Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van seksueel misbruik en seksueel geweld

Boek

Lieve lotgenoten,

Ik wil graag een boek gaan schrijven over mijn ervaringen met seksueel misbruik en hoe ik na jarenlang misbruik weer voor het leven koos. Ik wil opschrijven wat mijn verleden mij geleerd heeft, hoe het mij gemaakt heeft tot wie ik ben en welke stappen ik gezet heb om te komen waar ik nu ben. Ik zou dit graag ook breder willen trekken en er een soort psychologisch boek van willen maken dat mensen kan helpen die met seksueel misbruik te maken hebben gehad.

Voordat ik aan dit boek begin, heb ik een aantal vragen voor jullie. Ik hoop dat jullie me willen helpen.


- Lees je al boeken over seksueel misbruik of zou je hier een boek over lezen?

- Wat vind je van de bestaande boeken over seksueel misbruik?

- Wat zou je graag willen lezen over dit onderwerp? Bijvoorbeeld praktische tips, handvatten, iemands persoonlijke verhaal?

- Heb je zelf ooit informatie gekregen/gehoord/gelezen die voor jou onmisbaar is gebleken in jouw proces?

Liefs, SAG27

Bezig met laden...

7 Reacties *

11 april 2021
SAG27 Er is ook een onderwerp interessante boeken rond seksueel misbruik op dit forum. Dit heb ik aangemaakt maar weet niet of het in het open of gesloten forum staat. Daar staan al tal van goede boeken. Ook een aanrader van iemand hoe je moet omgaan met een slachtoffer. Dat ga ik weldra ook eens lezen Waarom geen fan van die 2 boeken? Het was geen verhaal. Eerder flarden door elkaar en dan aan elkaar gekoppeld. Een heel mooi verhaal vond ik 7200 seconden maar ik heb er nog een paar gelezen die echt mooi en goed geschreven waren. Zij schrijven de boeken niet om het traject erna te beschrijven, maar eerder het verloop van hun trauma. In 7200 seconden gebeurt het deels maar zij spreekt na zoveel jaren met haar dader af om het bespreekbaar te maken. De dader was haar jeugdvriend. Hier komt het verhaal van de dader van eenmalig misbruik ook aan bod. Knap boek Veel succes alvast Groetjes Emma
07 april 2021
Hoi SAG27 Ik heb al heel wat boeken gelezen over seksueel misbruik. Waargebeurde hele verhalen en praktische. Als je letterlijk je verhaal wil schrijven zonder meer moet je al een goed iemand hebben die je mee begeleid. Het mag zeker geen zwaar boek worden want dat kan een slachtoffer er vaak niet bij. Praktisch en tips en tricks en hoe een partner je kan helpen en bijstaan vind ik wel boeiend. Het mag zeker niet te zwaar lezen. Er zijn de laatste jaren al heel wat boeken verschenen. Ik heb 2 keer een boek gelezen Door een slachtoffer Zelf geschreven en was er geen fan van. Ik haalde er ook weinig bruikbaars uit. De andere geschreven waargebeurde verhalen waren echt uitgebreid en lazen vlot ondanks niet echt tips en tricks maar wel goed verteld. Veel succes alvast Liefs Emma
11 april 2021

Als antwoord op door 3559b26903454e…

Hi Emma, Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik begrijp goed wat je bedoelt als je het hebt over dat het boek niet te zwaar mag worden. Hier zal ik zeker op gaan letten. Een stuk over hoe de omgeving of een partner kan omgaan met iemand die seksueel is misbruikt en hoe zij er voor zichzelf mee kunnen omgaan zal ik aan het boek toevoegen. Waarom was je niet zo'n fan van de twee boeken die zelf door een slachtoffer geschreven werden? En wat sprak je aan bij de waargebeurde verhalen? Groetjes, SAG27
07 april 2021
Voor mij was onmisbaar het boek van Ivonne Meeuwsen "misbruik raakt het hart van de relatie. Voor partners van slachtoffers"
11 april 2021

Als antwoord op door 3b579fc12b2045…

Bedankt voor deze toevoeging! Ik zet hem op mijn leeslijst. Groetjes, SAG27
07 april 2021
Ik lees hierover al boeken, maar kijk uit naar meer. Ik wil je persoonlijke verhaal horen en als het kan hoe je naasten/geliefden er mee moesten dealen. Mijn levenspartner was misbruikt en ik zelf ben als kindje emotioneel verwaarloosd, dus ik 'koos' haar hierdoor uit: trauma op trauma op etc etc etc
11 april 2021

Als antwoord op door 3b579fc12b2045…

Hi pieterke, Bedankt voor je reactie! Fijn om te horen dat er inderdaad animo is naar dit soort boeken en bedankt dat je vertelt wat jij graag zou willen lezen. Ik ga in het boek een stuk schrijven over hoe naasten/geliefden met die situatie kunnen omgaan voor zichzelf en voor degene die misbruikt is. Ook ga ik een stuk schrijven over gezonde en ongezonde relatiepatronen die gerelateerd zijn aan seksueel misbruik. Als je nog toevoegingen hebt, hoor ik graag van je! Groetjes, SAG27