwijderd van de zwarte lijst die banken bijhouden, ik heb op advies van de bank een ander bankrekening nummer geopend. Bij abn amro loopt nu nog een onderzoek omdat deze laatste fraude waarschijnlijk verband houdt met wat mij in 2019 is overkomen. Nooit meer contact via Instagram nooit meer contact via Facebook. Ik zeg sociaal media gedag
12 april 2021
Saar ik leef met je mee, heel veel sterkte
11 april 2021
En dank je wel lieve Rileen
11 april 2021
Dank je wel lieve Berg. Het is bij mij wat anders. ING heeft mijn rekening geblokkeerd omdat er facturen in omloop zijn met mijn rekening nummer erop. Ben er zo kapot van. Ik kreeg een bedrag op mijn rekening dat ik niet kon thuisbrengen. Ik kon de firma op internet vinden en gemaild. Ze hadden niet aan mij betaald maar wel bij mij terecht gekomen. Factuur fraude heet dat. Op het moment dat ik het wilde terugstorten was alles al geblokkeerd. Een vreselijke brief van ING er achteraan, ik heb nog steeds geen idee waarom. Krijg nu veel bericht verzoeken op Instagram. Ook hier mee stoppen dus. Ze hebben het echt op mij gemunt. Ik ben bang voor wat er nu gaat gebeuren. Mijn rechtsbijstand ook ingeschakeld. Dit is echt heel naar. Vandaag de kerkdienst online bijgewoond. Heb alleen maar gehuild. Voelde troost en dat maakte heel veel los.
11 april 2021
Ik bedoel met ze ING.
11 april 2021
ING heeft om marketing redenen gekozen voor een simpele beveiliging met vijfcijferige pincode. Ze hebben je rekening geblokkeerd omdat ze als de dood zijn dat de fraudeurs deze simpele beveiliging breken en je rekening leeg halen. In zo'n geval vergoeden de banken de schade. Zit ze maar eens stevig achter de vodden!
11 april 2021
Hoi Saar! Ik reageer als ervaringsdeskundige en gelovige. Wat een ellendige toestand is dit voor jou zeg. Onbeschrijflijk! Ik heb ook meegemaakt dat ik veel geld heb weggegegeven en dat daarnaast mijn rekening geplunderd werd. Dat geld van de rekening heb ik teruggekregen. Is het niet zo dat ze jouw rekening hebben geblokkeerd zodat er niet nog meer vanaf gehaald kan worden? Om jou te beschermen dus? Of zie ik dat verkeerd? Inderdaad, er lopen heel wat psychopaten rond die het niks interesseert dat jij kapot gaat! Dat is een hard gelag. Ik heb daar als christen veel moeite mee gehad. ik geloofde in de goedheid van de wereld, maar ik moet achteraf constateren dat ik grenzeloos naïef was. Er is een klein percentage van de mensheid psychopaat, dat wil zeggen dat ze zich niet in kunnen leven in anderen en alleen aan hun eigen belang denken. Dat moet je beschouwen als een gegeven. Echter, de rest van de mensheid heeft een goed hart. Als christen leer je al jong dat je goed moet zijn voor je naaste: wie goed doet, goed ontmoet! Maar dat gaat dus niet op bij psychopaten! Ik herhaal dat woord: psychopaten, omdat je er goed van doordrongen moet zijn dat het hier om zieke persoonlijkheden gaat. Ziek tot op het bot. Je doet jezelf tekort door nu wantrouwig te zijn tegenover alle mensen. Dat is zeker niet wat God van jou vraagt. Wel denk ik dat het goed is je even terug te trekken en je wonden te likken. Neem daarvoor de tijd. Het is niet niks slachtoffer te zijn van een dergelijk misdrijf. Kan je terecht bij je dominee? Het is goed je verhaal meerdere keren te vertellen aan mensen die je kunt vertrouwen. Een dominee of een geestelijk verzorger heeft een zwijgplicht. Sowieso goed dat je je verhaal hier in de online community deelt. Ik zie heel veel medeleven. Dat moet je goed doen! Zie je wel, er zijn toch nog goede mensen. Ik zou inderdaad aangifte doen bij de politie (het is een misdrijf!) en je verhaal vertellen bij de bank. Bij mij heeft de bank toen een rapport opgesteld. Er werd heel goed naar me geluisterd. Ik hoop dat jij ook een meelevend type treft. Heel veel sterkte, Saar! Ik leef met je mee.
11 april 2021
Het is altijd verstandig je gevoelens te uiten. Dat helpt je de ellende te verwerken. En laat je niet kisten door ING!
11 april 2021
Wat een verhaal zeg, ik ben er behoorlijk van onder de indruk. Ze winnen je vertrouwen en spelen met je gevoelens. Ik ben er anderhalf jaar geleden ook ingetrapt en behoorlijk veel geld verloren. Ik heb het inmiddels een plekje kunnen geven, maar soms achtervolgt het mij nog steeds. Heel veel sterkte de komende tijd.
11 april 2021

Als antwoord op door c6510baa4c724c…

Het ging net weer wat beter en dan wordt je bankrekening geblokkeerd. Het voelt alsof ik nog een trap na krijg. Ik zit er helemaal doorheen. Daarom heb ik het gedeeld.
11 april 2021
Probeer het verleden te vergeten en naar de toekomst te kijken. Kijk niet naar wat je verloren hebt maar naar wat je nu nog hebt. Banken en politie zijn gefocussed op de financiële kant van de zaak. Wat de oplichterij doet met de mens zelf gaat aan hen voorbij. Nogmaals: kijk vooruit en probeer het verleden te laten rusten.
11 april 2021
Wat een vreselijke toestand! Ook mijn vertrouwen in de mensheid gaat er helemaal aan als ik dit zo lees! Het zal een hele poos duren voor je hier overheen bent. In jouw geval is professionele hulp misschien het beste. Dit is veel heftiger dan alles wat ik tot nu toe ben tegengekomen op dit forum. Heel, heel veel sterkte!
11 april 2021

Als antwoord op door Anoniem (niet gecontroleerd)

Ik weet niet meer wat ik moet doen.
11 april 2021
Veel sterkte. Bijna een jaar geleden veel geld verloren. Ik denk er nog heel veel aan. Politie doet niets voor je.
11 april 2021

Als antwoord op door 2fd70bc59fda48…

Dinsdag doe ik toch maar weer aangifte. Heb ook bezwaar gemaakt bij ING tegen de blokkade van mijn rekening. Dan denk ik ook had die bank maar zo alert gereageerd toen ik bedragen overmaakte op wat later bleek een rekening die met fraude in verband werd gebracht . Het voelt alsof je er niet toe doet
11 april 2021

Als antwoord op door 2fd70bc59fda48…

Dat gevoel heb ik ook. Ze waren heel onvriendelijk bij de Ing en de politie doet niet eens moeite om je te bellen.
11 april 2021
Het smerige van deze oplichters is, dat ze eerst een emotionele band met iemand opbouwen en daarna misbruik maken van dit vertrouwen door toe te slaan. Veel sterkte!
11 april 2021
Ik ken dit verhaal ook zo goed. Ik ben er ook ingetrapt en veel geld verloren. Heel triest is dit. Ik wens je heel veel sterkte.
11 april 2021
Wens je heel veel sterkte toe, wat een schoften.