Overslaan en naar de inhoud gaan
Terug naar Voor slachtoffers van online fraude

BUNQ account misbruikt voor Marktplaats fraude

OPPASSEN!!!

BUNQ account misbruikt voor Marktplaats fraude

Afgelopen zondag, ben ik via Facebook in contact gekomen met iemand, die beweerde mensen te zoeken voor de klantenservice van BUNQ. Ik had een slapend account bij BUNQ, stonden gelukkig geen geldbedragen op. Geen fysieke bankpas aangevraagd in het verleden, helemaal niets. Om toegang te krijgen tot de online training, moest ik hun mailadres toevoegen aan mijn account. Stom natuurlijk, maar aangezien er geen geld op de rekening stond, dacht ik dat het geen probleem zou zijn. Na die koppeling was mijn account geblokkeerd. Via de whatsapp kreeg ik het bericht van BUNQ (?) dat er verdachte activiteiten waren waargenomen en daarom dus de blokkade. Bij verder onderzoek, blijkt dat mijn account is misbruikt voor Marktplaats fraude, voor aankoop van een Iphone. De koper zou 250 hebben gestort op 'mijn' rekening, wat direct daarna is gepind in Ridderkerk. De toon van de whatsapp was in eerste instantie vriendelijk en bereid om hulp te bieden. Ik heb een afschrift opgevraagd van die transactie en ontvangen. Maar de betreffende afschrift ziet er meer uit, als een plak en knip document. Dus ik vertrouwde het niet meer. Toen dat duidelijk werd, werd de toon via de whatsapp aanzienlijk minder vriendelijk. Met als eindresultaat dat mijn gegevens nu worden gedeeld met de gedupeerden en ik dus wordt beschuldigd van internet fraude! Inmiddels heb ik zelf de politie gebeld en wacht op de afspraak, om aangifte te doen. Verder zal ik het afwachten, of er ook daadwerkelijk een gedupeerde is en of de chat via Whatsapp ook het echte business account van BUNQ is geweest. OPLICHTING dus!! Nu ben ik, iemand die het BUNQ account eigenlijk niet gebruikte, slachtoffer geworden van fraude. Ook al ben ik altijd zo voorzichtig met dit soort zaken.... Ik wacht het verder af en zal spoedig de politie verder informeren. Nu via de support mail van BUNQ mijn bericht gestuurd, in afwachting hoe ze daar op reageren.

Via TRUSTpilot is te zien, dat ik helaas niet de enige ben, die recentelijk te maken heeft met fraude via een BUNQ account.

Bezig met laden...

2 Reacties *

16 maart 2021
Inderdaad, te triest voor woorden. Ik heb inmiddels het verhaal ook neergelegd bij de support van BUNQ. Mogelijk krijg ik daar wel een normale respons terug. Via de chat werd ik direct als verdacht neergezet! Ook al denk ik niet, dat de politie hier veel aan kan doen, het is altijd goed om er melding van te maken.
16 maart 2021
Pfff ik vind het echt heel erg om dit te horen zeg! Ik ben ook opgelicht met BUNQ en als ik heel eerlijk ben denk ik dat wij door dezelfde groep zijn opgelicht, ik heb namelijk gewoon een naam van die persoon en de politie doet hier niks mee en ik weet dat die persoon ook daar in de buurt woont. Erg he hoe je zo genaaid kan worden door iemand ...